Slowchat topic - deel 17

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

Idd dat slappe gedoe..

Hun hersens zijn nog niet ver genoeg ontwikkelt om te denken hoe wij denken hoe hun erover dachten te denken denk ik. :shock:


Ik ben elke dag ook weg van 6 tot 5 of 7 uur ( Naar school ) dan nog stage van half 5 tot 3 a 4 uur.

En hun maar klagen :?
Mehr Sein Als Scheinen!
Cossack
Lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 11 okt 2006, 18:45
Locatie: Staphorst

Bericht door Cossack »

Ik heb 7 uur uur per dag les. (1 uur is bij mij 50 min) Ik heb dit jaar maar 1 uur standaard vrij terwijl ik vorig jaar 4 uur standaard vrij had.
"Als dit universum in zijn miljoenvoudige orde en precisie het resultaat van een blind toeval zou zijn, dan is dat net zo geloofwaardig als wanneer een drukkerij explodeert en alle druklettertjes weer op de grond terecht komen in de voltooide en foutloze vorm van het woordenboek"-Albert Einstein
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

5,1 uur per dag??!! Sorry maar wij halen de 7 per dag toch wel regelmatig.
En dat is het punt ook helemaal niet. Gelukkig is het bij ons op school goed geregeld, maar op andere scholen (zoals die van mijn zus) is het zo dat je, wanneer een uur uitvalt, toch op school/in de les moet komen om onder "begeleiding" van een surveillant huiswerk te gaan maken. Die surveillant is vaak geen leraar en is er zelfs een groot deel van de les niet. Vaak is er geen huiswerk om te maken. Al die extra uren moeten met nutteloze dingen worden gevuld.
Daarnaast, waarom zoveel uur? Het is dit jaar strenger geworden, en het is nu al zo dat er in de 6e vrij weinig wordt gedaan omdat alle stof al lang behandelt is (bij ons tenminste - gymnasium).
Het lijkt me eerde nuttig om de examens lastiger te maken, maar ook dat is onnodig. Laatst bij uitwisseling bleek weer dat wij op een hoo gebieden gewoon een veel hoger niveau hebben. Ondanks de leraartekorten.
Ik heb vandaag ook mee"gestaakt". Ik vind dat staken niet echt het juiste woord, het is meer een soort protest. Ik deed trouwens vooral mee omdat het zo gezellig was :P
Het is alleen zo jammer dat een paar van die "coole" mensen eieren gaan kopen en naar auto's en huizen gooien die er niks mee te maken hebben. Nogal dom want dan neemt niemand je meer serieus.
Het ergste vandaag vond ik toch wel het optreden van de politie.
"Scholieren, die kunnen we hebben" denken ze geloof ik als ik het nieuws zo zie. Met de wapenstok mensen een klap verkopen al staan ze rustig te sms'en gaat gewoon veel te ver.
Ook bij ons. Afgezien van wat eireren ging alles zonder problemen, er was (vrijwel) geen agressie ofzo. De politie arresteerde eerst wat eiergooiers. Beetje overdreven misschien, maar oke.
Vervolgens werd een jongen genaamd Folkert gearresteerd toen men naar een school liep om die over te halen ook mee te protesteren.
Iedereen ging echter voor dat busje staan en riepen dat ze hem moesten laten gaan, wat ze ook deden. Vervolgens wilden ze weer wegrijden alleen bleef één jongen staan. Dom natuurlijk, maar ze stapten plotseling uit en zonder waarschuwing begonnen ze hem te arresteren, maar dan wel nogal geweldadig... Ze sloegen zijn hoofd niet bepaald zachtzinnig tegen het busje en toen hij op de grond lag en handboeien werd omgedaan schopte een van de twee agenten hem nog na ook, terwijl hij al handboeien om had!
Bij het stadhuis waren nog meer mensen en politie, maar toen peerde ik hem omdat ik inmiddels dicht bij school was en dus de weg wist :P
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

