Foto's die indruk maken (2)

Forumonderdeel m.b.t. afbeeldingen uit de Tweede Wereldoorlog
Gesloten
Gebruikersavatar
paling
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 jun 2007, 19:32
Contacteer:

Bericht door paling »

rico v schreef:Bizar man, doden meeslepen. Deden ze in Somalië ook geloof ik...
Alleen gingen in Somalie de Somaliers met de lijken van Amerikanen slepen en er op slaan met stokken. Dit ziet eruit als een lijk meenemen om hem een fatsoenlijke rustplaats te geven. Beetje een wereld van verschil..
Gebruikersavatar
rico v
Lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 23 feb 2006, 17:51

Bericht door rico v »

Dat is zeker!
Gebruikersavatar
Sturmkreuz
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 nov 2007, 20:12

Bericht door Sturmkreuz »

Spreekt voor zich
Afbeelding

Meer komende.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Propagandafoto

Bericht door asjemenou »

Robert-Jan schreef:Weet niet of hij al geplaats is maar toch:

Afbeelding
Deze foto was mij even ontgaan maar hij is in scène gezet door de Sovjets en is genomen tijdens de Slag om Kursk in de zomer van 1943. Of het een Rus in een Duits uniform is durf ik niet te zeggen.
Gebruikersavatar
Sturmkreuz
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 nov 2007, 20:12

Bericht door Sturmkreuz »

Hoe zou hij zich voelen? :(
Afbeelding
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Is dit een foto van Hiroshima ofzo? Lijkt wel of ie verbrand is. Denk niet dat ie zich helemaal fijn voelt.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

viny schreef:Is dit een foto van Hiroshima ofzo? Lijkt wel of ie verbrand is. Denk niet dat ie zich helemaal fijn voelt.
Understatement van het jaar? :wink:
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Hij vraagt toch: 'Hoe zou hij zich voelen' :D
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
Sturmkreuz
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 nov 2007, 20:12

Bericht door Sturmkreuz »

Maar ik vraag het niet letterlijk aan jou. Je snapt het toch?!

Meer komende !
Gebruikersavatar
Lucky-Angel
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:15
Locatie: Nistelrode

Bericht door Lucky-Angel »

Volgens mij voelt hij zich niet erg fijn :P
Gezocht; Amerikaans klein spul ( Ook Bajonetten )
Gebruikersavatar
Sturmkreuz
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 nov 2007, 20:12

Bericht door Sturmkreuz »

paling schreef:
rico v schreef:Bizar man, doden meeslepen. Deden ze in Somalië ook geloof ik...
Alleen gingen in Somalie de Somaliers met de lijken van Amerikanen slepen en er op slaan met stokken. Dit ziet eruit als een lijk meenemen om hem een fatsoenlijke rustplaats te geven. Beetje een wereld van verschil..
Deze foto was van Stalingrad, in mijne nieuwe video:
Gedenk Stalingrad! Eines Helden Gedenken! SECHSTE ARMEE
http://www.youtube.com/watch?v=ik77-yE8CZQ

Zul je deze zien op video. Met veel meer originele beelden van toen.
Gebruikersavatar
paling
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 jun 2007, 19:32
Contacteer:

Bericht door paling »

Ik zag overigens op de video dat het geen dode was die werd voortgesleept, zijn rechterarm beweegt nog steeds over de grond! Overigens, mooi filmpje, alleen jammer dat er net nog een miliseconde kleurenbeeld in zit van een interview met een wat oudere man..
Gebruikersavatar
Sturmkreuz
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 nov 2007, 20:12

Bericht door Sturmkreuz »

paling dat is een dode. Waarom? Zijn rechterarm is niet naar achter gericht dus deze sleept - en je ziet duidelijk dat zijn hand afstoot tegen een steen - niet gewoon mee. Een gewonde hang je niet achter je rug aan een draad met het gezicht naar de grond (je ziet duidelijk zijn gezicht tegen de grond). Men nam doden mee omdat men ze niet achter wou laten of dat ze niet wilden dat deze gestript werd.
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Bericht door Jim »

Net als paling ben ik er ook van overtuigd dat het geen dode is. Het is een gewonde die op zijn buik met hoofd naar boven op een draagbaar ligt. Tot 2 maal toe zie je hem een veeg beweging maken.
Sturmkreuz schreef:Men nam doden mee omdat men ze niet achter wou laten of dat ze niet wilden dat deze gestript werd.
Als je de andere beelden ziet zie je dat er vele doden blijven liggen. Een bevroren dode kan je niet strippen. Ook begraven lukte niet meer. In die extreme omstandigheden zorg je voor jezelf en je gewonde kameraden en aan de doden wordt en kan men geen energie meer besteden.
En in Stalingrad waar moest men met de doden naar toe?
Gebruikersavatar
Sturmkreuz
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 nov 2007, 20:12

Bericht door Sturmkreuz »

Jim schreef:Net als paling ben ik er ook van overtuigd dat het geen dode is. Het is een gewonde die op zijn buik met hoofd naar boven op een draagbaar ligt. Tot 2 maal toe zie je hem een veeg beweging maken.
Sturmkreuz schreef:Men nam doden mee omdat men ze niet achter wou laten of dat ze niet wilden dat deze gestript werd.
Als je de andere beelden ziet zie je dat er vele doden blijven liggen. Een bevroren dode kan je niet strippen. Ook begraven lukte niet meer. In die extreme omstandigheden zorg je voor jezelf en je gewonde kameraden en aan de doden wordt en kan men geen energie meer besteden.
En in Stalingrad waar moest men met de doden naar toe?
Jim. In Stalingrad werd er genoeg gestript, bevroren of niet. Als je ziet hoeveel doden er waren kan het niet anders zijn dat er vele blijven liggen.

@Jim

Ik kan fout zijn dat het een dode is. Dit is moeilijk te zien. In sommige documentaires word er gezegt "To carry their dead man with them" (mijn engels is niet perfect) of "To carry their wounded with them". Ik zal nog eens goed kijken en wat zoeken over dit.
Gesloten