Forumsoftware vernieuwing

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door Nick »

Ik snap dat het goed bedoeld is, maar dit ziet er niet uit.
Relic-hunters had ook al zo'n bagger lay-out, dat is ook een van de redenen dat ik daar nooit meer kom.
Ik zie ook liever het oude terug komen, veel overzichtelijker en t oogt beter.
Infanterie: Königin aller Waffen!
Cas
Lid
Berichten: 975
Lid geworden op: 31 aug 2005, 13:09
Locatie: Margraten

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door Cas »

Ik vin um helemaal niks !
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Spitfire236
Lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 03 mar 2006, 18:49
Locatie: België

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door Spitfire236 »

Ik vind het redelijk. Het is gewoon wennen.

Aan 2 dingen erger ik me wel een beetje:
1) Niet na lange tijd kunnen editten: Dit is irritant als je bv je adertentie in het verkoop topic wilt aanpassen.
2) De namen staan rechts (Dit went wel, maar ik zit ook op andere forums waar het dan links staat en dat is het vervelende)

mvg
Laatst gewijzigd door Spitfire236 op 29 jun 2008, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
To Tall
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 18 feb 2007, 20:43
Locatie: Nijmegen, Netherlands
Contacteer:

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door To Tall »

Ik vind de helderheid té.

Lijkt me overigens voor de mods een goede zaak om een pol te houden of ze deze layout moeten aanhouden.

Gr.,
Too Tall
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
Gebruikersavatar
Sbas
Lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 25 jun 2004, 14:41

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door Sbas »

Dit is echt te irritant voor woorden...niet overzichtelijk en voor je eenmaal weet hoe je moet posten ben je 2 uur verder...laden opslaan voorbeeld??? WHO CARES! Alleen bevestig is voldoende naar mijn idee :S
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door gamer0004 »

Dodo schreef:De namen staan gewoon boven het bericht.. Die kom je sowieso tegen als je het bericht leest. :wink:
Nee maar serieus, kunnen jullie dit niet veranderen? De datum enzo van een bericht sla ik standard over (zoals iedereen denk ik).
Ik zit er nu al weer wat langer op en nu weet ik beter wat ik niet zo goed vind: het is allemaal nogal 'wiebelig'. Zat vandaag bij een vriend op Vista en daar is het ook een beetje :P
Op het vorige was het subtiel, als je over een link heen ging veranderde die van kleur. Subtiel maar duidelijk. Nu verandert er een hele kolom van kleur als je er alleen maar overheen gaat. Als je dus zit te scrollen o.i.d. dan veranderen heel de tijd de kolommen van kleur. Ik zet mijn muis nu maar uiterst links zodat er niks verandert...
De kleuren van nieuwe berichten mogen ook duidelijker, en ook de kleuren tussen posts. Dat is nu een beetje erg opvallend zodat dat weer een beetje een brei wordt.
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door Charly1975 »

Zoals ik al eerder had aangegeven zou ik dit weekend er even verder naar kijken.

Tja.....het is wennen denk ik.

Wel een paar opmerkingen, die waarschijnlijk wel aangepast kunnen worden.

1) De naam en de gegevens van de poster (profiel) staan rechts van het bericht en niet meer links. Links vind ik persoonlijk handiger omdat ik van links naar rechts lees en dus direct kan zien wie wat post. Met deze lay-out wordt ik eerst gedwongen om rechts te kijken en vervolgens weer naar links te gaan om het bericht te gaan lezen.
2) Alles lijkt wat dichter op elkaar te staan qua berichten...het is m.i. niet echt meer overzichtelijk waar het vorige bericht eindigde en het nieuwe begint. (Ik kan uiteraard eerst naar rechts kijken om aan het profiel te ontdekken waar nieuwe berichten beginnen)
3) Het is even zoeken waar je je eigen profiel kunt aanpassen.
4) Doordat alles wat dichter op elkaar staat zijn de onderschriften soms ook moeilijk zichtbaar m.a.w.: hoort de tekst die er staat ook nog bij de post ?
5) De pagina nummering vind ik niet zo helder...maar dat is misschien ook een kwestie van wennen en is het gevolg van de gehele onoverzichtelijkheid van het geheel nu.

M.i. kunnen er dus nog wel wat zaakjes worden aangepast indien mogelijk. Ik vind het nu nog geen verbetering van het forum maar ik heb er alle vertrouwen in dat de beheerders van alles zullen doen om de werkbaarheid van het forum te verbeteren. Het is voor hen ook nog allemaal even wennen denk ik dus heb ik in ieder geval geduld....het komt vast goed !
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door Veltro »

Ik heb er nu een aantal dagen naar gekeken en mee gepost en ik begin nu al te wennen aan de nieuwe software.
Enige echte minpunt is de vaker aangehaalde EDIT functie.
Als het kan heb ik deze erg graag terug.

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
To Tall
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 18 feb 2007, 20:43
Locatie: Nijmegen, Netherlands
Contacteer:

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door To Tall »

tja, ik heb er nu ook enige dagen op gezeten en het gaat me niet om dingen die lings of rechts staan. :frownno:
Ik vind de kleurcombinaties echt koppijntergend onergonomisch :zapped:

Gr.,
Too Tall
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
rood
Lid
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 jul 2006, 15:50
Locatie: Dirksland

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door rood »

TRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG

Even snel de topics bekijken is er niet meer bij
Medical Collector
Lid
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 nov 2007, 19:37

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door Medical Collector »

rood schreef:TRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG

Even snel de topics bekijken is er niet meer bij
Dat ligt aan jouw trage internetverbinding... Bij mij is het gewoon snel?
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door gamer0004 »

Bij mij gaat het openen van de topics sneller maar het plaatsen van berichten duurt iets langer (een halve seconde meer ofzo, amper merkbaar).
Gebruikersavatar
Joe_Liebgott
Lid
Berichten: 294
Lid geworden op: 30 mei 2007, 19:35
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door Joe_Liebgott »

Ik vind het mooi hoor,maar het is wel minder overzichtelijk. Dat viel me gelijk op na de instalatei. :(

Het is wel veel moderner,de oude software kan je gratis krijgen!
Anders leek het wel een oud forum.

kunnen jullie de kleuren of een duidelijke rand om de berichten plaatsen dan is het denk ik al veel overzichtelijker.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!

"Battle is an orgy of disorder" George S. Patton
Gebruikersavatar
ArjenS
Lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 18 nov 2007, 18:10
Gegeven: 1 keer

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door ArjenS »

Ik vind het er beter op geworden, behalve de avatars aan de rechter kant. Dat is fucked up! :x
Maar het ziet er veel moderner uit, en het is snel. Vorige versie was traag op mijn pc.
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Forumsoftware vernieuwing

Bericht door Haplo »

Ik krijg een beetje het idee dat er niet veel meer veranderd wordt aan het forum.
Beetje jammer daar er ruimte is voor verbetering zoals al meerdere malen is aangehaald.
Met name de Edit knop weer vast terug en een wat duidelijke weergave van een nieuw bericht.
Qua kleur mag er ook wel iets anders komen.
Net wat To Tall al aangeeft zijn deze kleuren goed voor een leuk begin van hoofdpijn.
Deze dingen zijn meerdere malen herhaald door verschillende leden.
Het moet dus wel zijn opgevallen.
Het blijft jammer genoeg wat stil aan de admin zijde omtrent deze items.
Mvg/Best regards, Sipke
Plaats reactie