Humorpartijen, verbieden?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

jacob schreef:8) we gaan niet vitten he jongens? anders krijgt iedereen een kus :P
Jakkes!
Ik geef toe!
Niet doen!

Maar eh...wat was de topic ook al weer?
Over afdwalen gesproken...waar is die bokaal!
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

NEE zeg ik...dit is een vrij land dus humor partijen mogen blijven..

Wat mij betreft mag deze topic gesloten worden want het wordt toch een eindeloos welles nietes verhaal...
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

jacob schreef:NEE zeg ik...dit is een vrij land dus humor partijen mogen blijven..

Wat mij betreft mag deze topic gesloten worden want het wordt toch een eindeloos welles nietes verhaal...
Helemaal mee eensch.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
Timo Worst
Lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 30 mei 2004, 10:22

Bericht door Timo Worst »

marloes schreef:
Hoe dan ook, je laat duidelijk blijken dat ik met jou niet kan discussieren, wat er ook gezegt word.
:? Goh, precies het argument dat ik net nog jouw kant op stuurde
Behalve dat wij het niet met elkaar eens kunnen worden vind ik ook je manier van discussieren bot.
...Tsja, over verschillende threads bekeken ben je dan ook geen groot voorbeeld van duidelijk beargumenteren. Zodra iemand vraagt of je een standpunt nader kunt toelichten heb je geen zin of wel wat beters tedoen, of je vervalt in nostalgische bespiegelingen over de goed oude tijd. Het blijven zwakteboden en rose brillen.
Omdat ik iets anders denk heb ik een rosse bril op (met andere woorden wil de waarheid niet zien) of ben arrogant.
Fijne attitude.
...Nou, ik verwijt je voornamelijk een gebrekkig inzicht in een periode waar je behoorlijk vol van bent. Je weet me niet te overtuigen. De grootste economische crisis die ond land ooit gekend heeft kun je niet afdoen met het argument dat het wel meeviel voor de meeste mensen. Op een kleine groep na moest iedereen de broekriem aanhalen en bij velen zat hij al op het laatste gaatje. "Ach, wat klaagt iedereen toch. We hebben het toch prima?" Je doet mij denken aan zo'n rijk, zelfingenomen upper class dametje waar Hercule Poirot zovaak mee temaken krijgt. Maar das redelijk bot natuurlijk.
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

Het is ook allemaal zoo vermoeiend...en ik wil vandaag nog naar de Thee salon, daarna de cinema in het Scala theater en dan dansen in het Palais de Danse om te eindigen voor een pintje in Café Restaurant 'Het Zuid'
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
Timo Worst
Lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 30 mei 2004, 10:22

Bericht door Timo Worst »

Timo Worst schreef:"Ach, wat klaagt iedereen toch. We hebben het toch prima?" Je doet mij denken aan zo'n rijk, zelfingenomen upper class dametje waar Hercule Poirot zovaak mee temaken krijgt.
marloes schreef:Het is ook allemaal zoo vermoeiend...en ik wil vandaag nog naar de Thee salon, daarna de cinema in het Scala theater en dan dansen in het Palais de Danse om te eindigen voor een pintje in Café Restaurant 'Het Zuid'
...I rest my case
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

Behalve dat wij het niet met elkaar eens kunnen worden vind ik ook je manier van discussieren bot....
Tsja, over verschillende threads bekeken ben je dan ook geen groot voorbeeld van duidelijk beargumenteren. Zodra iemand vraagt of je een standpunt nader kunt toelichten heb je geen zin of wel wat beters tedoen, of je vervalt in nostalgische bespiegelingen over de goed oude tijd. Het blijven zwakteboden en rose brillen.
En dat is jouw verklaring voor bot zijn?

