Enorm misbruik gezinshereniging.

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Michael_Wittmann schreef:JA!!! Zet de grenzen bij Polen ook nog open!


Goedzo gasten!!

Het was laatst op de radio dat ze binnen een X aantal jaren net zoveel Polen in NL verwachten als Marokannen en Turken.. :roll:

Mijn inziens waren de grenzen van polen al open.
Want die polen veroorzaken o.a. de file toename in nederland.
Kijk maar eens om je heen als je weer eens stilstaat.
Bye the way,kun je beter polen hebben dan marokkanen en turken.
De polen zijn harde werkers en die hebben we nodig.
Niet van die criminelen jongeren die a €250.000,- per jaar in de opvang kosten.
A = per persoon :shock:
En elk jaar maar weer.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

Ja maja Polen die jatten ooka lles wat los en vast zit.
Althans hier in de buurt.


Sinds er buitenlanders in het land zijn is voor de buitenlanders zijn ene mening en tegen de buitenlanders een mening hebben is racisme... :roll:

Ik hou me vanaf nu (Denk ik ) wel stil.
Mehr Sein Als Scheinen!
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Buitenlandse gastarbeiders

Bericht door asjemenou »

Dat de IND grove fouten heeft gemaakt en nog steeds maakt dat is geen nieuws onder de zon. Het is maar al te vaak gebleken dat mensen die niet helemaal zuiver op de graad waren een verblijfsvergunning/paspoort voor Nederland kregen. Eenmaal een paspoort toegekend wil dus ook zeggen dat zo iemand de Nederlandse nationaliteit heeft verkregen. En die Nederlandse nationaliteit neem je iemand vervolgens ook niet zomaar meer af. Wettelijk gezien heb je dus als Nederlander van buitenlandse afkomst dezelfde rechten/status (maar ook de plichten!) als een 100% in den lande geboren Nederlander. Zou je dat wel doen dan creëer je een situatie zoals die ruim zestig jaar geleden in Europa ook plaats vond. En van dat voorbeeld houden de meesten van ons zich bezig en daarvan kunnen we op dit forum genoeg over lezen.
Wat de Poolse gastarbeiders betreft, er zijn er velen van in Nederland dat is waar maar verplaats je ook eens in hun situatie. De regel is ook weer, een enkeling van hen die zich niet weet te gedragen verpest het voor de rest.
Zelf denk ik dat het met hun aanwezigheid hetzelfde zal gaan als met de Italiaanse en Spaanse gastarbeiders in de jaren zestig en zeventig die we hier toen hadden. Toen de situatie in de loop der jaren in die landen beter werd, zijn de meeste van hen weer huiswaarts gegaan.
Bij mij in de buurt waar ik nu nog woon, wonen ook Polen. Ik heb weleens een praatje met ze aangeknoopt en dan hoor je ook eens hun verhaal. Eén van hen een vrouw van midden twintig verbleef op dat moment voor een paar maanden in Nederland om de kost te verdienen voor het gezin. Haar man was achtergebleven in Polen met hun enig kind. Haar man was/is timmerman. Komt in Polen niet aan de bak omdat hij voor Poolse begrippen te duur is. Men neemt liever timmerlieden uit Wit Rusland en de Oekraïne aan want deze zijn stukken goedkoper. Ik geef het je doen, huis en haard te verlaten om in den vreemde de kost te moeten verdienen. Met andere woorden, oordeel niet te snel over buitenlandse gastarbeiders. De meesten van hen waren ook liever thuis gebleven.
Laten wij ons zelf ook geen heilige boontjes noemen. Ik heb mij in het buitenland ook meerdere malen aan medelandgenoten geërgerd. Op die momenten was ik echt even geen Nederlander.
Eén voorbeeld. Ik ken iemand die jarenlang een kleine supermarkt heeft gerund in de welbekende Spaanse badplaats, Salou. Hij kan meepraten over het a-sociale gedrag van sommige Nederlandse toeristen. Nederlanders die zo vanaf het strand de supermarkt in duiken voor wat boodschappen. De dames die dan niet de moeite nemen om even een T-shirt aan te trekken maar topless de supermarkt betreden. Als de supermarkthouder de bewuste dame hier op aanspreekt wordt hij stijf gevloekt en bedreigt door haar stomdronken vriendje.
Blijkbaar vind men dat dit allemaal maar kan want je bent immers op vakantie. Menige Spanjaard ziet deze misdragingen met lede ogen aan en ziet dit overtoerisme alleen maar als een noodzakelijk kwaad om de Spaanse economie draaiende te houden. Zoals gezegd, slechts één voorbeeld.
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Gelukkig zijn er in Nederland Poolse en andere arbeiders. Zonder hen zou onze economie niet kunnen draaien. Waar nu (legaal of illegaal) goedkope arbeiders ingezet kunnen worden, zullen dure krachten ingezet moeten worden, als de goedkope arbeidskrachten het land uit gezet zouden zijn. Wie wil er voor het minimumloon bedrijfspanden schoonmaken op de meest onmogelijke arbeidstijden?

