Slowchat topic - deel 17

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Weekend....
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Bericht door rutger »

Net een week tentamens achter de rug. Volgende week nog 3.... :(
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Afgelopen vrijdag mijn nieuwe pc opgehaald... Wat een monster van een apparaat! 8) (in de positieve zin van het woord 'monster')
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Wat voor een is het?:)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

En ik ga morgen weer eens lekker het veld in. :D
Leuk is dat het vanaf morgen weer lekker gaat regenen voor de komende 4 dagen. We gaan slapen in de tentjes die we pas hebben gekregen, en daar heb ik tot nu toe echt nog niemand enthousiast over gehoord... Vaker heb ik "liever de poncho" gehoord. We gaan het zien.. ;)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Doornewaard
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 08 mei 2007, 17:17
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Doornewaard »

tja tentjes, persoonlijk lig ik liever onder een poncho.
gewoon met 3 man onder 3 poncho's tussen de bomen gespannen.
en als je het goed doet blijf je droog en redelijk wat ruimte.
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Waarschijnlijk ga je slapen in een 1 persoons tentje :lol: Als het gaat regenen wordt je bijna zeker nat! Het tentje is niet waterdicht, maar water afstotend. Probeer het tentje zo strak mogelijk neer te zetten, en zorg er voor dat nix, maar dan ook nix, het tentzeil raakt! Zo geef je de tent een kans om water naar binnen te laten komen, en slaap je waarschijnlijk niet droog, stop je kleding in het uiteinde van je slaapzak, zodat dat droog blijft, en warm blijft.

Succes! En laat ons weten hoe het was :lol:
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

sobel schreef:Wat voor een is het?:)
Een samengestelde:

* Core 2 Duo E6420 2,14 Ghz processor
* 3 GB werkgeheugen
* 160 GB harde schijf
* ATI X1650Pro 256 MB Videokaart
* DVD brander
* Windows XP 8)

Geen overbodige poespas, gewoon functioneel.
Ik wilde vooral een snel systeem om programma's als FlightSim 2004 soepel op te laten draaien en dat is zeker gelukt. Spellen lopen in de hoogste weergave extreem soepel! 8)
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Met een dualcore processor gaat een computer inderdaad een stuk sneller :) ziet er allemaal goed uit, lekker veel werkgeheugen, en een goede videokaart :)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Opzich leuk systeem, maar ik persoonlijk had een Quad Core CPU aangeschaft. Deze heeft wel een verdubbeling van snelheid maar zou ook 100 euro duurder zijn.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

viny schreef:Waarschijnlijk ga je slapen in een 1 persoons tentje :lol: Als het gaat regenen wordt je bijna zeker nat! Het tentje is niet waterdicht, maar water afstotend. Probeer het tentje zo strak mogelijk neer te zetten, en zorg er voor dat nix, maar dan ook nix, het tentzeil raakt! Zo geef je de tent een kans om water naar binnen te laten komen, en slaap je waarschijnlijk niet droog, stop je kleding in het uiteinde van je slaapzak, zodat dat droog blijft, en warm blijft.

Succes! En laat ons weten hoe het was :lol:
Ik heb gemerkt dat het tentje waterafstotend was.. :P Wat een ondingen zijn het. Gelukkig heb je zo'n fijne gore-tex hoes om je slaapzak heen. Gewoon geen losse spullen (vooral kleren) in het ding laten rondslingeren en alles blijft netjes droog. Bovendien heeft het uiteindelijk maar 2 dagen geregend, dus het viel zekers mee.

Paar mooie dingen gedaan, 2x verkennings patrouilles, een groepsaanval, opmars, objectbeveiliging met de verkeerssluis. Vooral de verkeerssluis was fijn, mocht als commandantje optreden en er kwamen een stel ouderejaars ons lastigvallen.

Al met al een fijne week gehad, en voortaan toch liever de poncho bij. :D
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Hier een fototje van een kat die ons hok kwam binnen lopen, heb em maar te eten gegeven uit een oude Duitse bovo helm.

Afbeelding

Nadat ie op et kussen had gescheten heb ik hem maar het hok uit gezet.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

Sjonge jonge jonge jonge hoe DOM kunnen mensen zijn :

Michael, Wat vind je van mijn bod 30 euro?? Mvg Joop

Deze reactie is afkomstig van:
Naam: Joop
E-mailadres: Email adres weggehaald, beetje onbeleefd vind je niet?


( Het gaat hier over een orginele HJ dolk met schede bijna in perfecte staat)
Mehr Sein Als Scheinen!
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Is 30 euro te weinig dan? :P
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

YPPY schreef:Is 30 euro te weinig dan? :P
Afbeelding
Mehr Sein Als Scheinen!
Gesloten