Duitse Fliegersbroek?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Duitse Fliegersbroek?

Bericht door viny »

Wie kan mij helpen met deze broek,, Luftwaffe? Stof lijkt mij wel erg hetzelfde! Geen stempels op een na op de gesp 33 DRP (Deutsches Reich Patent?) Zakken op de broek zijn verschillend van stof, kniezakken: wit. kontzak: Zwart, voorste 2 zakken: grijs. Zitten ook enkele glazen of plastic knopen op. Eventueel prijs indicatie?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben het weekend weer terug voor eventuele reactie.
'War is delightful for those who have not experienced it'
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Bericht door ammo »

Is geen Luftwaffe broek, Kriegsmarine?
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Zou heel goed kunnen, geen verstand van.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

Ey viny,

Dit lijkt me denk ik geen duitse Fliegerhose, maar eerder iets van de kriegsmarine.
Ook moeten er speciale ritsen aan een fliegerhose zitten.
Hier een voorbeeld.

Afbeelding

De rits zou dan gemerkt moeten zijn met Rappid of zipp of Wicco.
Never Back Down
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

Er zitten wel mooie bretels op, heb ik ook :)
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Vermoed ook dat dit eerder KM of burger scheepsvaart gerelateerd is. Vaak hebben de Luftwaffe broeken namelijk onderaan een smaller gedeelte zodat de broek strakker om het onderbeen zat en beter in de vliegerlaars ging.

Overigens is wat jij zegt Jeroen, niet helemaal waar. Kwa lederen broeken en jassen werd er ook veel prive aangemaakt waar niet van zulke ritsen op zaten. Het is echter zeer moeilijk om te bepalen wat daarvan voor een Flieger aangemaakt is en wat voor gewone burgers gemaakt is en deze spullen kunnen ook nog eens na-oorlogs zijn. Als je dus niet weet waar dergelijke prive-aanmaken vandaan komen dan zou ik er niet voor gaan.
Is hetzelfde als met de vele lederen "Gestapo jassen" die je op marktplaats langs ziet komen. Zou oorlogs kunnen zijn maar kan net zo goed na-oorlogs zijn. Ook weet je niet of het burgeraanmaak is of dat het voor een militair/gestapo agent is gemaakt.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

SiNiStEr schreef:Vermoed ook dat dit eerder KM of burger scheepsvaart gerelateerd is. Vaak hebben de Luftwaffe broeken namelijk onderaan een smaller gedeelte zodat de broek strakker om het onderbeen zat en beter in de vliegerlaars ging.

Overigens is wat jij zegt Jeroen, niet helemaal waar. Kwa lederen broeken en jassen werd er ook veel prive aangemaakt waar niet van zulke ritsen op zaten. Het is echter zeer moeilijk om te bepalen wat daarvan voor een Flieger aangemaakt is en wat voor gewone burgers gemaakt is en deze spullen kunnen ook nog eens na-oorlogs zijn. Als je dus niet weet waar dergelijke prive-aanmaken vandaan komen dan zou ik er niet voor gaan.
Is hetzelfde als met de vele lederen "Gestapo jassen" die je op marktplaats langs ziet komen. Zou oorlogs kunnen zijn maar kan net zo goed na-oorlogs zijn. Ook weet je niet of het burgeraanmaak is of dat het voor een militair/gestapo agent is gemaakt.
Ja dat is ook waar wat je zegt.
Ik beschreef eigenlijk de standaard broeken. :wink:
Vaak zie je op die leren jassen nog duitse knopen of epauletten genaaid maar dan kan natuurlijk er ook gewoon na de oorlog nog opgenaaid zijn.
Never Back Down
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

jeroen wo2 schreef:
SiNiStEr schreef:Vermoed ook dat dit eerder KM of burger scheepsvaart gerelateerd is. Vaak hebben de Luftwaffe broeken namelijk onderaan een smaller gedeelte zodat de broek strakker om het onderbeen zat en beter in de vliegerlaars ging.

Overigens is wat jij zegt Jeroen, niet helemaal waar. Kwa lederen broeken en jassen werd er ook veel prive aangemaakt waar niet van zulke ritsen op zaten. Het is echter zeer moeilijk om te bepalen wat daarvan voor een Flieger aangemaakt is en wat voor gewone burgers gemaakt is en deze spullen kunnen ook nog eens na-oorlogs zijn. Als je dus niet weet waar dergelijke prive-aanmaken vandaan komen dan zou ik er niet voor gaan.
Is hetzelfde als met de vele lederen "Gestapo jassen" die je op marktplaats langs ziet komen. Zou oorlogs kunnen zijn maar kan net zo goed na-oorlogs zijn. Ook weet je niet of het burgeraanmaak is of dat het voor een militair/gestapo agent is gemaakt.
Ja dat is ook waar wat je zegt.
Ik beschreef eigenlijk de standaard broeken. :wink:
Vaak zie je op die leren jassen nog duitse knopen of epauletten genaaid maar dan kan natuurlijk er ook gewoon na de oorlog nog opgenaaid zijn.
Ja klopt inderdaad. En voor de Kanalhose gaat hetgeen je zegt over het algemeen inderdaad wel op. :yes:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Dus, of KM, of Burger, of Na-oorlogs, kan er ook een soort van selectie gemaakt worden?
'War is delightful for those who have not experienced it'
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

Maak eens foto's van de Rits en de knopen, en het stiksel alsjeblieft.
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

jeroen wo2 schreef:Ey viny,

Dit lijkt me denk ik geen duitse Fliegerhose, maar eerder iets van de kriegsmarine.
Ook moeten er speciale ritsen aan een fliegerhose zitten.
Hier een voorbeeld.

Afbeelding

De rits zou dan gemerkt moeten zijn met Rappid of zipp of Wicco.
Of riri :)
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

Die kende ik nog niet heb je daar een foto van? :)
Never Back Down
Plaats reactie