Huzaren CD voorkant

Forumonderdeel m.b.t. afbeeldingen uit de Tweede Wereldoorlog
Gebruikersavatar
502
Lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 04 okt 2007, 19:25

Huzaren CD voorkant

Bericht door 502 »

Afbeelding

De voorkant van mijn broers 2de CD. Ik heb de voorkant getekend en omdat mijn broer en ik vinden dat deze ware patriotten altijd moeten worden herdacht hebben wij voor een voorkant als deze gekozen. Het cd boekje staat vol Hollandse soldaten tijdens mei 1940. Aan de binnenkant van de cd als mede op de achterkant van de LP versie staat het potret van Majoor Pieter Landzaat die stierf in het harnas op de Grebbeberg.
:cry: Het is voor ons een grote schand dat helemaal niets over de mei oorlog in de geschiedenis lessen wordt vertelt in de "Maatslappij".
Nadat 1 van de gitaristen de cd lied zien op zijn werk, zei een collega: "Hey, was dat nou? Speel jij in een Nazi band?"... :? :cry:

http://www.discharger.nl mocht je intresse hebben....
GEEN NS BAND!!! Dit is een non-Political band.
Laatst gewijzigd door 502 op 08 okt 2007, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Netjes getekend, alleen snap ik de text niet echt die eronder staat, dat heeft met de NLdse soldaat op de voorgrond uit te staan. Of is dat de naam van de titel.

Gaan de texten van de nummers ook over de meidagen/NLdse soldaten?
'War is delightful for those who have not experienced it'
g-1reaper
Lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 02 jun 2006, 13:44

Re: Huzaren CD voorkant

Bericht door g-1reaper »

502 schreef:

Nadat 1 van de gitaristen de cd lied zien op zijn werk, zij een collega: "Hey, was dat nou? Speel jij in een Nazi band?"... :? :cry:
Gezien de symboliek die deze plaat ten toon spreid en het tuigage van de bandleden en haar luisteraars een terechte opmerking...
Gebruikersavatar
502
Lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 04 okt 2007, 19:25

Re: Huzaren CD voorkant

Bericht door 502 »

g-1reaper schreef:
502 schreef:

Nadat 1 van de gitaristen de cd lied zien op zijn werk, zij een collega: "Hey, was dat nou? Speel jij in een Nazi band?"... :? :cry:
Gezien de symboliek die deze plaat ten toon spreid en het tuigage van de bandleden en haar luisteraars een terechte opmerking...
Als je het zo bekijkt...100% me eens EN geaccepteerd. Dat is niks nieuws en daar maken wij ons ook heeelemaal niet druk om.
MAAR als je alleen voor het eerst de CD voorkant ziet en je begint het dan al te schreeuwen? Dat kan gewoon niet. En DAT stuit mij tegen de borst. Die onwetendheid! Het weglaten van een belangrijk stuk geschiedenis...
"Our hate is Justified" is alleen maar de titel ind. Textueel gaat het niet over de meidagen maar wel over patriotisme en helden als William Wallace.
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Wat een onzin zeg, 502, je bent het ermee eens dat de band een Naziband is. En deze band identificeert zich met de dappere Nederlanders die zich in mei 1940 tegen de Duitse vijand verdedigden. Vervolgens staat er ook haat in. Haat tegen die Duitse vijand; het nazisme? Wat een rare blik op een belangrijke geschiedenis.
Ik vind het zeer spijtig dat deze geschiedenis door jullie band misbruikt wordt door het als symbool voor patriottisme te gebruiken. Waarom gebruiken jullie niet de operatie Barbarossa als symbool van werkelijk patriottisme van de Duitsers waar strijd en bloed geleverd werden om het vaderland de nodige levensruimte te geven? Als je helden uit andere landen erbij haalt (William Wallace), waarom dan niet die met hetzelfde gedachtengoed als dat van jullie?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
502
Lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 04 okt 2007, 19:25

Bericht door 502 »

okke schreef:Wat een onzin zeg, 502, je bent het ermee eens dat de band een Naziband is.
Euhhh,ik denk dat ik me iets verkeerd heb uitgelaten over 100% mee eens e.d. of het is anders over gekomen. Discharger is GEEN nazi band nog links noch rechts.
Ik bedoelde hiermee dat het nazi-vooroordeel over de band die door sommige mensen gemaakt wordt, is geaccepteerd door de band vanwege de bovengenoemde punten door reaper. De band weet dat het een extreem imago heeft maar dit wil niet zeggen dat zij dan ook extreem links of rechts zijn. En doordat bomberjacks, kisten en kale koppen het beeld beheersen wordt de band vaak als extreem rechts gezien. Niets is minder waar!
Sorry, ik heb iets verkeerd geformuleerd of het is anders overgekomen want dit was NIET de bedoeling!
waar het omgaat in hoofdzaak is de afbeelding. Ik had nog meer Huzaren tijdens de slag bij de Grebbeberg maar die moet ik even zoeknen...
Gebruikersavatar
502
Lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 04 okt 2007, 19:25

Bericht door 502 »

Ja het zou trouwens helemaal nergens opslaan als de band een nazi band zou zijn en dan met zo'n cd voorkant op de proppen komen.
g-1reaper
Lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 02 jun 2006, 13:44

Re: Huzaren CD voorkant

Bericht door g-1reaper »

502 schreef: MAAR als je alleen voor het eerst de CD voorkant ziet en je begint het dan al te schreeuwen? Dat kan gewoon niet.
Heb ik ook niet gedaan. Als ik de site bekijk zie ik een stel biljartballen en hossende lieden in verdachte kleding. Tel daar dan nog de zeer twijfelachtige teksten bij op en er is geen twijfel over mogelijk.