Omdat ik iets anders denk heb ik een rosse bril op (met andere woorden wil de waarheid niet zien) of ben arrogant.
Fijne attitude.
...Nou, ik verwijt je voornamelijk een gebrekkig inzicht in een periode waar je behoorlijk vol van bent. Je weet me niet te overtuigen. De grootste economische crisis die ond land ooit gekend heeft kun je niet afdoen met het argument dat het wel meeviel voor de meeste mensen.
hahaha, de meeste mensen?
Heb ik gezegt dat het wel meeviel voor de meeste mensen?
Goh...das dan helemaal verkeerd overgekomen...bedoelde namelijk te zeggen dat het niet voor IEDEREEN slecht was en dat er naast de zeer grote groep mensen die het slecht hadden er ook een grote groep was die het niet enorm slecht hadden, ook niet heel goed..
IK heb het de hele tijd gehad over de mensen in Nederland toen die niet tot de werkloozen en arme onderste klasse behoorde.
Niet allemaal enorm rijke stinkerds overigens.
Het was iets minder zwart wit.
Op een kleine groep na moest iedereen de broekriem aanhalen en bij velen zat hij al op het laatste gaatje.
Precies, maar de broekriem aanhalen betekende niet automatisch dat iedereen het o-zo vreselijk slecht had.
En (herhaling) ik had het dus niet over de grote groep mensen die hun riem al op het laatste gaatje hadden zitten.
Jij hebt het continu over de armen en lijkt te denken dat ik het alleen over de rijke heb.
Er waren nog meer mensen...
"Ach, wat klaagt iedereen toch. We hebben het toch prima?" Je doet mij denken aan zo'n rijk, zelfingenomen upper class dametje waar Hercule Poirot zovaak mee temaken krijgt. Maar das redelijk bot natuurlijk
Bot zou ik het niet noemen..
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

Timo Worst schreef:
Timo Worst schreef:"Ach, wat klaagt iedereen toch. We hebben het toch prima?" Je doet mij denken aan zo'n rijk, zelfingenomen upper class dametje waar Hercule Poirot zovaak mee temaken krijgt.
marloes schreef:Het is ook allemaal zoo vermoeiend...en ik wil vandaag nog naar de Thee salon, daarna de cinema in het Scala theater en dan dansen in het Palais de Danse om te eindigen voor een pintje in Café Restaurant 'Het Zuid'
...I rest my case
Godzijdank.
Is je koffer zoo zwaar?
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Wat had ik nou gezegd?..............
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

'Het leven in de crisisjaren"
uitgeverij media 2000 bv
Actueel historisch album met meer dan 300 fotos uit het geillustreerd weekblad 'het leven'

Leuk stukje over cultuur, amusement en sport in de crisisjaren

"In 1936 schieten de bezoekcijfers van de cinema omhoog.
in 1937 heeft nederland 333 bioscopen, meeste hebben tenminste 500 zitplaatsen.
Datzelfde jaar passeren meer dan 35.5 miljoen mensen de kassa's."

De vermaaksindustrie floreert, eeen avondje operette, de revue of de bonte avond doet de beslommeringen vergeten.
Vermaaksindustrie floreert altijd in moeilijke tijden, net als in de oorlog.
Grote hit uit die tijd "De kleine man", het lijflied van de middenstander die vind dat hij extra veel belasting moet betalen voor de stempelende werklozen.

Ook leuk boek:

"Voor de oorlog, herinneringen aan de jaren 30" door Martin Schouten.
Boek waarin mensen die die tijd hebben meegemaakt aan het woord komen, en niet alleen maar mensen die het moeilijk en zwaar hadden in sloppenwijken en in de steun zaten.
Zij komen ook aan het woord, maar ook mensen die het leven van een andere kant zagen.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

jacob schreef:Wat had ik nou gezegd?..............
Was grappig bedoeld, soort lichte noot in dezen duisteren tijden... :lol:
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

marloes schreef:
jacob schreef:Wat had ik nou gezegd?..............
Was grappig bedoeld, soort lichte noot in dezen duisteren tijden... :lol:
Jaja..zal wel weer...voor straf met de blote benen naar bed
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

jacob schreef:
marloes schreef:
jacob schreef:Wat had ik nou gezegd?..............
Was grappig bedoeld, soort lichte noot in dezen duisteren tijden... :lol:
Jaja..zal wel weer...voor straf met de blote benen naar bed
ja mijnheer
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

marloes schreef:
jacob schreef:
marloes schreef: Was grappig bedoeld, soort lichte noot in dezen duisteren tijden... :lol:
Jaja..zal wel weer...voor straf met de blote benen naar bed
ja mijnheer
mijnheer?....moet je es goed luisteren wijffie :x ...ikke ben van niemand ikke ben ..off topic bezig merk ik weer :|
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Back on topic alstublieft.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Plaats reactie