Uitspraken Maxima.

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Uitspraken Maxima.

Bericht door Jasper J »

Ik vroeg me af wat jullie van de uitspraken van maxima vinden,over dat wij geen indentiteit hebben er is geen nl indentiteit zij maxima.
Ik ben normaal zeer koningshuis gezint maar dit gaat mij te ver,zij komt van ver en word prinses van oranje enig respect voor Nederland mag toch wel.
De nederlandse indentiteit bestaat zeker wel de echte nederlander houd ban gezelligheid carnaval zaklopen oude spelletjes kaas koeien enz.
Ik ben zeer ontdaan door deze uitspraken hoor graag wat jullie ervan vinden.

mvg
Aude Audenda
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Tsja, jij en ik houden wel van Carnaval...maar ik den niet dat dé typische Nederlander echt veel Carnaval viert, dat is afhankelijk van de woonplaats.
Maar ik vind het ook niet te geloven. Dat mens komt even uit Argentinië overwaaien, strijkt lekker €863.000 per jaar op, op onze kosten. En het enige wat ze ervoor hoeft te doen is lintjes knippen en in een aantal commités zitten.
En vervolgens komt dat ons wel eens even vertellen dat de Nederlandse identiteit niet bestaat!
Dan vraag ik me af op wiens kosten zij haar brood smeert, met haar gouden mesje?
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

mannerheim schreef:Tsja, jij en ik houden wel van Carnaval...maar ik den niet dat dé typische Nederlander echt veel Carnaval viert, dat is afhankelijk van de woonplaats.
Maar ik vind het ook niet te geloven. Dat mens komt even uit Argentinië overwaaien, strijkt lekker €863.000 per jaar op, op onze kosten. En het enige wat ze ervoor hoeft te doen is lintjes knippen en in een aantal commités zitten.
En vervolgens komt dat ons wel eens even vertellen dat de Nederlandse identiteit niet bestaat!
Dan vraag ik me af op wiens kosten zij haar brood smeert, met haar gouden mesje?
Helemaal mee eens Carnaval was maar even een voorbeeld ieder land heeft denk ik wel een indentiteit en daar mogen we trots op zijn .
Trots zijn op onze geschiedenis afkomst enz,maar volgens Maxima hebben we niets om op terug te vallen ik heb er geen woorden voor ben zeer ontdaan.
Moeten we nu echt gaan geloven aan een samenleving waar wij moeten accepteren dat invloeden van buitenaf steeds meer ruimte en macht krijgen?
Aude Audenda
Markoz
Lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 20 apr 2006, 16:03
Locatie: Delfzijl

Re: Uitspraken Maxima.

Bericht door Markoz »

Jasper J schreef:Ik vroeg me af wat jullie van de uitspraken van maxima vinden,over dat wij geen indentiteit hebben er is geen nl indentiteit zij maxima.
Ik ben normaal zeer koningshuis gezint maar dit gaat mij te ver,zij komt van ver en word prinses van oranje enig respect voor Nederland mag toch wel.
De nederlandse indentiteit bestaat zeker wel de echte nederlander houd ban gezelligheid carnaval zaklopen oude spelletjes kaas koeien enz.
Ik ben zeer ontdaan door deze uitspraken hoor graag wat jullie ervan vinden.

mvg
Vet, ik ben geen echte nederlander: ik heb nog nooit carnaval gevierd, vind zaklopen kut, oude spelletjes vind ik geen reet aan, kaas is alleen lekker op een tosti en koeien stinken. 8)

Nu even serieus: ik vraag me af in hoeverre je elk land een aparte identiteit kan toeschrijven. Persoonlijk denk ik dat geen enkel land écht een eigen identiteit heeft.
Gebruikersavatar
remi
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 okt 2007, 12:22

Bericht door remi »

Tsss wat denk dat mens wel niet, beetje hier uit een ander land komen prinsses worden een luize leven hebben en nog klagen over dit land ook nog.

gewoon een schande vind een excuses voor ons volk wel op zn plaats wij mogen ook niks slechts over het koningshuis zeggen op tv of wat dan ook, ook nog lekker voorbeeld ben je als je zo iets zegt voor onze samenleving :!:
War Sucks... its only fun for those who never bin there.
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

[Verplaatst van actueel naar babbelbox. De relatie met de Tweede Wereldoorlog ontgaat mij namelijk.]

