VS willen bejaarde SS'er uitzetten

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Moengoman
Lid
Berichten: 838
Lid geworden op: 21 okt 2006, 05:07
Locatie: Moengo, Suriname

Bericht door Moengoman »

Peter heeft volkomen gelijk. De SS was wel degelijk een politieke organisatie. Himmler gebruikte die om zijn waanideeën te verwezenlijken en om zijn politieke macht te vergroten. De leden wisten dat en werden aangetrokken door het idee superieur te zijn aan andere mensen - vooral de mensen op wie zij joegen.
Geen enkele Duitser is van 1933 tot 1945 gedwongen om lid te worden van de SS. Geen enkel SS-lid is gedwongen tot werkzaamheden in concentratiekampen. Als die man aanvalshonden heeft getraind, heeft hij dat volkomen vrijwillig gedaan. Hij had zonder enig nadelig gevolg kunnen weigeren. Zowel tijdens de Poolse campagne als tijdens Operatie Barbarossa hebben leden van Einsatz-Kommando's overplaatsing aangeboden gekregen zonder er om te vragen. Hun superieuren zagen in, dat ze ongeschikt waren. Verzoeken tot overplaatsing werden altijd ingewilligd.
Tenslotte word ik erg moe van het argument SS-ers mogen niet gestraft worden want Amerikaanse soldaten zijn ook niet zo lekker. Ik ben bepaald geen bewonderaar van de VSA, maar wandaden van de één rechtvaardigen nooit de wandaden van een ander. Ik deel de mening van wijlen Simon Wiesenthal: misdadigers tegen de menselijkheid hebben het recht verspeeld rustig te sterven, de angst voor ontdekking en vervolging is al een straf. Die angst kan alleen in stand gehouden worden door tot het bittere einde op die misdadigers te jagen, al zijn ze over de 100.
Gebruikersavatar
remi
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 okt 2007, 12:22

Bericht door remi »

als je op die manier gaat beginnen is er geen stoppen meer aan dan kunnen we ook geallieerden oorlogs misdadigers gaan zoeken en hun gerechte straf geven maar daar horen we nooit wat over omdat zij onze bevrijders waren.

Als die man heeft gedaan hoop ik zeker dat ie opgepakt word en veroordeeld voor mij part tot de doodstraf...
War Sucks... its only fun for those who never bin there.
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door LEO »

Bullshit.....

Bullshit....De natie die zich profileert als de politieagent van de wereld zou eens in eigen zak moeten kijken.
Als ze Paul Henss nu het land uitzetten hadden ze dat ook met von Braun moeten doen in 1945.

Maar ja.... Henss en zijn honden zijn nu te oud om te vechten in Irak.
Henss en zij honden zullen ook te oud zijn om te solliciteren bij Blackwater, anders was zijn toekomst verzekerd.

Bullshit.....
Gebruikersavatar
remi
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 okt 2007, 12:22

Bericht door remi »

von braun hebben ze gewoon uit eigen belang naar amerika gehaalt en gehouden!!!!
War Sucks... its only fun for those who never bin there.
Gebruikersavatar
lexiebabe
Lid
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2003, 13:59
Locatie: Alkmaar

Bericht door lexiebabe »

Klaus Barbie: werkte voor de CIA in Duitsland, werd in 1947 ontslagen en kon vluchten.

Josef Mengele: leverde informatie over waar zijn medische dossiers (over zijn uitgevoerde experimenten) lagen en werd vrijgelaten.

Werner Naumann (secretaris van Goebbels en verstokt nazi): deed een boekje open over anderen en werd beschermd door de Amerikanen. De Engelsen wilden dat niet en probeerden hem juist wel voor het gerecht te zetten.

Müller (De Gestapochef): volgens hardnekkige geruchten verdwenen met behulp van de Amerikanen. Heeft heel misschien ook voor de CIA gewerkt, na de oorlog.

Hasso von Manteufel: lezing op Westpoint.

Gottlob Berger (hoofd wervingsamt van de Waffen-SS): kreeg (postuum) een monument voor het redden van Amerikaanse soldaten die gevangen genomen waren.

