Beginnende verzameling

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Wendy_1982
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 apr 2007, 11:08

Beginnende verzameling

Bericht door Wendy_1982 »

Hierbij maak ik vast een verzamelingentopic aan, omdat ik van plan ben om spullen uit de tweede wereldoorlog te gaan verzamelen.
Hieronder de spullen die ik al heb, die iets met de tweede wereldoorlog te maken hebben.

Boeken:
- Vrij: Van D-Day tot V-Day
Dit is een journalistieke documentaire over de bevrijding van de Achterhoek en Twente - voorjaar 1945. Speciale uitgave uit 1985 van Dagblad Tubantia, Dagblad van het Oosten en het Hengelo's Dagblad.

Serie van Lekturama:
- Het Ardennen Offensief
- De Bange Meidagen Van '40
- Verraad En Verzet
- De Bevrijding

DVD's:
- Hitlers Bunker
- Genocide: Simon Wiesenthal Collection
- Frank Carpa's World War II
- Anne Frank: De Laatste 7 Maanden
- Het Dagboek van Joseph Goebbel
- Auschwitz
- Strijders Van De Tweede Wereldoorlog
- Helden Van De Tweede Wereldoorlog

Ik zal later nog foto's toevoegen aan dit bericht en jullie natuurlijk op de hoogte blijven houden in dit topic wanneer ik iets "nieuws" gekocht heb.

Groetjes,
Wendy.
Laatst gewijzigd door Wendy_1982 op 08 dec 2007, 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Virus of Life
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 dec 2007, 21:17

Bericht door Virus of Life »

Auschwitz ben ik nu aan het bekijken. Zeer knap gemaakte docu moet ik zeggen
rood
Lid
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 jul 2006, 15:50
Locatie: Dirksland

Bericht door rood »

Virus of Life schreef:Auschwitz ben ik nu aan het bekijken. Zeer knap gemaakte docu moet ik zeggen
Dit is inderdaad een schitterende docu.


Welkom Wendy,

Ben benieuwd naar je eerste objecten! En natuurlijk de foto's daarvan :wink:

Groetjes Marcel
Fahnenjunker
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 aug 2005, 20:55

Bericht door Fahnenjunker »

Ik ben ook zeer benieuwd naar je eerste objecten. Dat blijft toch iets aparts. Ik heb mijn eerste aankoop ook nog steeds.
Der Sammler wohnt nur ein Stockwerk hoher als der Wahnsinn...
Gebruikersavatar
Wendy_1982
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 apr 2007, 11:08

Bericht door Wendy_1982 »

Zaterdag ga ik naar Zwolle, dan is er ook een beurs(zie beursagenda). Daar ga ik kijken naar spullen, ik weet al waar ik spullen van wil verzamelen. Ik wil Duitse spullen uit de tweede wereldoorlog gaan sparen.
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Trek je portemonnee dan maar open! :lol:
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Bericht door michiel01 »

Ik wil Duitse spullen uit de tweede wereldoorlog gaan sparen.
Dat is al een goed begin qua afbakening, echter is ook dat nog steeds erg breed. Daarbinnen kun je heel veel kanten op. Een specificatie naar een bepaald gebied/regio, tijdsperk of naar een minder/niet militair onderwerp is geen overbodige luxe. Je banksaldo zal een dergelijke nuancering ook zeker waarderen :wink: !

Dat is absoluut niet om je te ontmoedigen, een Duits verzamelaar, je vriend erbij genomen zijn het dus twee verzamelaars, verwelkom ik graag in deze hobby! Mijn advies is om in Zwolle eens rustig op je gemak rond te kijken en eens met wat verkopers praten om wat van het aangeboden waar te leren.
Gebruikersavatar
Wendy_1982
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 apr 2007, 11:08

Bericht door Wendy_1982 »

Hier een foto van mijn dvd's, Hitlers Bunker en Auschwitz staan er niet op (uitgeleend). Er staat wel een nieuwe aanwinst bij: Color Films Of The Third Reich - Uncensored.

Afbeelding

En een foto van de boeken die ik tot nu toe heb, ook weer met een nieuwe aanwinst, De Tweede Wereldoorlog In Foto's (bijna 600 bladzijden).

Afbeelding

Vandaag helaas niet naar Zwolle toe.
Gebruikersavatar
Wendy_1982
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 apr 2007, 11:08

Bericht door Wendy_1982 »

Ik ben er achter gekomen dat Enschede bevrijd is door het Britse 2e leger. Ik heb mezelf dus voorgenomen om Britse spullen te gaan verzamelen.
Iemand enig idee hoe ik er achter kan komen welke divisie van het 2e leger Enschede bevrijd heeft?
ammo
Lid
Berichten: 3513
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Bericht door ammo »

Wendy_1982 schreef:Ik ben er achter gekomen dat Enschede bevrijd is door het Britse 2e leger. Ik heb mezelf dus voorgenomen om Britse spullen te gaan verzamelen.
Iemand enig idee hoe ik er achter kan komen welke divisie van het 2e leger Enschede bevrijd heeft?
Oa door de Cold Stream Guards is Enschede bevrijd. gemeente archief , oudkundige vereniging.
Nemo Me Impune Lacessit
pigy
Lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 mar 2005, 21:26

Bericht door pigy »

Wendy_1982 schreef:Ik ben er achter gekomen dat Enschede bevrijd is door het Britse 2e leger. Ik heb mezelf dus voorgenomen om Britse spullen te gaan verzamelen.
Iemand enig idee hoe ik er achter kan komen welke divisie van het 2e leger Enschede bevrijd heeft?
als je brits wil verzamelen kan je ook atijd terrecht op http://www.tommy-talk.com daar zitten namelijk meer comenwealth verzamelaars
Gebruikersavatar
Wendy_1982
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 apr 2007, 11:08

Bericht door Wendy_1982 »

pigy schreef:
Wendy_1982 schreef:Ik ben er achter gekomen dat Enschede bevrijd is door het Britse 2e leger. Ik heb mezelf dus voorgenomen om Britse spullen te gaan verzamelen.
Iemand enig idee hoe ik er achter kan komen welke divisie van het 2e leger Enschede bevrijd heeft?
als je brits wil verzamelen kan je ook atijd terrecht op http://www.tommy-talk.com daar zitten namelijk meer comenwealth verzamelaars
Dank je wel, ik weet inmiddels waarschijnlijk ook wie de andere eenheden zijn die Enschede bevrijd heeft: guard tankdivisie, Britse xxx legerkorps tesamen met 43e wessex divisie.
Gebruikersavatar
irish guards
Lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 11 dec 2006, 15:31
Locatie: ridderkerk

Bericht door irish guards »

Succes met het verzamelen :D
Gebruikersavatar
battle of the Bulge
Lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 21 feb 2007, 17:36
Locatie: SITTARD

Bericht door battle of the Bulge »

Ik heb dat boek over het ardennen offensief ook. Er staan leuke plaatjes in :D maar dan houd het ook op ik vind het een zeer slecht boek.
Saint Vith en Hürtgen: dat was de druppel die de Bloody Bucket deed overlopen.
Gebruikersavatar
battle of the Bulge
Lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 21 feb 2007, 17:36
Locatie: SITTARD

Bericht door battle of the Bulge »

Ow maar voordat ik zo bot overkom:P veel succes met verzamelen
Saint Vith en Hürtgen: dat was de druppel die de Bloody Bucket deed overlopen.
Plaats reactie