Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Ebay.com heeft al wel medegedeelt dat ze vermoeden dat het om een lolbieder gaat :)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

Het lolbieden op e-bay valt nog wel mee t.o.v op MP ...maar daar staat tegenover dat het Fake - aanbieden juist op e-bay enorm is toegenomen veelal Duitse verkopers waar bieders van buiten Europa meestal dan het slachtoffer van zijn geworden overigens zonder het zelf te weten :? .......en daar wordt nog te wenig aan gedaan!
dmie3
Lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 mei 2007, 23:40
Locatie: oostakker

gasmasker wo1 op 2dehands.be

Bericht door dmie3 »

Van de slag om Passchendaele/ prijs 900 € wie heeft het ervoor over????
http://www.2dehands.be/gasmasker-320990 ... _overig=15
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: gasmasker wo1 op 2dehands.be

Bericht door ammo »

dmie3 schreef:Van de slag om Passchendaele/ prijs 900 € wie heeft het ervoor over????
http://www.2dehands.be/gasmasker-320990 ... _overig=15
Niemand, Is gewoon een duits WOII gasmasker .waarde ong,
40 euro.
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

Deze is ook een fraaie prijs ....alles is peper duur bij deze verkoper onbegrijpelijk.. :shock: ik denkt dat de cijfers van zijn toetsenbord regelmatig klemmen :lol:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... B:BOC:US:1
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Deze reproductie is toch één van de leukere die ik de afgelopen tijd ben tegengekomen. Ik ben eens benieuwd op welk bedrag hij gaat eindigen...

Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Joe_Liebgott
Lid
Berichten: 294
Lid geworden op: 30 mei 2007, 19:35
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door Joe_Liebgott »

Peter Moelans schreef:Deze reproductie is toch één van de leukere die ik de afgelopen tijd ben tegengekomen. Ik ben eens benieuwd op welk bedrag hij gaat eindigen...

Afbeelding Afbeelding
Dat je zo geld moet verdienen... :roll:
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!

"Battle is an orgy of disorder" George S. Patton
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Wel grappig dat iemand zo met de billen bloot gaat... Ik zou er in ieder geval niets meer van kopen. :)
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Gereproduceerde foto

Bericht door asjemenou »

Peter Moelans schreef:Deze reproductie is toch één van de leukere die ik de afgelopen tijd ben tegengekomen. Ik ben eens benieuwd op welk bedrag hij gaat eindigen...

Afbeelding Afbeelding
Leuke foto. Bedoelen jullie nu dat de zwart/wit foto een reproductie is? Het lijkt mij een originele foto, uitgaande van de kartelrand om de foto. Ik ben ooit eens op zoek geweest naar zo'n gekartelde fotosnijder maar die is absoluut niet meer te vinden.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Gereproduceerde foto

Bericht door johan willaert »

asjemenou schreef:Bedoelen jullie nu dat de zwart/wit foto een reproductie is?
Dan zijn het toch hun kleinkinderen op de cover van MM...... 8)
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: Gereproduceerde foto

Bericht door asjemenou »

johan willaert schreef:
asjemenou schreef:Bedoelen jullie nu dat de zwart/wit foto een reproductie is?
Dan zijn het toch hun kleinkinderen op de cover van MM...... 8)
OK, het kwartje valt ineens :oops: . Ik heb eerlijk gezegd meer op het fotopapier gelet dan op de personen op de foto.
Foto is dus opnieuw gefotografeerd vanuit het MM blad. Hoe komt de verkoper aan Agfa Brovira papier? Laat staan aan zo'n gekartelde fotosnijder. Flink overjarig fotopapier valt haast niet meer te belichten.
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Bericht door racefiets »

Dat zelfs die tak boven het hoofd van de linker persoon er na al die jaren nog steeds hangt. 8)
jeffie
Lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 02 jun 2005, 14:44
Locatie: 0031 - 010

Bericht door jeffie »

Het zijn twee verschillende foto’s hoor….

En aan de reputatie te zien van de verkoper zal het echt geen reproductie zijn.

MM heeft gewoon die foto na proberen te maken of iets dergelijks.

Gekartelde foto’s is niet moeilijk na te maken. Mijn moeder maakte vroeger nog wel eens kerstkaarten. Je kent het wel van die zelf gemaakte kaarten. Denk dat ik zo’n 5 verschillende scharen hier heb liggen die zo’n kartelrandje kunnen maken.

Afbeelding

Maar ja ik kan het ook fout hebben…
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Repro foto

Bericht door asjemenou »

jeffie schreef:Het zijn twee verschillende foto’s hoor….

En aan de reputatie te zien van de verkoper zal het echt geen reproductie zijn.

MM heeft gewoon die foto na proberen te maken of iets dergelijks.

Gekartelde foto’s is niet moeilijk na te maken. Mijn moeder maakte vroeger nog wel eens kerstkaarten. Je kent het wel van die zelf gemaakte kaarten. Denk dat ik zo’n 5 verschillende scharen hier heb liggen die zo’n kartelrandje kunnen maken.

Afbeelding

Maar ja ik kan het ook fout hebben…
Als je wat beter kijkt dan zie je toch wel een hele sterke gelijkenis tussen de 2 zittende soldaten. Het vervelende is dat je de "originele" zwart/wit foto uit de advertentie slecht kan beoordelen. Je moet 'm dus echt zien om hem goed te kunnen beoordelen (bekend probleem bij veel items op Ebay en Marktplaats). Opnieuw gefotografeerde foto's (afbeeldingen) uit tijdschriften, kranten e.d. zijn namelijk ALTIJD gerasterd (foto is opgebouwd uit puntjes). Mocht je twijfelen aan zo'n foto, schroom niet om er een loep op te zetten. Je hebt tegenwoordig hele fijne rasters in drukwerk.
Wat het fotopapier betreft, dit is aan de hand van de geplaatste foto niet te controleren. Het zou best een print kunnen zijn. Ten tijde van WOII had je zeg maar dik fotopapier. Meestal zijn deze foto's ook nog eens voorzien van een glanslaag. Dit werd gedaan met een speciaal glansapparaat. Bij het latere (PE) fotopapier zat/zit deze glanslaag er al op.
De verkoper beweert dat de foto is afgedrukt op Agfa Brovira papier (Agfa produceert geen fotopapier meer). Het is mogelijk dat hij een partijtje van dit overjarige fotopapier heeft liggen. Wel is het zo dat overjarig fotopapier lastig te belichten is. Het is heel onvoorspelbaar qua belichtingstijd. Wat die kartelrand betreft, je hebt tegenwoordig kartelscharen maar die hebben toch een andere karteling dan het oude fotopapier.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

jeffie schreef:Het zijn twee verschillende foto’s hoor….…
Inderdaad, en MM maakt tijdens elke fotoshoot maar één foto......
29th Let's Go!!!!!
Plaats reactie