SiNiStEr's aanwinsten topic (Nieuwe Update, 25-05-'08)

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gesloten
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Ziet er wederom weer strak uit Sander, zeker een mooie helm! ik krijgt binnenkort trouwens een leuke usaaf update :P
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Donders Sander.
Dat ziet er even weer goed uit.
Mooie universele pop heb je daar. :D
De maat is dus wel zodanig dat menig US uniform daar toch wel vrij goed op past.
Heb je een brits netje op de helm of hadden de amerikanen ook dit model netjes?
Ik ken namelijk alleen maar de zeer grove maas netten alszijnde US.
@Haplo: Dank voor de heldere uitleg. De pijl op mijn etiket is toch echt de Britse variant daar de R er niet omheen of er tegenaan staat maar ernaast. Wellicht is het een set laarzen die in Australie is gemaakt voor de Britse RAF o.i.d. Dit zou ik zeker niet onmogelijk achten.
Zou je er nog eens een foto van kunnen maken Sander?
De manier waarop jij het omschrijft kan het ook nog wel eens Indiaase aanmaak zijn.

India had namelijk niet altijd de I onder het pijltje.
Het kan bijvoorbeeld ook zo: CO/|\43
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Sander, je kunt natuurlijk ook altijd scrim gebruiken om witte plekjes weg te werken. Dit zie je toch vaak bij de 101st AB gedurende market garden.
Weet echter niet of de 82nd AB dit vaak deed.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Onderste foto is van een 82AB Trooper..
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

OK, Thanks Michiel. Vind het nog steeds lastig om het aan de vlaggetjes te zien. Jij zult waarschijnlijk wel de achtergrond van de foto weten.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Dank allemaal voor jullie reacties! :)

@Ben: Heb het inmiddels van je vernomen via PB, ben heel erg benieuwd naar deze mooie update dus houdt ons op de hoogte! :yes:

@Haplo: Thnx m8! :D
De pop is op het moment inderdaad zeer universeel door gebrek aan ruimte voor veel meer poppen. Toch komt er zeer binnenkort wel een derde pop bij zodat ik in ieder geval al 1 uniform meer een vaste pop kan geven en dus niet iedere keer deze ene pop hoef om te kleden. Tis inmiddels wel vrijwel zeker dat de para op deze pop blijft zitten. :)
Wat betreft het netje weet ik alleen dat hij uit Amerika komt en dat hij in een verpakking met meerdere ongebruikte netjes zat die '44 gedateerd was. Zou inderdaad best kunnen dat dit netje eigenlijk Brits is maar op heel veel foto's die ik heb van 82nd. troopers wordt dit type netje gedragen door de parachutisten. Ook op de 2de foto van Loek is dit type netje te zien in gebruik door een 82nd. parachutist. :yes:
Wat betreft de laarzen ga ik je even een PB sturen.

@Loek: Dit is inderdaad een goed idee ja! :D
Ik heb het first aid pakketje nu ook voorop de helm geknoopt wat ook al een witte plek camofleerd. Nu nog een aantal stukken scrim en dan is het inderdaad ook netjes weggewerkt. Thnx voor de tip! _/-\o_

@Michiel: Ook dank voor je hulp! :)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Nou het heeft lang geduurd maar hier zijn dan eindelijk weer een stel Duitse aanwinsten. Das nog weer eens wat anders dan al dat Amerikaanse spul voor mijn 82nd. para. :P ;)

Luftwaffe koppel met vroegoorlogs slot, beide ongestempeld:
AfbeeldingAfbeelding

Luftwaffe Y-riem, haken gestempeld D&C:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Laat-oorlogse NSDAP partij vlag uit 3 delen met opgedrukt HK. In de vlag zit een productie fout. De cirkel aan een kant van de vlag is namelijk niet over de stippellijn afgeknipt maar een stuk erbuiten waardoor het geen volmaakte cirkel vormt. Echter is de vlag toch gewoon afgemaakt zonder dit te corrigeren. Vandaar dat ik een laat-oorlogse productie vermoed. Ook lijkt het er op dat de vlag over de motorkap van een voertuig heeft gelegen o.i.d. daar beide uiteinden rafelig en smerig zijn:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Duitse kar98 bajonet met schede, niet nummergelijk. Bajonet gestempeld "41 cvl" en "9291n" en de schede is gestempeld "42 asw" en "8886 n". Opvallend aan het mes is dat deze geen blauwing heeft maar een hele mooie rode lak/beschermlaag:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Ach en vooruit dan gooien we er toch ook nog even een aanwinst voor mijn US para tegenaan. Namelijk een blade marked Case M3 mes met M8 schede. De andere M3 met M8 schede was een tijdje terug helaas verkocht. Deze M3 is eigenlijk van een USMC trooper geweest en niet van een para wat ook te zien is aan de resten tiger-stripe camo op de schede en de restanten navy blauwe verf op de guard maar op mijn para doet hij het vast ook goed. Het handvat is een war-time replacement:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Robbert M
Lid
Berichten: 261
Lid geworden op: 19 jan 2006, 14:58
Locatie: Meppel

Bericht door Robbert M »

Netjes Sinister,

Ziet er keurig uit, mooie aanwinsten.

Robbert!
Mobilisatie 1939
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Sander heeft duidelijk ook niet stil gezeten :)! Mooi spul, ik vind zo'n vlag ook altijd wel wat doen in een verzameling.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Bericht door michiel01 »

Super, Sander!

Ik vind je bajonet erg apart, ik heb nog nooit eerder deze rooie laag gezien. Interessant!

Je vlag is echt super, uniek stukje dat zeker goed zal staan in je collectie!
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Bericht door racefiets »

Dat rode is denk ik wel een blauwing enkel de kleur wordt bepaald door het metaal en de hardheid van dit metaal. Kijk bijvoorbeeld naar een herblauwde k98. De patroontrekker en het veertje in de vergrendeling van de grendel (of hoe je dat blokje linksachter op de k98 ook noemt) zijn dan vaak ook rood geworden. Ik denk dat het te maken heeft met de manier van blauwen. Of er koud geblauwd wordt of warm geblauwd.
Gebruikersavatar
Von Brand
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:35
Locatie: Rhenen

Bericht door Von Brand »

michiel01 schreef:Super, Sander!

Ik vind je bajonet erg apart, ik heb nog nooit eerder deze rooie laag gezien. Interessant!

Je vlag is echt super, uniek stukje dat zeker goed zal staan in je collectie!
Dit zie je wel vaker hoor, k98 bajonetten met een rode kleur. En wat racefiets zegt klopt volgens mij want de k98's die ik heb zijn inderdaad op sommige plaatsen rood van kleur.

Verder hele mooie aanwinsten Sinister! :)
Ein Wiedersehen war seine und unsere Hoffnung........
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Ziet er mooi uit!
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
rood
Lid
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 jul 2006, 15:50
Locatie: Dirksland

Bericht door rood »

Zijn zeker mooie aanwinsten! :D
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

Ey mooie aanwinsten sander! Vooral je vlag en je koppel zien er leuk uit!! :wink:
Never Back Down
Gesloten