Deze namen doe ik even uit mijn hoofd, maar de lijst is veel langer. Een bejaarde kamp-SS'er pakken is slechts een vlag voor de buitenwacht, dan werkelijk iets willen doen aan ex-nazi's, ex-SS'ers of andere mannen die al dan niet vermeend fout waren. Henns heeft niets te bieden en kan dus geofferd worden. Misdaden tegen de mensheid? In Amerika een lachertje vrees ik. In dit geval een stok om iemand mee te slaan.
Foto's van Alkmaar 1939-1946, altijd welkom!
Markoz
Lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 20 apr 2006, 16:03
Locatie: Delfzijl

Bericht door Markoz »

Even wat mensen quoten hoor:
Dat hij de honden trainde is ook niet een kwalijke misdaad.
Nee? Jij vind het dus geen kwalijke misdaad als iemand honden compleet opfokt zodat ze mensen op commando verscheuren? Ik persoonlijk wel, als je honden traint om mensen aan te vallen zit er iets goed bij je mis.
was dit een concentratiekamp wat hij bewaakte. Niet een kamp waar massaal mensen gedood werden.
Maar waar WEL massaal mensen werden gemarteld en vermoord, is dat niet erg genoeg?
En zelfs al was hij een bewaker van een vernietigingskamp, hij kon daar toch niks tegen doen, dan belande je aan de andere kant van de hekken bij wijze van spreken.
Fijn, hiermee wil je dus eigenlijk iedereen vrijspreken op de paar hoge top-nazi's na? Want "Ach.. Ze konden er toch niets aan doen, het was doden of gedood worden" :roll:
Het enigste wat hij verkeerd deed was dat hij niet vertelde wat hij in de oorlog deed, maar dit is begrijpelijk.
Nogmaals: Honden opfokken, concentratiekampbewaker.. Niets verkeerd aan toch? Heb je je wel eens verdiept in stof over concentratiekampen? Heb je wel eens een concentratiekamp bezocht?
Zijn reactie op politiek in het algemeen en de NSDAP/rassen-ideologie in het bijzonder destijds: 'Wat! Politiek! Overleven, proberen niet te sterven! Daar waren we mee bezig. Wat die lui in Berlijn allemaal voor verhalen verzonnen, daar hadden wij niets mee op!
Het zal best dat deze meneer zo druk bezig was met overleven, maar niemand had iets op met de verhalen van "die lui in berlijn"? Vandaar ook dat er zoveel joden zijn vernederd/mishandeld/vermoord/verraden/.../.../.. Vrij apart.. Ik vermoord niet zomaar iemand terwijl ik niet in de verhalen van leider geloof. En kom nou niet aan met het verhaal dat ze geen keuze hadden, er zijn namelijk zat mensen geweest die wel de keuze maakten om hun leven op het spel te zetten!

Nog even een vraagje trouwens: Kunnen we het VS-Gebash buiten deze discussie houden? Het gaat er niet om wat Amerika nu in Irak doet, het gaat er om wat die SS'er toen heeft gedaan en daarvoor, hoe oud hij ook mag zijn, moet hij naar mijn mening nog steeds gestrafd worden.

(Net zo goed trouwens als dat de bewakers van de Abu Ghraib gevangenis en al die anderen vervolgd moeten worden)
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

Markoz schreef:Even wat mensen quoten hoor:
Dat hij de honden trainde is ook niet een kwalijke misdaad.
Nee? Jij vind het dus geen kwalijke misdaad als iemand honden compleet opfokt zodat ze mensen op commando verscheuren? Ik persoonlijk wel, als je honden traint om mensen aan te vallen zit er iets goed bij je mis.
Tegenwoordig is het een vrij normaal beroep om honden te trainen die mensen aanvallen. Echter worden ze meestal niet gebruikt om mensen aan flarden te scheuren.
was dit een concentratiekamp wat hij bewaakte. Niet een kamp waar massaal mensen gedood werden.
Maar waar WEL massaal mensen werden gemarteld en vermoord, is dat niet erg genoeg?
Klopt, fout van mij, heb ik al hersteld op het andere forum.
Plaats reactie