Slowchat topic - deel 17

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Leve de Luchtmacht?? :wink:
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Charly1975 schreef:Net 2 dagen zonder stroom gezeten.....5 km verder hadden ze wel stroom maar dat is Enoco stroom en dat kan dan niet naar de kabels van NUON blijkbaar.....
Groene stroom? :evil:
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Sjoerd schreef:Leve de Luchtmacht?? :wink:
Niet erg handig van de piloten om nou juist dat paaltje te raken en qua schade afhandeling maakt voor ons Nederlanders het toch geen zak uit...als Defensie moet betalen dan betalen wij als belasting betaler het dus wel weer mooi zelf.

Waar ik me het meest over opwind is dat onze energielevernaciers blijkbaar niet in staat zijn om binnen een paar uur een goede oplossing te vinden. Althans als het buiten de randstad gebeurt. Binnen de randstad zit men hooguit een halve dag zonder stroom en is het probleem zo verholpen (en begrijp me niet verkeerd...ik vind dat ook terecht !!) echter als het buiten de randstad gebeurt dan schijnen er geen oplossingen bedacht worden behalve dan het repareren van de ontstane schade. Dat er meer dan 50.000 mensen zonder stroom zitten is dan bijzaak geworden.

Aangezien Defensie de schade heeft veroorzaakt zal Defensie ook moeten betalen...dat is logisch....maar ik vind het niet normaal als Defensie (lees: belastingbetaler) ook de kosten moeten betalen die zijn gemaakt omdat onze energieleveranciers hun zaken niet goed op orde hebben. Die mag van mij part NUON zelf ophoesten....als men in de randstad binnen een dag weer stroom heeft dan is dat voor mij een maat waaraan heel Nederland zou moeten kunnen voldoen...en wat mij betreft ook redelijk is. Volgens mij heeft NUON nog express gerekt met het herstel zodat ze wat meer kunnen vangen van Defensie.

Tot zo ver mijn frustraties. Ik ga er niet meer verder op in omdat het toch geen zin heeft.....ik ben het nu kwijt.

En inderdaad: Leve de luchtmacht !!
:wink:
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Ik heb zojuist ook een paar lekkere weekjes achter de rug gehad. Eerst 3 dagen GVA (grens verleggende activiteiten) in de Ardennen, "lekker" klimmen dus. Zelf heb ik een hekel aan op hoogte werken, dus voor mij was het zeker grensverleggend. In ieder geval ieder onderdeel van het programma mee gedaan... :D
We waren gelegerd op de kazerne van de belgische para-commando's.. Jongens wat hebben die belgische soldaten het slecht. Het materiaal ziet er treurig uit.. De jeeps waarin ze rondrijden zijn vergelijkbaar met de DAF'jes van NL uit de jaren '60...

Daarna 8 dagen eindoefening gehad. Toch wel slecht weer, veel regen wat betekende dat de slaapzakken van veel mensen zeiknat werden (niet goed opgeborgen). En maar regenen, en nog meer regen... Mensen raken onderkoeld, ziek, zwak en misselijk.. Dat zijn dan die vervelende momentjes.. Net als je in het midden van de nacht moet opstaan en erachter komt dat je complete PGU is bevroren... Toch wel frisjes.

Mooie momentjes waren er ook, het slachten van een konijn en dan lekker barbeknoeien bijvoorbeeld. Ik wist niet dat ik zo goed was in het bereiden van mijn vlees, smaakte uitstekend.. Gebakken aardappeltjes erbij, beetje groente.. Heerlijk :D Veel beter dan die sippe krackers en blikken... (voor zij die bij defensie werken en het blik "zalm met pasta" nog niet geprobeerd hebben: blijf eraf!!)

En als afsluiter.. Donderdag m'n korporaalsstreep.. :D
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Dodo schreef:"zalm met pasta" nog niet geprobeerd hebben: blijf eraf!!)
Gefeliciteert!