En die cd-kaft... een sterk staaltje... Strijdende Nederlandse soldaten in de kleuren zwart rood en wit?????
Gebruikersavatar
502
Lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 04 okt 2007, 19:25

Re: Huzaren CD voorkant

Bericht door 502 »

g-1reaper schreef: Heb ik ook niet gedaan.
Weet ik, ik bedoelde eigenlijk ook die collega die ik noemde.
Gebruikersavatar
502
Lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 04 okt 2007, 19:25

Re: Huzaren CD voorkant

Bericht door 502 »

g-1reaper schreef: Heb ik ook niet gedaan. Als ik de site bekijk zie ik een stel biljartballen en hossende lieden in verdachte kleding. Tel daar dan nog de zeer twijfelachtige teksten bij op en er is geen twijfel over mogelijk.
Ja dat vooroordeel is te begrijpen maar dat heb ik al gezegd dat dat voor de bands niets nieuws is...
Laatst gewijzigd door 502 op 09 okt 2007, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
502
Lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 04 okt 2007, 19:25

Re: Huzaren CD voorkant

Bericht door 502 »

g-1reaper schreef: ... Strijdende Nederlandse soldaten in de kleuren zwart rood en wit?????
Haha, waar slaat dat nou op??? Als je goed kijkt zit er nog een beetje geel bij en hier en daar oranje hahaha! Ook ergens zit ernog wat fluerend roze hehehe.
Denk je nou echt dat de band zo sneu zijn om de NS kleuren te gaan gebruiken... Ik denk dat hiermee wel genoeg is gezegd want ik ben bang dat we zometeen in de herhaling vallen. Straks staat hier weer opeens "Is dat een nazi voorkant?". Gaat om de tekening. Ik zou heel graag meer van dit soort tekening willen maken alleen ik heb er geen tijd meer voor.
erg jammer is dat want het is een leuke bezigheid.
Gebruikersavatar
502
Lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 04 okt 2007, 19:25

Bericht door 502 »

Ok, heb nog wat schetsen hier:

Afbeelding

Deze vind ik zelf wel mooi. Lang geleden getekend.

Afbeelding

Een vastberaden huzaar.

Afbeelding

En hier nogmaals. her en daar zijn de verhoudingen niet even denderend getekend maar daarom zijn het ook schetsen. ooit maak ik ze af.
Zijn er nog meer mensen die tekeningen maken? De potretten op de Dragon bouwpakketdozen zijn trouwens erg indrukwekkend. Misschien sta je er niet zo bij stil maar als je eens kijkt wat voor mooie bouwdoos tekening hebt, dat zijn gewoon schilderijen.
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

Discharger - Born Immortal

01 - Intro
02 - The Law
03 - Revenge
04 - Slap Him In His Face
05 - Misunderstood
06 - Pride Of The Working Man
07 - I've Seen It All
08 - Get Pissed Tonight
09 - Running Out Of Luck
10 - Home
11 - Skinhead
12 - Born Immortal
13 - Death Or Glory

Afbeelding

De Rechtse persoon heeft toch wel kledij die mij ergens aan doen denken!
Gebruikersavatar
502
Lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 04 okt 2007, 19:25

Bericht door 502 »

Erik S. schreef:Discharger - Born Immortal

01 - Intro
02 - The Law
03 - Revenge
04 - Slap Him In His Face
05 - Misunderstood
06 - Pride Of The Working Man
07 - I've Seen It All
08 - Get Pissed Tonight
09 - Running Out Of Luck
10 - Home
11 - Skinhead
12 - Born Immortal
13 - Death Or Glory

Afbeelding

De Rechtse persoon heeft toch wel kledij die mij ergens aan doen denken!
Misschien weet je het nog niet maar er zijn linkse, rechtse en non political skinheads. Ik neem het je niet kwalijk dat je dat niet wist want dat moet je maar net weten met al die sub-culturen rotzooi. In de media is het altijd het rechtse gedeelte wat de aandacht krijgt. de linkse zitten vooral veel bij de Antifascistische Actie ofwel ANTIFA. De non-political is de oorsprong van de subcultuur die ontstond in 1969 uit de arbeids klasse. Maakt niet uit verder. De band zit bij een non politieke platen label genaamd Bandworm :) waar een derde cd in de maak is.
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Op het eerste gezicht zou ik precies hetzelfde zeggen als anderen hier: naziband. Maar als ik lees dat ze bij Bandworm Records zitten, en totaal non political zijn, geloof ik het wel.
En ja, er zijn echt verschillende soorten skinheads. Zo ook de linkse variant: redskins.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Plaats reactie