Mauser K98k VS M1 Garand

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig

Mauser K98k of m1 Garand?

mauser K98k
78
53%
m1 Garand
68
47%
 
Totaal aantal stemmen: 146

Maverick
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 mar 2007, 19:55
Locatie: Houten

Bericht door Maverick »

Nou ja ik bedoel ik moet wel een beetje weten waar deze info vandaan komt. Je bent dus hobbyist? Ik vind uteen beetje omslachtig om mij te gaan bashen op terminologie terwijl je er zelf niet echt een opleiding voor hebt gevolgd. En pigy wat bedoel je met Lee Enfield en de K98? Welke men het beste vind?
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

Maverick schreef:Nou ja ik bedoel ik moet wel een beetje weten waar deze info vandaan komt. Je bent dus hobbyist? Ik vind uteen beetje omslachtig om mij te gaan bashen op terminologie terwijl je er zelf niet echt een opleiding voor hebt gevolgd.
:roll:
Maverick
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 mar 2007, 19:55
Locatie: Houten

Bericht door Maverick »

Is dit een "ik weet eigenlijk niet wat ik moet zeggen dus zet ik maar een vaag emoticon neer" reactie? Ik bedoel ik vind het prima als je dingen neerzet over wapens maar probeer niet andere te bashen in hun terminologie en zeker niet mensen die het een heel stuk beter weten dan jij.
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

Maverick schreef:Is dit een "ik weet eigenlijk niet wat ik moet zeggen dus zet ik maar een vaag emoticon neer" reactie? Ik bedoel ik vind het prima als je dingen neerzet over wapens maar probeer niet andere te bashen in hun terminologie en zeker niet mensen die het een heel stuk beter weten dan jij.
Inderdaad. Maar jij ben dus een kenner op het gebied van wapens? Daarnaast mag ik er niks van zeggen als jij een beetje half Nederlands/half Engels + nog wat "coole" woorden erdoor heen gooi? Komt namelijk niet echt over als iemand die het echt beter weet (hoogstens als iemand die denkt dat hij het beter weet).
Maverick
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 mar 2007, 19:55
Locatie: Houten

Bericht door Maverick »

Excuses voor het verengelsde manier van spreken maar woon op het moment in de VS. Dus het is nogal lastig om dat te laten af en toe. Houten is slechts mijn geboortestad waar ik deze prachtige account heb aangeschaft. "Sniper" en "scope" of "bolt-action" zijn puur mijn dagelijkse woorden in mijn baan.
Gebruikersavatar
Bart M.
Lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 05 apr 2005, 16:18
Locatie: Sittard

Bericht door Bart M. »

pigy schreef:hoe zit het eigenlijk tussen de lee enfield en de k98?

ze zitten namelijk toch ook wel in dezelfde categorie (grendelwapen)
Grendelactie van de Enfield was sneller. Magazijninhoud is het dubbele van de K98k. Echter is de 7,92mm wat prettiger als de .303 om mee te schieten vind ik persoonlijk. Ik vond de K98k fijner in de hand liggen als de Enfield en ik schoot ook beter met de K98k omdat ik het vizier veel prettiger vond. Ook vond ik de grendelactie van de K98k wat soepeler. Bij de Enfield moest ik wat harder trekken maar dit kan ook liggen aan dat hij weer eens gesmeerd moet worden.
Dictators die, like all men.
rood
Lid
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 jul 2006, 15:50
Locatie: Dirksland

Bericht door rood »

Ik zeg maar zo:

De 1 vind de k98 fijner, de andere de lee-enfield, de nader de m1 garand. Het is toch gewoon een persoonlijke voorkeur. De 1 schiet liever semi-automaat. De andere liever met een grendelgeweer.

Ik snap ook eigenlijk het nut van dit topic niet. Wat heeft dit nou voor waarde op een informatief forum? Van die eindeloze discussies...
Gebruikersavatar
SV Kenny
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 06 aug 2006, 16:57
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door SV Kenny »

Maverick schreef:Excuses voor het verengelsde manier van spreken maar woon op het moment in de VS. Dus het is nogal lastig om dat te laten af en toe. Houten is slechts mijn geboortestad waar ik deze prachtige account heb aangeschaft. "Sniper" en "scope" of "bolt-action" zijn puur mijn dagelijkse woorden in mijn baan.
Wat is uw baan dan, als ik mag vragen?
Gebruikersavatar
ZEN.45
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: België

Bericht door ZEN.45 »

Ik denk dat je beter eens naar zijn leeftijd kunt vragen.
Did you hear about the dyslexic, agnostic insomniac who stays up all night wondering if there really is a Dog ?
Stefke
Lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:17

Bericht door Stefke »

Rednas trek het je niet aan, ik vind het ook triest als iemand nog geen half jaar in het buitenland zit en geen normaal nederlands meer kent.
Laatst gewijzigd door Stefke op 07 dec 2007, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
If you wish for peace, understand war.
Gebruikersavatar
Mauserwerke
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:27

Bericht door Mauserwerke »

Schoolvoorbeeld van aandachttrekkerij. Gewoon negeren en dan komt alles goed.

Is er nog wat over van het onderwerp?
...dan gaan we weer gewoon ON-topic verder. :)
bull
Lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jun 2007, 02:42
Locatie: blaasveld

Bericht door bull »

als ik zou mogen kiezen, dan ga ik voor de kar98K van mauser,

waarom?
simpel, het wapen kan praktisch niet blokeren en is uiterst betrouwbaar.
het geeft een mooi bereik en is uiterst accuraat.

ook even rekening houdend met het feit dat de garand een serieuse tekortkoming heeft bij het afvuren van het laatste patroon...
kwestie van iedereen te laten weten dat je moet herladen...

dus voor mij maar de kar98K
those who fear to lose
are certain of defeat
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

[quote="bullook even rekening houdend met het feit dat de garand een serieuse tekortkoming heeft bij het afvuren van het laatste patroon...
kwestie van iedereen te laten weten dat je moet herladen...
[/quote]
Hij is er weer!
Gebruikersavatar
Bart M.
Lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 05 apr 2005, 16:18
Locatie: Sittard

Bericht door Bart M. »

Inderdaad.... lees het topic eens goed door! Dan kom je wellicht achter het grote fabeltje.
Dictators die, like all men.
Gebruikersavatar
Joe_Liebgott
Lid
Berichten: 294
Lid geworden op: 30 mei 2007, 19:35
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door Joe_Liebgott »

M1-garand! Hij is veel krachtiger ALS je het met de Kar vergelijkt. Schiet semi-automatisch de kar is net als bij de springfield dus ook de dicussie aan het begin springfield me de kar vergelijken niet niet met het m1-geweer.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!

"Battle is an orgy of disorder" George S. Patton
Plaats reactie