SiNiStEr's aanwinsten topic (Nieuwe Update, 25-05-'08)

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gesloten
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Bericht door ammo »

Zeer fraai , Sander.
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Dank jongens!
De krant achter de zweetband is inderdaad interessant en ben ook benieuwd naar de datum op de krant en wat er allemaal in staat maar laat hem mooi achter de zweetband zitten. Als ik hem er achter vandaan haal krijg ik hem waarschijnlijk nooit meer op de plek en kan best zijn dat de krant dan uit mekaar valt. Hij blijft dus mooi zitten waar hij zit. ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Mooi ding man, goed gedaan!!
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Bericht door michiel01 »

Sander, nu begrijp ik waarom je zo snel van dat jasje afwilde :evil:

Nette aanwinst, mogelijk dat je wat koppen van de krant kan lezen en ze dan in een periode kan plaatsen.

Nette aanwinst kerel!
Gebruikersavatar
Von Brand
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:35
Locatie: Rhenen

Bericht door Von Brand »

Kijk, zoiets zien we nou graag! :D

Hele mooie visor heb je daar :cheer:
Ein Wiedersehen war seine und unsere Hoffnung........
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Re: SiNiStEr's aanwinsten topic (Nieuwe Update, 01-12-'07)

Bericht door SiNiStEr »

Ach ja, na lange tijd stilte toch maar eens een keer weer een fatsoenlijke update. Er is ontzettend veel vertrokken uit de collectie en er zijn ook weer verschillende dingen voor in de plaats gekomen. Daarnaast is mijn collectie in ieder geval tijdelijk en wellicht voor langere tijd naar een museum bij mij in de buurt vertrokken. Hieronder een stel foto's van de verhuizing en de poppen die er nu staan. Tot slot nog een paar foto's van mijn nieuwste aanwinsten.

Deel van collectie klaar om naar auto verplaatst te worden:
Afbeelding

Luftwaffe boordmonteur bezig met Messerschmitt Bf109 motor(van in de achterhoek neergestorte Bf109), nog zonder LW schuitje:
AfbeeldingAfbeelding

USAAF B-17 bommenwerper piloot, laat-oorlogs. Pop lijkt beetje raar te staan maar daar moeten we gewoon nog even de goede houding voor vinden:
AfbeeldingAfbeelding

Luftwaffe Flieger Hauptmann(Ritterkreuz uiteraard een fake):
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

RCAF Sgt. jacket plus cap:
Afbeelding

US 82nd AB trooper net na de landingen bij Nijmegen(nog niet 100% compleet zoals ik hem wil hebben):
Afbeelding

En de nieuwste aanwinsten, Luftwaffe Oberfeldwebel Waffenrock(zit inmiddels ook een verwundeteten abzeichen im schwab op):
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Een vrij zeldzaam Luftwaffe vliegers vest van konijnenbont(nog niet binnen). Deze jassen/vesten konden zowel als vest onder een Fliegerbluse o.i.d. worden gedragen als eroverheen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Enjoy! ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Re: SiNiStEr's aanwinsten topic (Nieuwe Update, 25-05-'08)

Bericht door jeroen wo2 »

Nette collectie sinister! Leuk dat het in het museum staat!
Never Back Down
jeffie
Lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 02 jun 2005, 14:44
Locatie: 0031 - 010

Re: SiNiStEr's aanwinsten topic (Nieuwe Update, 25-05-'08)

Bericht door jeffie »

E y sander.

Tijd geleden dat ik je hier gezien heb. Mooie aanwinsten en gewoon super collectie man.
Is er een speciale rede dat je het naar een museum verplaatst? ( geen ruimte of iets degelijks )

Ga zo door!
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: SiNiStEr's aanwinsten topic (Nieuwe Update, 25-05-'08)

Bericht door JimK »

Hele mooie spullen, past goed bij de collectie van het museum. Die ook heeeeeel erg de moeite waard is!
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Re: SiNiStEr's aanwinsten topic (Nieuwe Update, 25-05-'08)

Bericht door Nico Roelofs »

Hey Sander,

Dat ziet er heel netjes uit! Heel wat veranderd sinds de laatste keer dat ik bij je ben geweest! Normaal gesproken hou ik van vol bepakte poppen met veel details. Maar moet zeggen dat ik die monteur bij het motorblok wel iets vind hebben ondanks dat het een best "simpele" pop is.

Nico
rood
Lid
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 jul 2006, 15:50
Locatie: Dirksland

Re: SiNiStEr's aanwinsten topic (Nieuwe Update, 25-05-'08)

Bericht door rood »

Wauw!
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Re: SiNiStEr's aanwinsten topic (Nieuwe Update, 25-05-'08)

Bericht door SiNiStEr »

Dank allen voor de reacties, hoop jullie in de toekomst nog vele mooie aanwinsten te mogen tonen maar ben natuurlijk als iedere tevreden verzamelaar trots op wat ik nu heb staan. Maar positieve reacties van medeverzamelaars zijn natuurlijk altijd leuk om te horen(opbouwende kritiek is overigens ook welkom, kan altijd kijken wat ik daarmee kan doen).

@Jeffie: Ja de belangrijkste reden dat de collectie op dit moment naar het museum is gegaan is dat mijn kamer waar het grootste deel nog altijd stond verbouwd gaat worden en het spul dus thuis in de weg stond. Daarnaast was het al een tijdje het plan om het te gaan verhuizen naar het museum daar, daar veel meer mensen er naar kunnen kijken en het een mooie aanvulling is op wat we daar al hadden staan. Nu wordt het bekijken hoe het bevalt en of mijn ideeen over hoe het er moet komen te staan verenigd kunnen worden met de ideeen van de rest van het bestuur. ;)

@Nico: Ik deel je voorkeur voor zwaar uitgeruste uniformen op poppen. Echter is er slechts 1 pop in mijn verzameling die aan dit kriterium voldoet en dat is de US para. Dit is gewoon toevallig zo uitgekomen. In de toekomst zullen er hopelijk weer een paar zwaarder uitgeruste poppen bijkomen.
En dank voor het compliment wat betreft de Luftwaffe monteur. Er moet natuurlijk nog wel een Luftwaffe schuitje opkomen en wellicht wat gereedschap maar zelfs dan zal dit inderdaad een licht uitgeruste pop blijven. Voordeel wat ik natuurlijk wel heb in het museum is dat ik hem bij een vliegtuigmotor neer kan zetten. Dit voegt natuurlijk wel wat aan de sfeer toe. Thuis is dit wat lastiger... :P ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: SiNiStEr's aanwinsten topic (Nieuwe Update, 25-05-'08)

Bericht door ammo »

Zeer fraai , Sander.
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Re: SiNiStEr's aanwinsten topic (Nieuwe Update, 25-05-'08)

Bericht door Veltro »

Ik kan er weinig nieuws over zeggen: gewoon schitterend!!

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
Arachnide
Lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 13 okt 2007, 22:59
Locatie: Hoogerheide

Re: SiNiStEr's aanwinsten topic (Nieuwe Update, 25-05-'08)

Bericht door Arachnide »

Heel erg mooi Sander! :) Toch een soort waardering voor je 'werk', als het een plekje in het museum krijgt. :)
Men moet de waarheid niet verwarren, met de mening van de meerderheid.
Is op zoek naar Duitse foto's, voor in mijn Duits fotoalbum. Verkoop je foto's? PB aub!
Gesloten