Het is wat dubbel, maar door goedkope arbeiders de Nederlandse identiteit te onthouden, is het mogelijk dat zij laagbetaald blijven. Economisch gezien moeten de grenzen dus officieel gesloten blijven met voldoende mogelijkheden om toch Nederland in te komen. Gezinshereniging is hier een goed voorbeeld van.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Re: Enorm misbruik gezinshereniging.

Bericht door THOR »

THOR schreef:Uit geheime dossiers van de Immigratie en Naturalisatie Dienst (IND) blijkt dat er Marokkanen en Turken zijn die tussen 1977 en 2006 in het kader van de gezinshereniging meer dan acht partners naar nederland hebben gehaald,meestal uit het zelfde dorp.
Na drie jaar,als partner recht had op een verblijfsvergunning,werd de relatie verbroken en vervolgens begon het verhaal van voren af aan:de ex-vrouw en haar ex-man haalden vervolgens weer een nieuwe partner,meestal weer uit de zelfde gemeente,naar nederland.
Daarnaast blijkt dat nederland in de loop der jaren duizenden criminele vreemdelingen een verblijfsvergunning heeft verstrekt,ook in het kader van de gezinshereniging.Pas sinds 15 februari 2005 krijgen buitenlandse criminelen die willen gaan samenwonen met hun in nederland woonachtige partner,niet automatisch meer een verblijfsvergunning.
Maar tot die tijd hebben enkele duizende vreemdelingen met een strafblad (overvallen,drugshandel,geweldpleging) een verblijfsvergunning in nederland gekregen.
In het boek: De immigratieramp,dat komende maandag verschijnt,komt een verbijsterend beeld naar voren over een falend vreemdelingenbeleid en niet functionerende IND.
Het boek is geschreven door Sietse fritsema die van 2000 tot 2006 bij de IND werkte.
Fritsema put uit een groot aantal geheime IND-dossiers waaruit hij,geanonimiseerd,citeert.
De chaos die hij bij de IND aantrof,was zo groot dat het hem motiveerde om in 2006 lid te worden van de tweede kamer voor de Partij voor de Vrijheid (PVV).
Hallo okke,asjemenou en de rest.
Waar het om gaat is dit:Enorm misbruik gezinshereniging.
En niet om poolse of andere arbeiders die klussen doen waar een hollander voor bedankt.
Lees bovenstaande nog maar eens door.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Daar heb je gelijk in THOR en daar moet inderdaad tegenop getreden worden. Dat het voor heeft kunnen komen is ook belachelijk. En inderdaad het heeft Nederland erg veel geld gekost. Maar wat wil je nu verder?
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Martijn schreef:Daar heb je gelijk in THOR en daar moet inderdaad tegenop getreden worden. Dat het voor heeft kunnen komen is ook belachelijk. En inderdaad het heeft Nederland erg veel geld gekost. Maar wat wil je nu verder?
Dit is een beter geluid,en vooral het laatste: Maar wat wil je nu verder?
Das een hele goede vraag Martijn,geeft ook aan dat je meedenkt.
In het verleden is al gebleken dat 1 op de 500 asielzoekers een echte vluchteling is.
Die moet je wel toe laten,de echte vluchteling dus.
De rest moet dan terug naar land herkomst,en om herhaling en misstanden te voorkomen ( zie bovenstaande ) moet er een controle en indentificatie plaats vinden.
Van alle asielzoekers zou een vingerafdruk/iresscan en foto genomen moeten worden,die in een centrale database komt.
En daar kunnen alle europese lidstaten gebruik van maken.
Blik in de toekomst??
Elke wereldburger krijgt een chip ingepland waar alle gegevens opgeslagen staan.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

