the battle of the bulge

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Bram.T.
Lid
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 jun 2007, 11:26
Locatie: Lokeren O-VL Belgie

the battle of the bulge

Bericht door Bram.T. »

gewoon even zeggen
vandaag 63 jaar geleden begon het ardennenoffensief
"You can manufacture weapons and you can purchase ammunition, but you can't buy valor and you can't pull heroes off an assembley line"
http://www.35thinfantrydivisionbelgium.be/
Gebruikersavatar
Arachnide
Lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 13 okt 2007, 22:59
Locatie: Hoogerheide

Bericht door Arachnide »

Daar kan inderdaad best wel even bij stil gestaan worden, inderdaad.
Men moet de waarheid niet verwarren, met de mening van de meerderheid.
Is op zoek naar Duitse foto's, voor in mijn Duits fotoalbum. Verkoop je foto's? PB aub!
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Rip aan iedereen die in de oorlog omkwam.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
Joe_Liebgott
Lid
Berichten: 294
Lid geworden op: 30 mei 2007, 19:35
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door Joe_Liebgott »

Moet dat dan op internet waarvan iedereen uit zn luie stoel maar een berichtje kan typen ,doe dan iets waaraan je echt respect toont aan de gesneuvelden.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!

"Battle is an orgy of disorder" George S. Patton
Gebruikersavatar
Bram.T.
Lid
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 jun 2007, 11:26
Locatie: Lokeren O-VL Belgie

Bericht door Bram.T. »

Joe_Liebgott schreef:Moet dat dan op internet waarvan iedereen uit zn luie stoel maar een berichtje kan typen ,doe dan iets waaraan je echt respect toont aan de gesneuvelden.
ja tuurlijk ik ga even midden in men examens naar de ardennen gaan
en van uit 'men luie stoel' je moest eens wete hoeveel kilometer ik al heb afgelegd om wo2 te herdenken
"You can manufacture weapons and you can purchase ammunition, but you can't buy valor and you can't pull heroes off an assembley line"
http://www.35thinfantrydivisionbelgium.be/
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Joe_Liebgott schreef:Moet dat dan op internet waarvan iedereen uit zn luie stoel maar een berichtje kan typen ,doe dan iets waaraan je echt respect toont aan de gesneuvelden.
Gaat het niet om het gebaar?
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Joe_Liebgott
Lid
Berichten: 294
Lid geworden op: 30 mei 2007, 19:35
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door Joe_Liebgott »

Ja het gaat inderdaad om het gebaar.


Aangepast.
Laatst gewijzigd door Joe_Liebgott op 28 dec 2007, 21:54, 3 keer totaal gewijzigd.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!

"Battle is an orgy of disorder" George S. Patton
Gebruikersavatar
Bram.T.
Lid
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 jun 2007, 11:26
Locatie: Lokeren O-VL Belgie

Bericht door Bram.T. »

en wie zegt dat ik er geen moeite voor doe
"You can manufacture weapons and you can purchase ammunition, but you can't buy valor and you can't pull heroes off an assembley line"
http://www.35thinfantrydivisionbelgium.be/
Gebruikersavatar
battle of the Bulge
Lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 21 feb 2007, 17:36
Locatie: SITTARD

Bericht door battle of the Bulge »

Beter uit je "luie stoel" dan niet heh. Zeg je dat ook over de veteranen die in een verzorgins-tehuis in hun luie stoel zitten??

Veel bedeleven met nabestaande van deze veldslag en we mogen blij zijn dat ze van deze mooie dingen in de grond hebben nagelaten, die wij weer opgraven.
Saint Vith en Hürtgen: dat was de druppel die de Bloody Bucket deed overlopen.
Gebruikersavatar
Bram.T.
Lid
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 jun 2007, 11:26
Locatie: Lokeren O-VL Belgie

Bericht door Bram.T. »

mooi gezegd
"You can manufacture weapons and you can purchase ammunition, but you can't buy valor and you can't pull heroes off an assembley line"
http://www.35thinfantrydivisionbelgium.be/
Gebruikersavatar
Joe_Liebgott
Lid
Berichten: 294
Lid geworden op: 30 mei 2007, 19:35
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door Joe_Liebgott »

Ieder op zn eigen manier...

Aangepast.
Laatst gewijzigd door Joe_Liebgott op 28 dec 2007, 21:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!

"Battle is an orgy of disorder" George S. Patton
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Tjonge jonge zeg... ik denk niet dat jij het helemaal snapt, herdenken is iets wat binnen in je gebeurd, je denkt ergens aan en staat stil bij wat er is gebeurd, je typt een berichtje zodat duidelijk is dat je er bij stil hebt gestaan en Oke.. van mij mag je de tanks o.i.d. dergelijks in het museum van bastogne ook wel oppoetsen hoor... ieder zo zijn eigen manier.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Joe_Liebgott
Lid
Berichten: 294
Lid geworden op: 30 mei 2007, 19:35
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door Joe_Liebgott »

Ik bedoel gewoon herdenken is echt in jezelf ja,maar een een graf adopteren is heel wat anders het is ja het is respectvoller vind ik. Maarja ieder heeft zijn eigenmening heb mijn post even veranderd heb niet zo goed nagedacht over wat het woord herdenken nou eigenlijk betekent. Ik dacht dat herdenke BV naar een begraafplaats gaatn en een bloemetje neerleggen.

Salute to the Heros"s.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!

"Battle is an orgy of disorder" George S. Patton
melle
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 nov 2006, 11:17
Locatie: Antwerpen

Bericht door melle »

Als ik naar de Ardennen ga en ik bezoek daar een militair kerkhof,dan leg ik ook niet op elk graf een bloemetje maar dan bekijk ik al die graven van de slachtoffers en dan word ik vanbinnen heel stil en gaan mijn gedachten naar hetgene deze mannen hebben opgegeven voor "onze " vrijheid!En als dit dan door je hoofd gaat,dat is herdenken, en dat kerkhof kan net zo goed onder je eigen kerktoren zijn waar soms ook militaire graven zijn. :|
Gebruikersavatar
Joe_Liebgott
Lid
Berichten: 294
Lid geworden op: 30 mei 2007, 19:35
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door Joe_Liebgott »

Ja,dat dee ik ook toen ik in de Ardennen was. Ook even stil staan op de plekken waar ze gevochten hebben even aandenken wat er gebeurt is hoe mooi de natuur ook kan zijn..er zijn mensen gestorven voor onze vrijheid en daar moet je zeker aan denken. Ook in Nomandie dit jaar over het Military Cemetry gelopen al die graven gelopen bij zo erg dat niet bij allemaal iets ligt. :cry: In de Ardennen op de Cemetry was helemaal niemand :( :cry: Behalve ik natuurlijk.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!

"Battle is an orgy of disorder" George S. Patton
Plaats reactie