Ik vind het een geweldige uitspraak van Máxima. De reacties in dit topic toont al aan dat dé Nederlandse identiteit niet bestaat. Dat neemt niet weg dat iedere Nederlander een Nederlandse identiteit heeft en er veel overeenkomsten zijn en culturele waarden en normen zijn die ons bindt. De uitspraak van Máxima zet aan tot nadenken en roept op tot dialoog.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

okke schreef:[Verplaatst van actueel naar babbelbox. De relatie met de Tweede Wereldoorlog ontgaat mij namelijk.]

Ik vind het een geweldige uitspraak van Máxima. De reacties in dit topic toont al aan dat dé Nederlandse identiteit niet bestaat. Dat neemt niet weg dat iedere Nederlander een Nederlandse identiteit heeft en er veel overeenkomsten zijn en culturele waarden en normen zijn die ons bindt. De uitspraak van Máxima zet aan tot nadenken en roept op tot dialoog.
Jij vind het een geweldige uitspraak?
Ontbreekt het je dan aan trots of het nederlander gevoel?
De nederlandse indentiteit bestaat wel degelijk alleen men ziet het steeds minder omdat men het niet meer aandurft alles moet multiculti zijn en dat is zeer jammer.
Aude Audenda
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Sjonge, jonge, jonge. Er is zeker wel een Nederlandse indentiteit. Dit wil niet zeggen dat iedere Nederlandse Staatsburger hieraan moet voldoen, maar die identiteit ís er wel. Er zijn bepaalde kenmerken die Nederlanders onderscheiden van Engelsen, Fransen en Duitsers. Dat zijn bepaalde kenmerken die algemeen over de gehele Nederlandse samenleving voorkomen. Over het algemeen schrijf ik, dus dat geldt niet voor iedere Nederlander.

Want als mevrouwtje stelt dat de Nederlandse identiteit niet bestaat, is er dus ook niks wat ons zou onderscheiden van de Fransen, op ons soort paspoort na.
En geloof me okke, ik ben liever geen Fransoos!
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Jasper J schreef:ij vind het een geweldige uitspraak?
Ontbreekt het je dan aan trots of het nederlander gevoel?
mannerheim schreef:Sjonge, jonge, jonge. Er is zeker wel een Nederlandse indentiteit. Dit wil niet zeggen dat iedere Nederlandse Staatsburger hieraan moet voldoen, maar die identiteit ís er wel.
okke schreef:Iedere Nederlander [heeft] een Nederlandse identiteit en er [zijn] veel overeenkomsten en culturele waarden en normen die ons bindt.
Lezen, jongens! Lezen voordat je schiet.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

okke schreef:[Verplaatst van actueel naar babbelbox. De relatie met de Tweede Wereldoorlog ontgaat mij namelijk.]

Ik vind het een geweldige uitspraak van Máxima. De reacties in dit topic toont al aan dat dé Nederlandse identiteit niet bestaat. Dat neemt niet weg dat iedere Nederlander een Nederlandse identiteit heeft en er veel overeenkomsten zijn en culturele waarden en normen zijn die ons bindt. De uitspraak van Máxima zet aan tot nadenken en roept op tot dialoog.

Dus dat is dan de Nederlandse indentiteit ,anders is het maar een moeilijk te begrijpen uitleg?
Met carnaval enz stel ik maar voorbeelden de nederlandse indentiteit bestaat.Onze normen en waarden zij al anders dan die van bijvoorbeeld de fransen onze gedachtes gewoontes enz dat is dus weldegelijk een indentiteit die wij allen delen of zullen moeten delen.
Die normen en waarden omgang worden door veel imigranten overigens niet gedeelt daar gaan we dus stuk aan.
Vroeger waren er veel meer uitingen van de nederlandse indentiteit kwa bijvoorbeeld dialecten ,traditionele kledij enz dit alles is of dreigt te verdwijnen door invloeden van buitenaf.


P.S Maxima is zon invloed
Laatst gewijzigd door Jasper J op 17 okt 2007, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Aude Audenda
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

okke schreef:
okke schreef:t;]Iedere Nederlander [heeft] een Nederlandse identiteit en er [zijn] veel overeenkomsten en culturele waarden en normen die ons bindt.
Lezen, jongens! Lezen voordat je schiet.
Het spijt me zeer, ik heb die uitspraak in dit topic niet gezien...het kan een technisch probleempje zijn. Maar dit lees ik voor het eerst.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