En wie gaat er onze asperges steken en onze kantoren stofzuigen en boenen na werktijd van het kantoorpersoneel?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Asielzoekers

Bericht door asjemenou »

Je openingstopic heb ik wel begrepen hoor. En we zijn er inderdaad iets vanaf gaan wijken. De IND is inderdaad een rommeltje. Al moet ik wel zeggen dat het natuurlijk moeilijk blijft om alle asielzoekers na te trekken. Komt bij dat het voor sommige asielzoekers heel gevaarlijk is als de IND in het land van herkomst informatie over de betreffende persoon willen opvragen. De persoon in kwestie hoeft dan nog niet eens iets op zijn kerfstok te hebben maar sommige landen (regeringen) zien het niet graag dat hun onderdanen het land verlaten om economische redenen en dat dit dan internationaal bekend word.
Maar zoals je zelf al schrijft, het is inderdaad te schandalig voor woorden dat bendeleden, leiders van terroristische organisaties enz., die in hun eigen land gezocht worden voor misdaden hier een veilig onderdak krijgen.
Alleen het probleem blijft, als zo iemand hier ontmaskerd wordt en hij of zij heeft inmiddels de Nederlandse nationaliteit (deze kan naar 5 jaar worden verkregen) dan kan je zo iemand niet zomaar uitzetten. Wettelijk gezien heeft hij/zij dan dezelfde status zoals jij en ik. Met een verblijfsvergunning ligt dit anders natuurlijk. Dan kan zo'n persoon het verblijf in Nederland hoogstens met een jaar rekken maar dan wordt hij/zij toch echt uitgezet.
THOR schreef:Elke wereldburger krijgt een chip ingepland waar alle gegevens opgeslagen staan.
Op zo'n maatregel zit ik toch echt niet te wachten. Hoe moet het dan met de privacy? Ben je die dan helemaal kwijt ook al heb je niets op je kerfstok?
Ik ben momenteel bezig met een verhuizing en heb hierdoor bij verschillende instanties mijn nieuwe adres door moeten geven. Bij alles wat je doet moet je een kopie van je paspoort bijsluiten. Ik moet constant bewijzen dat ik de persoon ben waarvoor ik mij uitgeef. Ik word er af en toe niet goed van. Is het teveel gevraagd om als mens te worden gezien inplaats van een ding met een burgerservicenummer (sofi-nummer)?
Moengoman
Lid
Berichten: 838
Lid geworden op: 21 okt 2006, 05:07
Locatie: Moengo, Suriname

Bericht door Moengoman »

THOR schreef: Wat de surinamers betreft gaat dat al sinds 1975.
U weet wel,toen ome joop van de pvda aan de macht was.
Mijn opa heeft er nog wel eens over,in die tijd riep hij wel eens: 50% van de surinamers zijn hier al (1977) laat de rest ook maar komen dan gaan wij daar wel naar toe,suriname dus.
Foutje, Surinamers hadden tot 1982 geen visum of verblijfsvergunning nodig om Nederland binnen te komen. Komt door 300 jaar kolonisatie. Heeft Ome Joop dus maar weinig mee te maken. Sterker nog, zonder Ome Joop hadden Surinamers net als Antillianen nog steeds dezelfde nationaliteit gehad als u en ik.
Dus tot 1982 konden Surinamers ook geen misbruik maken; als ze in Nederland kwamen wonen stonden ze gewoon in hun recht. Net als tegenwoordig Belgen, Duitsers en nog zo'n paar nationaliteiten.
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

okke schreef:En wie gaat er onze asperges steken en onze kantoren stofzuigen en boenen na werktijd van het kantoorpersoneel?
Jij bijvoorbeeld
Stel je eens voor,jij bent al een tijd werkloos en vangt elke maand een uitkering.
Dan is het helemaal niet raar,dat je wat terug doet voor je uitkering.
Ja ik weet het de tijd dat je jaaaren in de ww zat is voorbij!
En dat is maar goed ook!
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