Ik vind de rundvlees met aardappelen en groeten nog het lekkerst, ook is de chilli niet verkeerd :P
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Bericht door Auke »

Ik was volgens mij de enige uit mijn divisie die de inhoud van die blikken prima te eten vond :) Ik weet nog dat we een keer op bivak alleen nog maar blikken chili hadden... Twee blikken van dat spul per dag, een paar dagen achter elkaar... Dan heb je het ook wel weer gezien...
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
Joe_Liebgott
Lid
Berichten: 294
Lid geworden op: 30 mei 2007, 19:35
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door Joe_Liebgott »

[quote=

En als afsluiter.. Donderdag m'n korporaalsstreep.. :D[/quote]

Gefeliciteerd,het klink mischien een beetje stom maar ik bedoel het niet zo:waarom heb u hem verdiend?
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!

"Battle is an orgy of disorder" George S. Patton
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Bericht door michiel01 »

waarom heb u hem verdiend?
Op de KMA hebben ze de bevorderingsmomenten al bij voorbaat vastgesteld. Voor dat moment dien je aan alle eisen die worden gesteld te hebben voldaan. Het gaat dan om deelname aan oefeningen, een positieve persoonsbeoordeling, aan alle sporteisen voldoen en, maar dat is voor Dodo nog niet van toepassingen, voldoende studiepunten hebben.

Heb je al die zaken voldoende afgerond dan krijg je de strepen waar je recht op hebt. Zo stroom je langzaam door van soldaat 3 bij opkomst tot luitenant voor je vaktechnische opleiding.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

michiel01 schreef:
waarom heb u hem verdiend?
Op de KMA hebben ze de bevorderingsmomenten al bij voorbaat vastgesteld. Voor dat moment dien je aan alle eisen die worden gesteld te hebben voldaan. Het gaat dan om deelname aan oefeningen, een positieve persoonsbeoordeling, aan alle sporteisen voldoen en, maar dat is voor Dodo nog niet van toepassingen, voldoende studiepunten hebben.

Heb je al die zaken voldoende afgerond dan krijg je de strepen waar je recht op hebt. Zo stroom je langzaam door van soldaat 3 bij opkomst tot luitenant voor je vaktechnische opleiding.
Ik had het niet beter kunnen uitleggen, dankjewel michiel!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Joe_Liebgott
Lid
Berichten: 294
Lid geworden op: 30 mei 2007, 19:35
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door Joe_Liebgott »

Ok nogmaals gefeliciteerd!
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!

"Battle is an orgy of disorder" George S. Patton
micky
Lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 22 sep 2005, 17:09
Locatie: Heerlen

Bericht door micky »

Ik heb gister Call of Duty 4 gekreen en mijn broertje MOH airborne. En nu zijn de videokaarten van beide PC's niet goed genoeg. Mijn computer is 2 jaar oud en nu kan ik wachten op een betere (duurdere) videokaart tot na de kerst.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Dan zou ik er meteen een grotere update tegenaandoen. Die 2 games vragen nogal wat van je pc!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Ik heb em op me verjaardag gekregen en had em gister uitgespeeld. Geweldig spel! Super mooie details, elk slachtoffer valt anders en je kan bijna alles kapot schieten. Neemt een vijand dekking achter een houten muurtje, geen probleem. Van mij krijgt cod 4 een dikke 10!
'War is delightful for those who have not experienced it'
micky
Lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 22 sep 2005, 17:09
Locatie: Heerlen

Bericht door micky »

Heb een videokaart bestleld op het internet. Ik heb gekozen uit duizenden kaarten. Waarschijnlijk heb ik hem dan morgen en kan ik mijn spellen spelen.
Het is de moeite waar dus gelukkig want die krengen zijn best duur.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 100 keer

Champagne

Bericht door asjemenou »

Ik heb zojuist een fles champagne gekregen. Villiera en afkomstig uit Zuid Afrika. Zijn er champagnekenners onder ons die iets over dit merk weten? Is het de moeite waard of kan ik het beter gelijk maar door de vlakspoeler gooien? Het ziet er niet echt uit als Jip en Janneke appelcider.
Gesloten