Nazi-gif in Ierse waterleiding

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Nazi-gif in Ierse waterleiding

Bericht door sniper snoop »

Nazi-gif in Ierse waterleiding

Meer dan 10.000 bewoners van de landelijk gelegen streek van Monaghan en Cavan zijn ongerust over de veiligheid van hun drinkwater. Er is namelijk aan het licht gekomen dat de aanvoer hiervan is verontreinigd met een chemische stof die de Nazis gebruikten om duizenden gevangenen in de concentratiekampen mee te vermoorden. Huiseigenaren die zijn aangesloten op de waterleidingen van de Glaslough Group en andere waterleidingbedrijven waren geschokt toen ze erachter kwamen dat fenol, ook wel bekend als carbolzuur, een stof die maagproblemen en huidziekten kan veroorzaken, in het water was gevonden.De inwoners die boos zijn over deze toestand van hun drinkwater sluiten juridische akties niet uit. De ontdekking werd gedaan nadat bij veel bewoners van het betrokken gebied, bij Emyvale in Co Monaghan, in de laatste maanden veel ziektes waren opgetreden. Aan de plaatselijke bevolking is door de autoriteiten geadviseerd geen drinkwater te gebruiken, ook niet nadat het gekookt is, totdat er drie testen zijn uitgevoerd waaruit blijkt dat het water weer in orde is. Fenol werd in het verleden als medicijn en als ontsmettingsmiddel gebruikt, maar het is ook gebruikt om dodelijke injecties te geven.

Bron: WaarMaarRaar.nl
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Bericht door Jim »

Dat men fenol nazi-gif durft te noemen is te debiel voor woorden.
1)De nazis hebben fenol niet bedacht
2)niets te maken met die gif toestand in Ierland.

Net zo iets als koeien nazi runderen noemen.
Want tijdens de oorlog hebben nazi's met laarzen en leren uitrusting rondgelopen die gemaakt waren van ....... Koeien!

Het hele bovenstaande bericht heeft niets met de oorlog te maken wat mij betreft.
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Bericht door sniper snoop »

Dan mag mijn bericht verwijdert worden want Nazi's heeft totaal niks met oorlog te maken. Ben ik nu dom of is Jim nu dom dat ik denk dat Nazi's een van de hoofdpunten waren van de Tweede Wereldoorlog.

Come on! :roll:
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Ik ben het met Jim eens, en ik snap je 2e bericht niet Sinperscoop.. het gaat niet om het verband van nazi´s en de wo2, maar om het verband met de nazi´s en dat gif...
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Bericht door sniper snoop »

sobel schreef:Ik ben het met Jim eens, en ik snap je 2e bericht niet Sinperscoop.. het gaat niet om het verband van nazi´s en de wo2, maar om het verband met de nazi´s en dat gif...
Eerste is Sniper Snoop en wat deze bericht wilt zeggen (de eerste) is dat er blijkbaar volgens de burgers gif na bleef in de drinkwater die tijdens de Tweede Wereldoorlog werd gebruikt. Is dit nu oorlogs of niet, het werd gebruikt door de Duitsers in de tweede wereldoorlog. Maar verwijder hem maar vlug want een kind die langer op het forum zit, zal wellicht wel meer aandacht krijgen dan een persoon die gewoon alles bekijkt.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

En dat is nu juist de reden waarom dit topic blijft staan
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
haepers22
Lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 19 mar 2005, 15:03
Locatie: belgië
Contacteer:

Bericht door haepers22 »

hoe is uberhaüpt dat gif in Ierland gekomen? :? :?
Voor elk probleem is er een oplossing.
Aangezien er voor dit probleem geen oplossing is, is er ook geen probleem
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Ik snap de reactie van Jim en Sobel: op zich staat het gif los van het feit dat het nu in Ierland opgedoken is. Echter snap ik Sniper Snoop ook wel weer met betrekking tot de link naar WOII die gemaakt wordt in de tekst.

Door de tekst wordt nu een indruk gewekt dat gif dat de Nazi's ten tijde van WOII gebruikten nu in het drinkwatersysteem van Ierland is gekomen. De conclusie je uit die tekst dan kunt trekken is dat er een concentratiekamp van de Nazi's in Ierland heeft gestaan.

Wat de tekst werkelijk bedoeld is dat er gif is gevonden in het drinkwatersysteem van Ierland. (PUNT)
Het soort gif is hetzelfde als dat de Nazi's ten tijde van WOII hebben gebruikt.

Het staat er m.i. wat raar omschreven in de originele tekst vandaar dat het misschien wat vraagtekens oproept. Ik zie niet in waarom er zo'n ophef wordt gemaakt over een berichtje dat met goede bedoelingen wordt geplaatst.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Bericht door Jim »

sniper snoop schreef: wat deze bericht wilt zeggen (de eerste) is dat er blijkbaar volgens de burgers gif na bleef in de drinkwater die tijdens de Tweede Wereldoorlog werd gebruikt. Is dit nu oorlogs of niet, het werd gebruikt door de Duitsers in de tweede wereldoorlog.
Fenol is een chemisch goedje dat ergens voor de oorlog gemaakt is. En wereld wijd in elk land gebruikt wordt of wel ergens te vinden.
De Amerikanen maakten er o.a. binnenhelmen mee. De Britten hebben het o.a gebruikt in cockpit panelen. Nu nog steeds gebruikt men het om o.a printplaten mee te maken. Bij Weert ligt een fabriek die Trespa platen produceert. Dat zijn papier gelaagde fenolplaten. (Heb ik eens gewerkt.)
Het medisch gebruik kende ik nog niet eens. Toch weer wat geleerd van dat artikel. :)
Het zal in Ierland in het drinkwater systeem gekomen zijn door een Ierse fabriek geloosd of weggelekt bij een bedrijf.

