Tips voor alle gravertjes onder ons..

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Von
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 nov 2007, 18:55
Locatie: Nijmegen

Tips voor alle gravertjes onder ons..

Bericht door Von »

Ik kom zo nog eens regelmatig op plaatsen waar vroeger gevochten is. Een van mijn favoriete locaties is het Reichswald bij Kleve. In dit bos wordt heel veel gezocht naar goodies uit de oorlog. Wat ik wekelijks aantref zijn nieuwe kuilen in de voormalige loopgraven etc. Afgelopen week ook, en weer zijn er een stel ****** geweest die scherpe granaten hebben laten liggen, zo van:"hier hebben we zelf niks aan, dus kan ons het verder rotten". Afgezien van de schade aan de loopgraven(monument?) , komen er ook kinderen etc in dat bos. Ik meen me te herinneren dat enkele jaren terug in dat zelfde bos drie kinderen zijn overleden doordat iemand een mijn had opgegraven en langs het pad achter gelaten...
Mijn oproep: Laat nooit munitie aan de oppervlakte achter, meld de vondst! En houd loopgraven en andere monumenten uit de oorlog heel.
Gebruikersavatar
pedulla
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 okt 2006, 12:59
Locatie: Over de IJssel

Bericht door pedulla »

+ 1 !
rood
Lid
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 jul 2006, 15:50
Locatie: Dirksland

Bericht door rood »

1 kudo
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

rood schreef:1 kudo
:? :?
Mvg/Best regards, Sipke
rood
Lid
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 jul 2006, 15:50
Locatie: Dirksland

Bericht door rood »

Haplo schreef:
rood schreef:1 kudo
:? :?
youtube waarderingssysteem :wink:

Voor het plaatsen van dit bericht, omdat dit te triest voor woorden is
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Ik word te oud hiervoor....
Mvg/Best regards, Sipke
ammo
Lid
Berichten: 3513
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Bericht door ammo »

Haplo schreef:Ik word te oud hiervoor....

Anders ik wel.
Nemo Me Impune Lacessit
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Correctie: kuddo's worden gebruikt op http://www.sugarbabes.nl, maar dat terzijde. :lol:

Hoe zoekt de topicstarter zelf dan in het Reichswald? Neem aan dat je toch ook in loopgraven zoekt (die er inderdaad nog heel veel te vinden zijn) en wat doe je zelf met munitie die je vind? Tenminste je kan het wel melden, maar is zoeken met de metaaldetector niet illegaal in Duitsland?
ammo
Lid
Berichten: 3513
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Bericht door ammo »

Skylighter schreef:Correctie: kuddo's worden gebruikt op http://www.sugarbabes.nl, maar dat terzijde. :lol:

Hoe zoekt de topicstarter zelf dan in het Reichswald? Neem aan dat je toch ook in loopgraven zoekt (die er inderdaad nog heel veel te vinden zijn) en wat doe je zelf met munitie die je vind? Tenminste je kan het wel melden, maar is zoeken met de metaaldetector niet illegaal in Duitsland?
Zoeken in Duitsland is niet illegaal ,maar in het Reichswald wel
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Bericht door JimK »

ik zoek zelf ook wel in het Reichswald. Leuke vondsten trouwens, sherman tracks, voertuigonderdelen, emblemen etc...

de munitie ligt vaak gewoon aan het oppervlak, ik hoef in het reichswald nooit diep te graven. Alleen in de loopgraven, deze zijn al bijna verdwenen in de loop van de jaren. en inderdaad overal zie je gaten waar gegraven is, dus de waarde van de loopgraven is er toch al af. Ik gooi al mijn gaten altijd dicht, dan kunnen dieren er hun poten niet in breken, en de troep stop ik er weer in.

Munitie ligt er overal verspreid langs de paden, Von, als ik vragen mag,
verzamel jij zelf alle munitie die je vind en bel je dan de autoriteiten in Duitsland? Op die manier geef je je zelf ongeveer aan?
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Bericht door michiel01 »

ammo schreef:
Haplo schreef:Ik word te oud hiervoor....

Anders ik wel.
Ik mag gerust zeggen dat ik blij ben dat dit soort zaken ook mij wereldvreemd zijn....
Plaats reactie