Hoe grote paketten te verzenden?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Sgt. Gallée
Lid
Berichten: 376
Lid geworden op: 29 apr 2006, 21:43

Hoe grote paketten te verzenden?

Bericht door Sgt. Gallée »

Hey allemaal :) ,

Ik weet niet in welk onderwerp het precies moet dus heb ik het maar in 'Algemeen' gezet.

Ik heb een vraagje betreft een groot item dat ik via Ebay heb gekocht. Het is een doos van 7 kilo. Hoe moet ik deze laten verzenden. Per FedEx kost het $197,- wat ik erg duur vind. Weet iemand misschien wat de kosten zijn per boot (ongeveer).

Tips aub :!: ,

ps. beste mods als deze topic niet in het goede onderwerp staat zouden jullie hem dan willen verplaatsen ip.v. een slotje. :wink:

Mvg,

,,Sgt. Gallée
Gezocht: Patches 104th Infantry Division 'Timberwolf' en US Uniformen (Ike jackets, M-1943 en Sercive Officer Dress)
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Bericht door racefiets »

Kosten per boot weet ik niet. Het enige is wel dat je dan rustig 6 tot 8 weken geduld moet hebben voordat je het pakket binnen hebt.
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Bericht door Auke »

Waar moet het vandaan komen?
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
LoD
Lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 15 jul 2006, 16:07

Bericht door LoD »

Les 1: Nooit vanuit het buitenland iets kopen voordat je de verzendkosten weet.
Les 2: Houdt er rekening mee dat van buiten de EU je ook nog douanekosten krijgt boven een waarde van ik dacht 40 euro. Laat de verkoper het iig als "gift" opsturen en er een waarde van beneden de 35 US$ opzetten.

En verder, vanwaar moet het pakket komen?
Zeepost - vanuit de US - is inderdaad het goedkoopst, maar alsnog kan het in de papieren lopen.
Google even op postal services van het land waar het item zich bevindt en geef aan aan de verkoper welke service je wilt en of dat mogelijk is.

Succes :) .
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Bericht door racefiets »

En de BTW die je moet betalen bij inklaren is over het bedrag incl. de verzend kosten.........
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Bericht door Eric »

Kan niet meer via de boot. Alleen maar via luchtpost, en de verzendkosten waren in Mei dacht ik 40% omhoog gegaan in de US. Dus dat wordt dokken denk ik.
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Gebruikersavatar
Richard1976
Lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 14 apr 2005, 18:40
Locatie: Roermond
Contacteer:

Bericht door Richard1976 »

Hoe groot is de doos als ik vragen mag? Kan natuurlijk zijn dat de doos te groot is en men een ander tarief hanteert, tevens bepaald welke service je kiest ook een hele hoop. Fedex is ook niet de goedkoopste.
Voortaan van te voren, zoals LoD het ook al aangeeft, bespreken wat de verzendkosten zijn.
Gebruikersavatar
Sgt. Gallée
Lid
Berichten: 376
Lid geworden op: 29 apr 2006, 21:43

Bericht door Sgt. Gallée »

Het pakket is nog niet verzonden vandaar dat ik jullie om advies vraag!
Gezocht: Patches 104th Infantry Division 'Timberwolf' en US Uniformen (Ike jackets, M-1943 en Sercive Officer Dress)
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

#Algemene Vragen -> #Verzamelaars

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

Gewoon via USPS laten verzenden, en anders vriendelijk bedanken!

7kg zal je ongeveer 70/80 dollar kosten schat ik zo. Helaas doen ze geen surfacemail meer.

http://postcalc.usps.gov/default.aspx?M ... &CID=10298
CAN DO
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Ik denk dat Seabee goed zit met zijn indicatie, ik heb deze week een pakket van 5 kilo ontvangen en moest tegen de 50 dollar betalen.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Bericht door Auke »

Nogmaals, waar moet het vandaan komen? De VS?
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

de prijs is in dollars en het word. Verzonden. Met fedex dus de kans is groot dat het uit de vs komt.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Sbas
Lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 25 jun 2004, 14:41

Bericht door Sbas »

Ik heb een footlocker overlaten komen van een giga formaat...boeie gewoon dokken en het komt echt wel naar je toe! Als je maar dokt :)

Sbas
Gebruikersavatar
magicdutchmen
Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 08 aug 2007, 19:09
Contacteer:

Bericht door magicdutchmen »

Les 2: Houdt er rekening mee dat van buiten de EU je ook nog douanekosten krijgt boven een waarde van ik dacht 40 euro. Laat de verkoper het iig als "gift" opsturen en er een waarde van beneden de 35 US$ opzetten.

Dat is allemaal leuk en aardig, behalve als ze het pakketje open maken en de boel gaan taxeren :wink:
Plaats reactie