SS helm

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Tinus
Lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 20 jul 2006, 22:20

Bericht door Tinus »

....
Laatst gewijzigd door Tinus op 21 feb 2010, 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
.
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Bobbeltjes zitten onder de verf, komt bij bekent voor, ook gezien met een bovo panzerfaust.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

Bedankt voor de genomen moeite .maar de kwaliteit is nog steeds matig en het beelden zijn niet scherp te noemen.
Elke oorlog is er een teveel !
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

viny schreef:Bobbeltjes zitten onder de verf, komt bij bekent voor, ook gezien met een bovo panzerfaust.
Bovopanzerfausten zou ik ook al niet vertrouwen, een nepperd zou ik binnen de 5 a 10 jaar al heel wat origineler kunnen laten lijken, enkele jaren in een ammoniak omgeving en dan enkele jaren de grond in...... :|
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Maar als het verhaal van tinus klopt dan zou ik niet aan de originaliteit twijfelen. De extra foto's duiden toch op een echte bovo helm en waarom knoeien aan een helm die al zo toegetakeld is?
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

bollebekboerke schreef:
viny schreef:Bobbeltjes zitten onder de verf, komt bij bekent voor, ook gezien met een bovo panzerfaust.
Bovopanzerfausten zou ik ook al niet vertrouwen, een nepperd zou ik binnen de 5 a 10 jaar al heel wat origineler kunnen laten lijken, enkele jaren in een ammoniak omgeving en dan enkele jaren de grond in...... :|
_/-\o-

Zelf uit de grond gehaald in Berlijn:D
'War is delightful for those who have not experienced it'
Heavy Fuel

Bericht door Heavy Fuel »

Tinus heeft aardig lange tenen,mischien krijgt u ooit nog eens de mogelijkheid om de kennis te verkrijgen,zoals de door u afgekraakte experts wel hebben. Zie wel voor het eerst dat de roest OP de decal zit, niet IN de decal,maar uiteraard ben ik in uw ogen geen kenner.
Mvg
Willem
Ps wilt u wel aan uw taalgebruik denken,de wereld is al grof genoeg.
n2
Lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 01 mar 2005, 12:57

Bericht door n2 »

Ik kan niet bevestigen of deze decal echt/nep is, echter heb ik wel eerder een helm uit de bighole gezien welke duidelijk nog runen tekens vertoonde (100 % orgineel)
Tinus
Lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 20 jul 2006, 22:20

Bericht door Tinus »

....
Laatst gewijzigd door Tinus op 21 feb 2010, 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
.
Heavy Fuel

Bericht door Heavy Fuel »

Bedankt Tinus voor het plaatsen van foto,s en toelichting,maar we zullen het eens anders vragen. Dus moet u even kijken met andere ogen,waarom is deze decal orgineel? wat is de maker hoeft niet perse de helmmaker te zijn,wat zijn de decalkarakteristieken,van die decalmaker,die onderbouwing heeft u tot nu toe niet gegeven. Daar moet toch niet licht over worden gedacht,dat is bijzonder essentieel,bij verzamelen,anders komen we niet verder dan opgespitte artikelen,oftewel gaat u een keer nat,de door u geclaimde 2de SS helm is volgens mij Polizei.
Mvg
Willem
Gebruikersavatar
SV Kenny
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 06 aug 2006, 16:57
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door SV Kenny »

Hoe het ook zij, ze hebben u niks gekost (behalve de moeite van ze op te graven), en ze staan mooi op uw kast. :roll:
Tinus
Lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 20 jul 2006, 22:20

Bericht door Tinus »

....
Laatst gewijzigd door Tinus op 21 feb 2010, 15:08, 2 keer totaal gewijzigd.
.
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Tinus ik denk dat je een originele helm hebt of niet, als je van jezelf weet dat je niet liegt, waarom zou je je dan verdedigen tegenover de rest?

Alhoewel, je hebt een mooie pot uit de grond gehaald!
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Ik denk ook dat het hier gewoon een originele betreft. Je hebt hem zelf uit de grond gehaald en we hebben hier inmiddels al een stuk of 20 foto's kunnen zien van de helm in verschillende stadia van schoonmaken. Het is duidelijk dat het decall er langzaam onder vandaan is gekomen.
Het bewijs dat deze helm gewoon origineel is, is gewoon onomkomelijk bewezen. Daarnaast is er nog best veel niet bekend over Duitse uitrusting en uniformen uit de oorlog dus wellicht is dit weer een nieuw type decall wat men gewoon nog niet eerder is tegen gekomen(maar daar heb ik niet genoeg verstand van dus daar waag ik niet teveel over te zeggen).

Ik denk dat sommige mensen nu gewoon te ver gaan in het zich blind staren op wat er in de boekjes staat. Bij deze helm kun je er gewoon niet omheen dat deze origineel is. Hij is verdorie tussen 150 andere helmen gevonden. Waarom zouden ze nu net deze ene helm faken terwijl over de andere 149 helmen geen enkele twijfel bestaat. Sorry hoor maar dat gaat er bij mij gewoon niet in. En ik denk bij niemand die er gewoon nuchter over nadenkt.

Maargoed, het is wat Viny zegt. Je hebt een mooie pot uit de grond gehaald Tinus, je hoeft naar anderen toe geen verantwoording af te leggen.
Ik heb gezegd... :P
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Heavy Fuel

Bericht door Heavy Fuel »

Als men artikelen post op een forum,kan men dat verwachten,wilt men dat niet begin er dan niet aan. Als alleen OOOOH en AAAAh wat mooi wilt horen,zit men hier blijkbaar goed. Wel ik zit prima in mijn stoel en wacht gewoon nieuwe foto,s af, strakke close ups,zonder flits (irritante glans) en gaarne in de buitenlucht bvd.
Mvg
Willem
Plaats reactie