German Perfecta DBP Cal 22 vraag.

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

German Perfecta DBP Cal 22 vraag.

Bericht door sniper snoop »

Een kennis van me heeft een German Perfecta DBP Cal 22. Dit is WW2. Die heeft ook kogels maar ze zijn totaal anders dan een gewone kogel, ik heb er een paar kunnen in beslag nemen voor mijn collectie. :P
Die vroeg iets aan me. Heeft mijn vriend een vergunning nodig om een German Perfecta DBP met kogels te bezitten? Ik zelf heb die getest en krijg zelf geen terug slag. 30 cm van een bloempot en de bloempot was zeer licht geraakt, er zat gewoon een klein putje in en meer niet. Hieronder een foto van een website waar ik info vondt, kogels laat ik inscannen en toon ze.

Afbeelding
SOLD! Here's something you don't often see. This is a pre WW2 blank or starter semi auto type pistol that was made in Germany. The barrel is marked PERFECTA D.B.P. GERMANY and is 22 caliber and comes with a tin of blank cartridges that was made in Austria and so marked. They were distributed by J.L.Galef & Son, Inc. of New York. This little pistol has an usual loading style and does work as I tried it out. The little plastic grips are in very good shape and have something stamped on one side but I don't understand what it stands for-must be in German. The piece comes in it's original box with cleaning brush and even has the original operators directions for use paper present. The instructions are in German, French, Spanish & English. You'll be amazed how this piece works and the safety features that it has! Nice piece of prewar manufacture! The piece is described as an ALARM AND STARTING PISTOL WITH AUTOMATIC EJECTION. Unusual! $65.00 No FFL on this one.
Bron: http://caldwellandcompany.net/Vintage3.html
Laatst gewijzigd door sniper snoop op 12 nov 2007, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Bericht door sniper snoop »

Ohja, hij is van Belgie
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Bericht door sniper snoop »

Beetje onduidelijk maar mss kan je het herkennen. De kogels

Afbeelding
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Kogels? Deze dingen knallen alleen maar. Zelf heb ik ook zo'n alarm pistooltje, niet wo2 ofzo, maar dit zelfde spul gaat ook in die van mij.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Bericht door sniper snoop »

Dus heb je dit in handen, is het toe gelaten in Belgie zonder vergunning? Klink best leuk. :lol:
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Bericht door racefiets »

Het is inderdaad zoals de engelse text al aangeeft een alarm of start pistool. Munitie zijn 6mm knal patroontjes die lijken op .22 randvuur. In feite is de bodem hetzelfde.
Of het in belgie is toegestaan? Geen idee maar volgens mij zijn alarm pistolen in belgie vrij.
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Ik denk dat het in Belgie wel vrij is. Is in Nederland ook vrij te houden.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Bericht door Jim »

viny schreef:Ik denk dat het in Belgie wel vrij is. Is in Nederland ook vrij te houden.
In Nederland niet meer! vergunning nodig.
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Bericht door racefiets »

Hangt er oa. van af of het uitschot naar boven is.
Gebruikersavatar
magicdutchmen
Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 08 aug 2007, 19:09
Contacteer:

Bericht door magicdutchmen »

Alarmpistool
Alarm-, en startpistolen en -revolvers zijn wapens van categorie III van de wet en dit houdt in dat daarvoor een verlof (vergunning) van de korpschef van de regiopolitie nodig is.

De wet maakt echter een uitzondering voor die wapens:

Die geen loop of een kennelijk verkorte, geheel gevulde loop hebben
Die zodanig zijn ingericht dat zij uitsluitend knalpatronen van een kaliber niet groter dan 6 mmkunnen bevatten
Waarvan de ligplaats van de patronen en de gasuitlaat loodrecht staan op de loop of de lengterichting van het wapen
Alarm- en startpistolen die voldoen aan bovenstaande voorwaarden zijn niet vergunningsplichtig en mogen dus door een ieder vrij voorhanden worden gehouden. Echter wanneer een alarmpistool wordt aangetroffen op de openbare weg of op een andere voor het publiek toegankelijke plaats en er – gelet op de aard of de omstandigheden waaronder het wordt aangetroffen – redelijkerwijs kan worden aangenomen dat het voor geen ander doel is bestemd dan om letsel aan personen toe te brengen of te dreigen, dan dient het alarmpistool te worden aangemerkt als een wapen in de zin van artikel 2, categorie IV, onder 7, van de WWM. Het dragen van een categorie IV wapen is (zonder vergunning) verboden (zie artikel 27 van de WWM) en kan derhalve strafrechtelijk worden vervolgd.

Als het alarmpistool zodanig op een vuurwapen lijkt, dat het voor bedreiging of afdreiging geschikt is, is het een wapen van categorie I, onder 7, van de WWM en is het voorhanden hebben van het wapen ten strengste verboden. Er kan een vergunning worden aangevraagd, maar in principe worden ze niet verleend.
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Bericht door racefiets »

Zoek je ook nog even het stukje op voor de vrijstellingen van voor 1945. :wink: Die gelden namenlijk ook in sommige gevallen voor alarm pistolen.
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

racefiets schreef:Hangt er oa. van af of het uitschot naar boven is.
Dat is bij mij het geval, ik gebruik hem nooit maar kan nog steeds die 6mm patroontjes kopen hoor.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Bericht door sniper snoop »

Dus als ik zeer goed lees mag je hem bezitten (thuis) zonder vergunning? Eenmaal je op straat kom en wordt betrapt, zal die in beslag genomen worden tenzij je een vergunning koop. :?
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Bericht door jurgen »

ja hoor, die mag je hebben, zelfs k98 mag je tegenwoordig hebben, gewoon werkend en niet onklaar zoals in nederland.
Voor zover mijn info reikt natuurlijk...[/url]
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: German Perfecta DBP Cal 22 vraag.

Bericht door sniper snoop »

Effe wat vragen, voor wat staat DBP? En is Perfecta een bedrijf?
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Plaats reactie