Ja nazi's hebben er o.a. gebruikt van gemaakt door in een concentratie kamp gevangen er mee te vergiftigen.
De nazies hebben 1001 dingen voor vreedzame doeleinden gemaakte materialen gebruikt om mensen te doden. Daarmee maakt het niet dat die materialen nazi materialen zijn.

De kop van het artikel is een sensatie kop. Als het geen fenol was geweest maar lood. Was het dan nazi lood vergiftiging? De nazi's hebben met behulp van dat goedje veel meer mensen omgebracht.
sniper snoop schreef: Maar verwijder hem maar vlug want een kind die langer op het forum zit, zal wellicht wel meer aandacht krijgen dan een persoon die gewoon alles bekijkt.
Welk kind?
Hopelijk bedoel je niet mij. (Ik ben 2x keer zo oud als jouw.) En mijn commentaar slaat op het bericht niet op degene die het gepost heeft. Als er op de man gespeeld gaat worden, zie ik niet waar ik of iemand anders dat aan verdient heeft.
Zover ik weet is het gewoon toegestaan om kritisch op persberichten te mogen reageren. Ik ben het er niet mee eens dat een journalist fenol nazi-gif noemt op mijn twee (onderbouwde) punten in mijn eerste post.
Charly1975 schreef:Ik snap de reactie van Jim en Sobel: op zich staat het gif los van het feit dat het nu in Ierland opgedoken is. Echter snap ik Sniper Snoop ook wel weer met betrekking tot de link naar WOII die gemaakt wordt in de tekst.

Ik zie niet in waarom er zo'n ophef wordt gemaakt over een berichtje dat met goede bedoelingen wordt geplaatst.
Nergens in mijn commentaar trek ik de goede bedoeling van de plaatser in twijfel.
Het artikel is misleidend en vals met zijn kop en inhoud als de tweede wereldoorlog erbij gehaald wordt. Want zo kunnen we vrijwel elk bericht linken aan de tweede wereldoorlog. En daar wil ik alleen op wijzen.
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Bericht door sniper snoop »

Aller eerste, je moet eerst weten hoe oud ik ben en je bent ouder. Ten tweede en lees dit maar zeer goed, zijn er volwassen met Kinder manieren. Ik heb in mijn kort leventje al heel veel meegemaakt van volwassenen met kinder manieren.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Bericht door Jim »

Volgens je profiel ben je 19. Ik ben 39 17/03/1968

Waarom ben ik kinderachtig bezig als ik een kranten artikel kritisch lees?
En het niet eens ben met de betreffende schrijver?

Ik heb naar mijn mening, korigeer me maar als ik dat wel heb gedaan, jouw als persoon niet bekritiseerd, persoonlijk beledigingen naar jouw uitgesproken.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Ik ben het (wederom) volkomen eens met Jim, je draait er om heen sniper snoop, Jim gaat kritisch in op het bericht en heeft in mijn ogen volledig gelijk, dit is geen aanval naar jou hoor, en ik weet zeker dat de reactie van Jim dat ook niet is.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Jim schreef:
Charly1975 schreef:Ik snap de reactie van Jim en Sobel: op zich staat het gif los van het feit dat het nu in Ierland opgedoken is. Echter snap ik Sniper Snoop ook wel weer met betrekking tot de link naar WOII die gemaakt wordt in de tekst.

Ik zie niet in waarom er zo'n ophef wordt gemaakt over een berichtje dat met goede bedoelingen wordt geplaatst.
Nergens in mijn commentaar trek ik de goede bedoeling van de plaatser in twijfel.
Het artikel is misleidend en vals met zijn kop en inhoud als de tweede wereldoorlog erbij gehaald wordt. Want zo kunnen we vrijwel elk bericht linken aan de tweede wereldoorlog. En daar wil ik alleen op wijzen.
Nergens in mijn (half gequote tekst) geeft ik aan dat JIJ (noch Sobel) de goede bedoeling van de plaatser in twijfel trekt...het enige wat ik aangeef is dat ik vind dat er heel veel ophef is om niets.

In je latere post gaf je wat duidelijker aan waarom je een reactie plaatste. Ook ik ben van mening dat men een post plaatst gericht op het bericht en niet op de persoon zelf. En in dit geval is dit m.i. ook op een juiste wijze aangepakt. Helaas wordt het (onterecht) wel zo opgevat.

Het artikel is ook niet door de TS zelf geschreven dus valt hem niets te verwijten. Het is m.i. ook juist om te wijzen op het feit dat de titel van het topic misleidend is.

Neemt niet weg dat, ook al heeft het qua inhoud niet direct iets met WOII te maken, het toch best een interessant artikel is....maar dan voor in de Babbelbox (bij bijzondere berichten)
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Bericht door Jim »

Charly1975 schreef: Neemt niet weg dat, ook al heeft het qua inhoud niet direct iets met WOII te maken, het toch best een interessant artikel is....maar dan voor in de Babbelbox (bij bijzondere berichten)
Je hebt helemaal gelijk. :)
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Bericht door sniper snoop »

Twee woorden: Bericht Verwijderen.
Blijkbaar word hier enorm gediscuseerd of het een Wo2 bericht is of niet. Mijn punt staat vast, voor andere forums plaats ik nieuwsberichten maar voor deze niet meer.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Plaats reactie