Hebben jullie wel de hele preek gehoord, of alleen die ene zin? Ze zei namelijk dat de Nederlandse identiteit niet bestaat, evenmin bestaat de Argentijnse identiteit. Oftwewel, je kan een volk niet in een hokje stoppen.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Rednas schreef:Hebben jullie wel de hele preek gehoord, of alleen die ene zin? Ze zei namelijk dat de Nederlandse identiteit niet bestaat, evenmin bestaat de Argentijnse identiteit. Oftwewel, je kan een volk niet in een hokje stoppen.
Ja en er klopt niks van je kan volken zeker wel in hokjes stoppen ieder volk stam land heeft zijn gebruiken normen en waarden dat makt de indentiteit.

mvg
Aude Audenda
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

Jasper J schreef:
Rednas schreef:Hebben jullie wel de hele preek gehoord, of alleen die ene zin? Ze zei namelijk dat de Nederlandse identiteit niet bestaat, evenmin bestaat de Argentijnse identiteit. Oftwewel, je kan een volk niet in een hokje stoppen.
Ja en er klopt niks van je kan volken zeker wel in hokjes stoppen ieder volk stam land heeft zijn gebruiken normen en waarden dat makt de indentiteit.

mvg
Oftewel, je bent gierig, je zeur altijd (vooral over het weer), je blowt vaak, je loop op klompen en woon in een molen? Dan heeft ze helemaal gelijk.
Punt is dat we met een multiculturele samenleving te maken hebben, of je het leuk vind of niet, het is nou eenmaal zo. Daardoor kan je bijna niet meer van een bepaalde identiteit spreken (die er vroeger ook niet echt was, misschien juist niet. Normen, gebruiken en waarden verschilden per streek en elke provincie had zijn eigen taal, munt/gewicht/etc eenheid).
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Jasper J schreef:Dus dat is dan de Nederlandse identiteit ,anders is het maar een moeilijk te begrijpen uitleg?
Wat is dan de Nederlandse identiteit? En welke uitleg is moeilijk te begrijpen?
Jasper J schreef:Met carnaval enz. stel ik maar voorbeelden. De Nederlandse identiteit bestaat.
Ik doe niet aan carnaval, dus heb weinig aan de voorbeelden die je dan stelt. Je bent wel duidelijk dat je van mening bent dat dé Nederlandse identiteit bestaat. Wat je verder probeert mee te delen ontgaat me. Kan je iets meer woorden gebruiken?
Jasper J schreef:Onze normen en waarden zijn al anders dan die van bijvoorbeeld de Fransen. Onze gedachtes gewoontes enz. dat is dus wel degelijk een identiteit die wij allen delen of zullen moeten delen.
Er bestaat niet zoiets als 'onze normen en waarden'. De normen en waarden van Nederlandse protestanten en van Franse protestanten komen meer overeen dan die van Nederlandse protestanten en Nederlandse hindoes. Wat wij allen met elkaar delen is maar een magere identiteit. De kleur en identiteit van Nederlanders zit hem in de verscheidenheid en in de culturele kenmerken van groepen. Die onderling nog door elkaar lopen ook; levensovertuiging, woonplaats, achtergrond, hobby's, sportclubs en dergelijke.]
Welke identiteit zouden Nederlanders volgens jou moeten delen? Carnaval?
Jasper J schreef:Die normen en waarden omgang worden door veel immigranten overigens niet gedeeld. Daar gaan we dus stuk aan.
Wát wordt niet gedeeld? Normen en waarden omgang? Ik heb geen idee wat je daarmee bedoelt? En wat bedoel je met dat 'we er stuk aan gaan'?
Jasper J schreef:Vroeger waren er veel meer uitingen van de Nederlandse identiteit qua bijvoorbeeld dialecten ,traditionele kledij enz. Dit alles is verdwenen of dreigt te verdwijnen door invloeden van buitenaf.
Veel Nederlandse moslima's houden juist het gebruik van traditionele kledij in ere. De invloeden van buitenaf zorgen niet dat de dialecten veranderen; dat doet onderwijs, televisie en mobiliteit. Vroeger trouwde je verplicht binnen jouw zuil. Tegenwoordig is het best toegestaan om iemand van een andere kerk te trouwen. Zelfs protestanten en katholieken kunnen tegenwoordig met elkaar trouwen. Deze verwatering van groepskenmerken, zorgt dat mensen zich minder gebonden voelen aan een groep en bijvoorbeeld de kledingvoorschriften vervangen door de nieuwste collectie van V&D.
Jasper J schreef:P.S. Máxima is zo'n invloed.
Máxima mocht willen dat zij zo machtig was.
mannerheim schreef:Het spijt me zeer, ik heb die uitspraak in dit topic niet gezien...het kan een technisch probleempje zijn. Maar dit lees ik voor het eerst.
Je zult toch echt eerst moeten leren lezen als je wilt reageren op anderen.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gesloten