Originaliteit EKI

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Originaliteit EKI

Bericht door viny »

Heinrich was er zeer blij mee. Is wel wel wat op om gekrast, hersteller 51.


Afbeelding

Afbeelding
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
Ivo Wilms
Lid
Berichten: 692
Lid geworden op: 22 okt 2006, 18:36
Locatie: St. Joost (Midden-Limburg)

Re: Viny's verzameling - 15-11-'07

Bericht door Ivo Wilms »

Hey Viny, heb je wat betere foto's van je Ek1? Vrees namelijk een beetje voor de originaiteit ervan. :(
"Sankt Joost war schrecklich."
http://www.stichtingbergingstirlingw7630.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Samuel.
Lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 17 nov 2007, 21:06

Re: Viny's verzameling - 15-11-'07

Bericht door Samuel. »

Ik vind het er mooi uit zien!
Ook vind ik de foto's op de achtergrond wel wat hebben!
Heb je ook een foto van de foto's aan de muur?

mvg,
Samuel
[Beschikbaar voor advertentie, bij interesse PB]
A lone wolf without a pack is either a survivor or a brute.
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Re: Viny's verzameling - 15-11-'07

Bericht door viny »

Dank voor jullie reacties.
@ Samuel, Als ik thuis ben zal ik je daar even een foto van sturen.
En @ Ivo: Zou je kunnen vertellen waar je deze reactie op baseert? Heb er volledige garantie op dus geen problemen voor mij!
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
Ivo Wilms
Lid
Berichten: 692
Lid geworden op: 22 okt 2006, 18:36
Locatie: St. Joost (Midden-Limburg)

Re: Viny's verzameling - 15-11-'07

Bericht door Ivo Wilms »

Viny, een goed Ek1 heeft een gegoten ijzeren kern, met zilveren randen. Het ziet ernaar uit dat het kruis van jou uit één metaalsoort gemaakt is i.p.v. wat ik eerder schreef. De kleur van het swastika en de rand zijn precies hetzelfde, dat kan dus zowiso al niet kloppen gezien zilver en ijzer anders oxyderen/verouderen. Verder heb ik nog nooit zilver gezien dat in deze kleur oxydeerd. Het kan dus nooit echt zilver zijn. Daarom is hij in mijn ogen gewoon níet goed. :frownno: Verder zegt garantie van een verkoper ook helemaal niets. Ik kan ook iets met garantie verkopen in de hoop dat de koper er verder niet bij stil zal staan of het wel origineel is. Zet hem maar eens op het WAF, dan weet je genoeg. Maar voor dat je dat doet, kun je eens betere foto's maken? En als je thuis ergens een magneetje hebt liggen kun je die eens bij de kern halen, pakt hij niet, dan weet je genoeg.
"Sankt Joost war schrecklich."
http://www.stichtingbergingstirlingw7630.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Re: Viny's verzameling - 15-11-'07

Bericht door SiNiStEr »

Ivo Wilms schreef:Viny, een goed Ek1 heeft een gegoten ijzeren kern, met zilveren randen. Het ziet ernaar uit dat het kruis van jou uit één metaalsoort gemaakt is i.p.v. wat ik eerder schreef. De kleur van het swastika en de rand zijn precies hetzelfde, dat kan dus zowiso al niet kloppen gezien zilver en ijzer anders oxyderen/verouderen. Verder heb ik nog nooit zilver gezien dat in deze kleur oxydeerd. Het kan dus nooit echt zilver zijn. Daarom is hij in mijn ogen gewoon níet goed. :frownno: Verder zegt garantie van een verkoper ook helemaal niets. Ik kan ook iets met garantie verkopen in de hoop dat de koper er verder niet bij stil zal staan of het wel origineel is. Zet hem maar eens op het WAF, dan weet je genoeg. Maar voor dat je dat doet, kun je eens betere foto's maken? En als je thuis ergens een magneetje hebt liggen kun je die eens bij de kern halen, pakt hij niet, dan weet je genoeg.
Over originaliteit valt met deze foto's absoluut niks te zeggen. Daarnaast weet je met jou theorie over het magneetje nog niks. Volgens wat jij zegt zou het magneetje de kern niet moeten pakken maar het is juist andersom. De kern die is van ijzer, dus deze moet het magneetje wel pakken. De rand daarintegen zou volgens jou theorie van zilver moeten zijn dus die moet het magneetje niet pakken.
Maar zelfs dan werkt die theorie lang niet altijd. Volgens mij waren een heleboel randen van EK's verzilverd en dus zeker niet helemaal van zilver daar dit metaal alleen niet erg sterk is. Bij een kruis dat veel gedragen is, is deze verzilverde laag er, in veel gevallen, dus ook afgesleten op het grootste deel van de rand. En dus gaat op de kruizen die veel gedragen zijn het trucje met de magneet niet op.

