Wat moet je doen als je fosfor vind

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rowen
Lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 04 aug 2007, 16:49

Wat moet je doen als je fosfor vind

Bericht door Rowen »

Ik vraag me af als je aan het graven bent en je komt een fosfor granaat tegen, wat kun je dan het beste doen en kan er uiteraat bosbrand ontstaan :?
Gebruikersavatar
aKoni
Lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 20 nov 2003, 19:36
Locatie: Tilburg
Ontvangen: 1 keer

Bericht door aKoni »

Politie bellen zodat de EOD het kan opruimen. Fosfor is link! Het stopt namelijk niet snel met branden!
Moengoman
Lid
Berichten: 838
Lid geworden op: 21 okt 2006, 05:07
Locatie: Moengo, Suriname

Bericht door Moengoman »

Klopt, fosfor heeft een heel lage ontbrandingstemperatuur.
Als er zuiver zand in de buurt is, afdekken (om tijd te winnen). Gebruik beslist geen zand met droog hout er door, zoals bosgrond. Maar ga er beslist niet zelf aan klooien.
Gebruikersavatar
battle of the Bulge
Lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 21 feb 2007, 17:36
Locatie: SITTARD

Bericht door battle of the Bulge »

Umm opeten??:P
Saint Vith en Hürtgen: dat was de druppel die de Bloody Bucket deed overlopen.
Moengoman
Lid
Berichten: 838
Lid geworden op: 21 okt 2006, 05:07
Locatie: Moengo, Suriname

Bericht door Moengoman »

Eet smakelijk, heet opdienen.
Gebruikersavatar
battle of the Bulge
Lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 21 feb 2007, 17:36
Locatie: SITTARD

Bericht door battle of the Bulge »

Ik zou het flamberen. Maar ok genoeg gelachen, nu weer denk ik on topic.
Saint Vith en Hürtgen: dat was de druppel die de Bloody Bucket deed overlopen.
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Bericht door Jim »

Fosfor gaat niet branden als het luchtdicht verpakt is. Dus zand erover. Als fosfor eenmaal aan het branden is NOOIT met water uit proberen te maken. Werkt absoluut niet. Alleen zand helpt.
De plaats markeren op een manier dat jij het terug kan vinden.
Eens een Britse 2 inch mortier granaat gevonden en toen ik de politie er naar toe bracht hebben we lange tijd moeten zoeken. En net toen we het wilden opgeven vonden we hem terug.

Maar zo moet je met iedere explosief handelen. Zand erover. Niet gaan uitvogelen wat voor explosief erin zit. Lokatie markeren. Blikje of plastic zak erbij leggen. Niet alleen op de grond maar ook op een grotere hoogte zodat het op een afstand zichtbaar is.
Gebruikersavatar
Rowen
Lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 04 aug 2007, 16:49

Bericht door Rowen »

En wat moet je doen als er fosfor op je lichaam komt ? Ik hoorde laats dat je het dan met een mes het lichaams deel wat geraakt is der af laten snijden is dat een mogelijkheid ?
ammo
Lid
Berichten: 3513
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Bericht door ammo »

Rowen schreef:En wat moet je doen als er fosfor op je lichaam komt ? Ik hoorde laats dat je het dan met een mes het lichaams deel wat geraakt is der af laten snijden is dat een mogelijkheid ?
Je moet er gewoon met je vingers afblijven :!:
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
Rowen
Lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 04 aug 2007, 16:49

Bericht door Rowen »

ammo schreef:
Rowen schreef:En wat moet je doen als er fosfor op je lichaam komt ? Ik hoorde laats dat je het dan met een mes het lichaams deel wat geraakt is der af laten snijden is dat een mogelijkheid ?
Je moet er gewoon met je vingers afblijven :!:
Niemand kan zien wat er onder de grond zit, dus als je gaat graven kun je het tegenkomen natuurlijk wilt niemand het ooit tegenkomen maar het kan wel. Daarom snap ik niet zo goed jauw andwoord ammo :| ik ben er niet op uit maar om er iets meer over te weeten als het daatwerkelijk gebeurt.
ammo
Lid
Berichten: 3513
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Bericht door ammo »

Rowen schreef:
ammo schreef:
Rowen schreef:En wat moet je doen als er fosfor op je lichaam komt ? Ik hoorde laats dat je het dan met een mes het lichaams deel wat geraakt is der af laten snijden is dat een mogelijkheid ?
Je moet er gewoon met je vingers afblijven :!:
Niemand kan zien wat er onder de grond zit, dus als je gaat graven kun je het tegenkomen natuurlijk wilt niemand het ooit tegenkomen maar het kan wel. Daarom snap ik niet zo goed jauw andwoord ammo :| ik ben er niet op uit maar om er iets meer over te weeten als het daatwerkelijk gebeurt.
Dat is het risico wat je loopt ,om in gebieden te gaan graven waar gevochten is . Maar goed als het gebeurd ,gat weer dicht gooien met zand, en de politie waarschuwen.
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
Rowen
Lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 04 aug 2007, 16:49

Bericht door Rowen »

Klop ammo het blijft een groot risico om te graven, ik ben het gelukkig nog nooit tegengekomen en hoop het ook nooi te vinden maar door dit topic heb ik en andere nu wel iets meer ervaring wat je zoal moet doen. Bedankt voor de gegeven reacties
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Bericht door Erik »

Rowen schreef:En wat moet je doen als er fosfor op je lichaam komt ? Ik hoorde laats dat je het dan met een mes het lichaams deel wat geraakt is der af laten snijden is dat een mogelijkheid ?
Hahaha! Rambo!

Echt dapper als je dat flikt!
Fosfor op de huid is dermate pijnlijk dat een ander actie moet ondernemen. Afdekken zodat er geen lucht bij kan is het enige, de materialen hiervoor zijn al beschreven in deze topic. Als je het bij je hebt: een speciaal in water te drenken compres (kopersulfaat). Dit is echter maar een klein lapje en de kans op kopersulfaatvergiftiging ligt op de loer!

Zorg eerst maar dat je niet in de omstandigheid kunt komen dat er fosfor op je lichaam komt. Dus bij gevonden munitie:

BMW:

Blijf eraf

Markeer de plaats

Waarschuw de autoriteiten (politie)
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Plaats reactie