SS helm

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

Deze tip van een strakke close ups,zonder flits in de buitenlucht had al gegeven maar blijkbaar komt dat nog niet geheel door.
Heavy Fuel

Bericht door Heavy Fuel »

Dag Tinus
Om een tweede SS helm te claimen,heb ik daar toch nog wel een kanttekening,op een klein overgebleven hoekje is niet genoeg,een Polizei decal heeft een zwarte rand gevolgd door een zilvere wittige rand uitendelijk zwart als ondergrond voor de uiteindelijke afbeelding,vooralsnog zal ik deze helm,benaderen als zijnde Polizei, om deze helm fabrieksmatig,veld, verkeerd gedecald te zien zie ik daar geen bevestiging van.
Mvg
Willem
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Heavy Fuel schreef:Als men artikelen post op een forum,kan men dat verwachten,wilt men dat niet begin er dan niet aan. Als alleen OOOOH en AAAAh wat mooi wilt horen,zit men hier blijkbaar goed. Wel ik zit prima in mijn stoel en wacht gewoon nieuwe foto,s af, strakke close ups,zonder flits (irritante glans) en gaarne in de buitenlucht bvd.
Mvg
Willem
Ik zeg ook niet dat dergelijke reacties niet mogen o.i.d. Ik vind het zelfs prima. Ik zie in dit geval alleen absoluut geen reden voor wantrouwen. Het is je goedrecht om dat met me oneens te zijn en om het forumlid hierop aan te spreken. Ik gaf in mijn post alleen mijn eigen mening over Tinus z'n verhaal.
Hij heeft er geen belang bij om te liegen en als hij de helmen niet verkoopt maakt het ook niet uit of hij nou liegt of niet. Maargoed, ik hoop voor u dat de volgende foto's u meer zekerheid zullen geven. :)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Tinus
Lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 20 jul 2006, 22:20

Bericht door Tinus »

...
Laatst gewijzigd door Tinus op 21 feb 2010, 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
.
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

Beste Tinus,

Tip:Een grauwe lucht zonder zon is het meest ideale licht voor een moderne digitale camera. :) zonlicht daar integen heeft een te hoge k- temp en geeft dan snel een overbelichting. nog een tip leg de helm in een witte emmer of bak zodat deze als een softbox zal werken en het te fotograveren opject zal dan aan alle zijde evenveel belicht worden zonder slagschaduw..het was maar een tip....Oja stil houden van de camera en op macro stand is zeker net zo belangrijk :idea: ..succes wij zien het wel.
Tinus
Lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 20 jul 2006, 22:20

Bericht door Tinus »

..........
Laatst gewijzigd door Tinus op 21 feb 2010, 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
.
Tinus
Lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 20 jul 2006, 22:20

Bericht door Tinus »

.....
Laatst gewijzigd door Tinus op 21 feb 2010, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
.
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

Beste tinus,

Bedankt voor de fotoserie het kan natuurlijk altijd beter wand de valse glimmers zijn immers nog steeds aanwezig, ma ja beter zo dan niets :) .Ik heb ook te wenig ervaring met deze Runnen Decals ,enkel wil ik wel opmerken dat ik de aangemerkte lijn aan de bovenzijde van het Decal vreemd vindt, het lijkt net of de decal daar afgeplakt is wand de werkelijke lijn van het decal loopt daar iets scheef naar boven meer kan ik er niet over zeggen...succes nog met het onderzoek!

Afbeelding
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Bericht door racefiets »

Zou het kunnen dat de helm tijdens de oorlog is over geschilderd en dat ze daarbij het decal zichtbaar hebben gehouden?
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Bericht door JimK »

mooie originele helm heb je daar Tinus, ik heb geen enkele twijfel bij jou verhaal. Er zijn idd dergelijke dumpputten en je hebt zelfs foto's van het begin van het schoonmaken, de roest en je verhaal zijn voor mij genoeg om het gewoon te geloven. En daarbij ziet de decal er totaal niet uit als een replica.

Echt een gaaf stuk
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Leuk dat we na 5 pagina's toch eens betere foto's krijgen, die min of meer duidelijk kunnen maken welke decal het is. De decal lijkt waarschijnlijk een Q en in 2de instantie een Pocher. De verwering maakt het quasi onmogelijk het met zekerheid te zeggen om dat de decal aan de kenmerkende delen onduidelijk is geworden.
Heavy Fuel

Bericht door Heavy Fuel »

Idd de helm is in iedergeval goed,nou kan Tinus wel een verwijzing geven dat de echte kenners niks weten,maar nou kan een toevallig opgespitte SS helm,geen garantie geven dat de graver enig kennis bezit :roll: .Want nergens heeft u een van gedegen kennis van de decals gegeven :!: .
Mvg
Willem
Tinus
Lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 20 jul 2006, 22:20

Bericht door Tinus »

.....
Laatst gewijzigd door Tinus op 21 feb 2010, 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
.
Heavy Fuel

Bericht door Heavy Fuel »

Dag Tinus
Okidoki,scheelt een hoop,goede foto,s dan hoeft er ook niet zoveel er over gedacht te worden :) prettige dagen
Mvg
Willem
PS tot de volgende opgegraven helm :)
rood
Lid
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 jul 2006, 15:50
Locatie: Dirksland

Bericht door rood »

Hoi Tinus,

Ik volg dit topic al een tijdje. Ik vind het knap dat je zoveel geduld heb. 20000 foto's maken en nog zeggen dat de foto's niet duidelijk zijn en dat de decals niet echt zijn. Ik had bij pagina 3 er al de brui aan gegeven. Als ze bij Wehrmacht-awards zeggen dat hij echt is dan kan je gerust aannemen dat ie echt is.

Ben toch blij dat hij hier ook echt bevonden is. Ben jaloers op je schone vondsten!

Prettige feestdagen alvast!
Plaats reactie