WW

Bericht door asjemenou »

THOR schreef:
okke schreef:En wie gaat er onze asperges steken en onze kantoren stofzuigen en boenen na werktijd van het kantoorpersoneel?
Jij bijvoorbeeld
Stel je eens voor,jij bent al een tijd werkloos en vangt elke maand een uitkering.
Dan is het helemaal niet raar,dat je wat terug doet voor je uitkering.
Ja ik weet het de tijd dat je jaaaren in de ww zat is voorbij!
En dat is maar goed ook!
Dit is wel erg zwart/wit gezien THOR. Niet iedereen kiest ervoor om in de WW terecht te komen. En als je de veertig gepasseerd bent dan word het toch al een stuk moeilijker om een baan te vinden. Ik ken de voorbeelden van mensen die dit is overkomen. Om asperges uit te gaan steken daarvoor ben je voor de meeste bazen nét even te duur. Het is erg wrang, dat als je jarenlang maandelijks voor de volle 100% WW premie hebt afgedragen, je opeens 70% krijgt uitgekeerd. Die 30% is een hoop geld. Zeker als je ook nog eens een gezin te onderhouden hebt. Maar goed, we dwalen weer af van de openingstopic.
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Gezien inhoud bericht topicstarter,kun je wel concluderen dat het nederlandse asielbeleid compleet is doorgeschoten.
Het generaal pardon van balkenende4, is ons door de strot gedouwd.
Deze vluchtelingen hadden en hebben geen recht om hier langer te verblijven.
Ze zijn diverse keren afgewezen door verschillende rechters.
En zo waren er meer van die generaal pardons,door de enorme toestroom in het verleden kon men het niet meer verwerken en wat deed men?? even een oogje dicht en gewoon die bewuste groep toelaten zodat men de IND weer wat lucht had.
Het gaat klaarblijkelijk niet of men een vluchteling is,als je maar op de poort klopt word je toegelaten lijkt het wel.
Het is gewoon een complete bedrijfstak geworden,en dat moet met alle geweld in stand worden gehouden.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Nou moet ik toch even glimlachen.
THOR schreef:Gezien inhoud bericht topicstarter...
...dat ben jezelf...
THOR schreef:kun je wel concluderen dat het nederlandse asielbeleid compleet is doorgeschoten.
... en vervolgens bevestig je de boodschap die je in je openingspost stelde. Zonder iets toe te voegen en zonder te reageren op enige post die na je openingspost geplaatst is.

Verder is de inhoud van je bericht duidelijk; je hebt het niet op mensen van niet-Nederlandse afkomst in Nederland als zij niet met open armen ontvangen zijn. En je vindt dat mensen alleen met open armen ontvangen moeten worden als het gevaar van hun thuissituatie overduidelijk is.
Die opvatting komt niet overeen met de werkelijkheid waar het kabinet mee van doen heeft en dus zijn dit en voorgaande kabinetten de boeman. Duidelijk.
Maar wat wil je nu eigenlijk vragen met deze en je openingspost? Of is het slechts een mededeling?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

okke schreef:Verder is de inhoud van je bericht duidelijk; je hebt het niet op mensen van niet-Nederlandse afkomst in Nederland als zij niet met open armen ontvangen zijn. En je vindt dat mensen alleen met open armen ontvangen moeten worden als het gevaar van hun thuissituatie overduidelijk is.
Eerlijk gezegd betwijfel ik het of hij mensen die hier terecht zijn met open armen zou ontvangen :P Het zijn allemaal criminelen, als je THOR's betoog moet geloven. Blijft wel dat de IND, als de situatie echt zo slecht is, iets moet gaan doen aan de huidige gang van zaken. Het is namelijk niet in het nadeel van de autochtone Nederlanders die hun land steeds bruiner zien worden (of steeds meer Poolse kentekens zien), maar ook voor de asielzoekers kan het heel fout aflopen. Als iemand de doodstraf staat te wachten in zijn/haar land van herkomst en hij/zij wordt teruggestuurd dankzij een foutje van de IND, dan heeft die persoon toch wel een probleem...
Gesloten