Van wat op de foto's te zien is, zit de slijtage op plekken waar je het zou verwachten dus ik vermoed dat dit kruis gewoon veel gedragen is. Bij slijtage zoals op dit kruis te zien is kan het dus heel goed zijn dat je bij de randen hetzelfde metaal ziet als bij slijtage op de kern van het kruis daar de verzilverde laag eraf is.
Betere foto's zijn dus nodig voor de beoordeling van dit kruis maar ik zie tot nu toe nog niks waar ik me zorgen over zou maken...
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Ivo Wilms
Lid
Berichten: 692
Lid geworden op: 22 okt 2006, 18:36
Locatie: St. Joost (Midden-Limburg)

Re: Viny's verzameling - 15-11-'07

Bericht door Ivo Wilms »

SiNiStEr schreef:
Ivo Wilms schreef:Viny, een goed Ek1 heeft een gegoten ijzeren kern, met zilveren randen. Het ziet ernaar uit dat het kruis van jou uit één metaalsoort gemaakt is i.p.v. wat ik eerder schreef. De kleur van het swastika en de rand zijn precies hetzelfde, dat kan dus zowiso al niet kloppen gezien zilver en ijzer anders oxyderen/verouderen. Verder heb ik nog nooit zilver gezien dat in deze kleur oxydeerd. Het kan dus nooit echt zilver zijn. Daarom is hij in mijn ogen gewoon níet goed. :frownno: Verder zegt garantie van een verkoper ook helemaal niets. Ik kan ook iets met garantie verkopen in de hoop dat de koper er verder niet bij stil zal staan of het wel origineel is. Zet hem maar eens op het WAF, dan weet je genoeg. Maar voor dat je dat doet, kun je eens betere foto's maken? En als je thuis ergens een magneetje hebt liggen kun je die eens bij de kern halen, pakt hij niet, dan weet je genoeg.
Over originaliteit valt met deze foto's absoluut niks te zeggen. Daarnaast weet je met jou theorie over het magneetje nog niks. Volgens wat jij zegt zou het magneetje de kern niet moeten pakken maar het is juist andersom. De kern die is van ijzer, dus deze moet het magneetje wel pakken. De rand daarintegen zou volgens jou theorie van zilver moeten zijn dus die moet het magneetje niet pakken.
Maar zelfs dan werkt die theorie lang niet altijd. Volgens mij waren een heleboel randen van EK's verzilverd en dus zeker niet helemaal van zilver daar dit metaal alleen niet erg sterk is. Bij een kruis dat veel gedragen is, is deze verzilverde laag er, in veel gevallen, dus ook afgesleten op het grootste deel van de rand. En dus gaat op de kruizen die veel gedragen zijn het trucje met de magneet niet op.

Van wat op de foto's te zien is, zit de slijtage op plekken waar je het zou verwachten dus ik vermoed dat dit kruis gewoon veel gedragen is. Bij slijtage zoals op dit kruis te zien is kan het dus heel goed zijn dat je bij de randen hetzelfde metaal ziet als bij slijtage op de kern van het kruis daar de verzilverde laag eraf is.
Betere foto's zijn dus nodig voor de beoordeling van dit kruis maar ik zie tot nu toe nog niks waar ik me zorgen over zou maken...
Dat zeg ik helemaal niet... Ik schreef eerder dat de kern van gegoten ijzer is. Waarom zou ik dan later zeggen dat een magneetje de kern niet kan pakken? Wat ik bedoelde is dat als de magneet de kern niet pakt de medaille niet goed is. Verder heb ik Viny al om betere foto's gevraagd. Daar zullen we dan maar even op wachten.
"Sankt Joost war schrecklich."
http://www.stichtingbergingstirlingw7630.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Re: Viny's verzameling - 15-11-'07

Bericht door SiNiStEr »

Ivo Wilms schreef:Dat zeg ik helemaal niet... Ik schreef eerder dat de kern van gegoten ijzer is. Waarom zou ik dan later zeggen dat een magneetje de kern niet kan pakken? Wat ik bedoelde is dat als de magneet de kern niet pakt de medaille niet goed is. Verder heb ik Viny al om betere foto's gevraagd. Daar zullen we dan maar even op wachten.
Ah, ok zie nu inderdaad dat je zegt als het magneetje de kern NIET pakt. Slechts een klein detail... :oops: :roll: :P

Dan klopt je testje inderdaad wel. De kern moet inderdaad van ijzer zijn, dus magnetisch. :yes:

Wachten op betere foto's dus...
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: Viny's verzameling - 15-11-'07

Bericht door Erik S. »

Ik twijfel bij deze, ik zie wel dat de verf 'omhoog loopt bij de rand, kun je zien omdat dat stuk wel glimt en de rest van de inleg niet. Originele horen helemaal plat te zijn.

Just my 2 cents.
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Re: Viny's verzameling - 15-11-'07

Bericht door viny »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog einmall, Hersteller=51.

Wat ik met garantie bedoelde Ivo, dat als hij niet ok blijkt te zijn ik hem zo terug kan brengen. Dank voor jullie hulp en reacties!
'War is delightful for those who have not experienced it'
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: Viny's verzameling - 15-11-'07

Bericht door Erik S. »

Ik weet het niet, het lijkt wel alsof de verf tegen die rand omhoog loopt, ik kan niks zeggen met deze foto's.
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Viny's verzameling - 15-11-'07

Bericht door sobel »

Probeer je focus stand eens anders in te stellen, nu staat hij waarschijnlijk op autofocus met als gevolg dat hij de achtergrond scherp stelt.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Re: Viny's verzameling - 15-11-'07

Bericht door viny »

Afbeelding

Ja je hebt gelijk Sobel, alleen snap ik nix van het toestel wat we hebben en is het gewoon een oud on ding.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Re: Originaliteit EKI

Bericht door Michael_Wittmann »

Heeft deze ook een achterkant? 8)
Mehr Sein Als Scheinen!
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Re: Originaliteit EKI

Bericht door viny »

Afbeelding
'War is delightful for those who have not experienced it'
Plaats reactie