gamer0004 schreef:5,1 uur per dag??!! Sorry maar wij halen de 7 per dag toch wel regelmatig.
Die 5,1 uur per dag is een gemiddelde. Als je 1040 uur verdeelt over schooldagen van 7 uur, dan heb je gewoon domweg meer vrij/vakantie dan ik in mijn berekening heb gebruikt, tenzij je meer als 1040 uur les krijgt.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Méér dan 5,1uur gemiddeld naar school dat is toch gekkenwerk, schande, de grootste kindermishandeling !! Soms 7 uur achterelkaar naar school ??!!! :o Hier moet toch echt krachtig tegen gedemonstreerd worden...hiervoor moeten eieren gegooid worden hiervoor moet er over auto's heen worden gelopen hiervoor moet men bushokjes en ander straatmeubilair vernielen !! Hulde aan de scholieren die dit doen !! Grote hulde !!

Ik ga ze nu nog maar niet vertellen dat als ze van school komen en ze gaan werken dat er dan werkdagen van (meer dan) 8 uur zijn.....
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2768
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Bericht door racefiets »

Schande inderdaad zo lang in de de schoolbanken. Waar is die goede oude tijd dat je van 8 uur s' ochtends tot 4:30 's middags naar school moest.
Gebruikersavatar
Ajacied8989
Lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 02 jun 2006, 20:09
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Bericht door Ajacied8989 »

Zomervakantie 6 weken? Zomervakantie is minsten 8 weken. Daarnaast krijg je de week daarvoor eigenlijk ook geen les. Daarnaast vergeet je ook de voorjaarsvakantie en enkele andere vrije dagen. Dan ben ik even uitgegaan van 35,8 weken. Dat zou 5,8 les ongeveer per dag betekenen. In totaal heb ik 33 lesuren. En zelfs dan haal je het niet. Dus die 1040 is onzin.

Niet dat ik staak aangezien ik dit geen staken noem en het voor mij toch niet veel uitmaakt.
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Bericht door rutger »

Zou iemand mij het volledige artikel van deze elsevier site willen pb'en? Heb zelf namelijk geen toegang aangezien ik geen abonnee van de Elsevier ben.

link

Graag zou ik ook alle gegevens die bij het artikel horen willen hebben.

Bij voorbaat dank,
Rutger
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

Al die stakingen zijn enorm kansloos. Behalve het feit dat de stakingen worden misbruikt om te vandaliseren en aandacht te trekken, ben ik van mening dat enkele uurtjes extra les geen kwaad kan doen, integendeel het is een goede introductie op het hoger onderwijs.
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

De stakingen hebben laten zien dat velen nog wat bijscholing nodig hebben! ik werk zelf 9-10 uur op een dag dus ze mogen niet klagen!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
rood
Lid
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 jul 2006, 15:50
Locatie: Dirksland

Bericht door rood »

Ik kan er nog steeds niet over uit over die Eabe80. Mijn god dan heb je echt geen ziel...
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Blijft vreemd ja... vooral aangezien er Pb's zijn over gegaan, waarom nog niet is opgestuurd en waar de post blijft. Heb er nog naast gezeten toen die Pb's werden verstuurd. Ook vreemd dat je een riem en een a fram vergeet te sturen na verschillende Pb's/mails.
Maarja zal me er maar niet mee bemoeien, weet waar ik mijn conclusie moet trekken...
jeffie
Lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 02 jun 2005, 14:44
Locatie: 0031 - 010

Bericht door jeffie »

En het zal een hun/zij verhaal blijven. Eabe krijgt niet echt de gelegenheid om het uit te leggen. Topic word gelijk op slot gegooid en hij word geband.

Wukko heeft hopelijk toch wel zijn spullen ontvagen nu?
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2768
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Bericht door racefiets »

Ik vind het zowieso vreemd dat zijn vriendin reageerd naar aanleiding van een bericht wat "zogenaamd" namens haar is geplaatst. Kan Eabe dat zelf niet. Ik denk echtelijke problemen waarbij de wraak een beetje is doorgeslagen.
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

De nieuwe feiten liegen niet...
Gesloten