Luftwaffe helm

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Re: Luftwaffe helm

Bericht door willysproject »

Na 7 jaar wordt het dan toch eens hoog tijd om een boek te kopen hoor... :roll:
Marco70 schreef:Het argument dat boeken ook moeten verkopen is m.i. weinig relevant. Ik ben namelijk van mening dat juist dit soort forums het platform bij uitstek zijn om deze informatie te delen met elkaar. Ik ben dus nog steeds benieuwd naar fouten op de site. Welke feiten die op de site worden gepresenteerd zijn onweerlegbaar niet correct. Het is vrij makkelijk om een oordeel te geven of iets goed of fout is maar ik ben wel van mening dat je dit moet onderbouwen met feiten. Daarnaast lijkt het mij juist zeer leerzaam om deze aan de orde te stellen zodat de kennis over Duitse helmen steeds beter wordt. Met belangstelling zie ik 2 of 3 voorbeelden tegemoet. Dan is er, als dit een snert-site is (dit veronderstelt namelijk dat er zeer veel fouten in zitten), nog voldoende reden om een boek te kopen.
Heavy Fuel

Re: Luftwaffe helm

Bericht door Heavy Fuel »

Dag Marco
Kort samengevat,van een persoon wiens handel en wandel discutabel is,in het negatieve,kan men dan ook maar beter mijden. Maar kom op 7 jaar verzamelen,dan heb al diverse goede lufthelmen voorbij zien vliegen,zeker vergeten te vangen? :)
Mvg
Willem
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Re: Luftwaffe helm

Bericht door viny »

Randen om het decal heen zijn te dik.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Marco70
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 jan 2008, 18:53

Re: Luftwaffe helm

Bericht door Marco70 »

Dank je viny voor de inhoudelijke reactie. Weer wat wijzer geworden

Jammer dat er geen inhoudelijke reactie komt op de site. Klaarblijkelijk is het moeilijk om fouten in de site aan te wijzen :wink:
Ik zie ook dat de persoon ter discussie wordt gesteld. Ik zou in ieder geval niets bij hem kopen maar om dan te stellen dat de site slecht is gaat mij, zonder dat dit is bewezen, gewoon even te ver. Het gebeurt in mijn beleving (maar ik kan dat natuurlijk verkeerd zien) vrij vaak dat mensen maar wat roepen zonder enige onderbouwing met feiten. Vandaar dat ik er misschien wat fel op reageer. Het is zo makkelijk. Voor wat mij betreft mogen we deze discussie over de site sluiten en moet een ieder zelf maar beslissen of deze site goed is of niet.

Voor wat betreft de boeken. Ik snapte niet wat het kopen van boeken te maken had met het niet beantwoorden van mijn vraag. Misschien dat ik je verkeerd heb begrepen. Ik heb zelf een kleine 150 boeken over de 2e wereldoorlog en de bevrijding van Nederland in het bijzonder. Waarvan een zevental specifiek over duitse militaria. Boeken zijn de de basis en daarnaast goed kijken op sites als aanvulling daarop.

Tja voor wat betreft het vangen van helmen in 7 jaar. Ik heb er voor gekozen om eerst een aantal andere zaken te verzamelen. Misschien niet handig om dat de prijzen en de repro's de afgelopen 7 jaar de pan uit zijn gerezen. Maar nu ben ik gestart met een duitse Flak soldaat en daar wil ik er gewoon 1 voor hebben dus het heeft nu mijn interesse.
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Re: Luftwaffe helm

Bericht door willysproject »

Verder ga ik hier niet op reageren.
Men schijnt het eigenlijk keer op keer normaal te vinden dat verzamelaars op openbare fora al hun opgedane kennis zo maar te grabbel moeten gooien: jaren van geïnvesteerde tijd, euro's aan informatie die in aangekochte boeken staat, enz... enkel en alleen om mensen te helpen die het nooit nodig gevonden hebben om dezelfde opofferingen en investeringen te doen, en het maar evident vinden dat een ander ze dan maar moet onderwijzen...
Dus vraag mij geen onderbouwing meer. Telkens men "onderbouwing" -zijnde uitgebreide uitleg- vraagt, komt het gewoon neer op de miskenning of onderkenning van een ander zijn ervaren mening.

De LW helm is niet goed, dus het topic is hierbij volledig onderbouwd afgesloten.
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Re: Luftwaffe helm

Bericht door Michael_Wittmann »

willysproject schreef:Verder ga ik hier niet op reageren.
Men schijnt het eigenlijk keer op keer normaal te vinden dat verzamelaars op openbare fora al hun opgedane kennis zo maar te grabbel moeten gooien: jaren van geïnvesteerde tijd, euro's aan informatie die in aangekochte boeken staat, enz... enkel en alleen om mensen te helpen die het nooit nodig gevonden hebben om dezelfde opofferingen en investeringen te doen, en het maar evident vinden dat een ander ze dan maar moet onderwijzen...
Dus vraag mij geen onderbouwing meer. Telkens men "onderbouwing" -zijnde uitgebreide uitleg- vraagt, komt het gewoon neer op de miskenning of onderkenning van een ander zijn ervaren mening.

De LW helm is niet goed, dus het topic is hierbij volledig onderbouwd afgesloten.
100% mee eens

Als je nou alles gaat verraden hoe hij er uit moet zien... dan weten de reproductie makers dat ook en zo word het van kwaad tot erger.

Dus zoals gewoonlijk gewoon je eigen huiswerk maken :)
Mehr Sein Als Scheinen!
Marco70
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 jan 2008, 18:53

Re: Luftwaffe helm

Bericht door Marco70 »

Jammer dat je mij beschuldigd van het niet doen van research zonder ook maar enig idee te hebben van wie ik ben of wat ik doe. Dat is net het punt dat ik met mijn vorige reacties probeer te maken. Ik heb je alleen gevraagd om je mening over een site te onderbouwen door slechts drie foutjes in de site kenbaar te maken. Verder niets. Maar klaarblijkelijk trap ik dan op tenen. Ik heb je reactie op de helm op geen enkel punt in twijfel getrokken of ook maar ter discussie gesteld. Sterker nog ik heb je bedankt voor je reactie en stel deze zeker op prijs.

Nu stop ik met reageren want ik merk dat deze discussie nergens toe leidt.
Plaats reactie