waardebepaling drie Duitse items

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Heavy Fuel

Re: waardebepaling drie Duitse items

Bericht door Heavy Fuel »

Niet voor mijn collectie :frownno:
Mvg
Willem
warmedal
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 jul 2007, 02:07

Re: waardebepaling drie Duitse items

Bericht door warmedal »

Bedankt voor jullie reacties. Ben net en paar dagen weggeweest vandaar dat ik nu pas reageer. Ik heb een detailopname van de aanhechting van de speld gemaakt (helaas wel met flits). De kleur van de badge is niet glimmend maar mat (komt inderdaad van flits) Van het weekend zal ik een paar daglicht foto's maken zonder flits. Misschien biedt bijgevoegd detailfoto al uitsluitsel.

Bij voorbaat dank.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Arachnide
Lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 13 okt 2007, 22:59
Locatie: Hoogerheide

Re: waardebepaling drie Duitse items

Bericht door Arachnide »

warmedal schreef:Bedankt voor jullie reacties. Ben net en paar dagen weggeweest vandaar dat ik nu pas reageer. Ik heb een detailopname van de aanhechting van de speld gemaakt (helaas wel met flits). De kleur van de badge is niet glimmend maar mat (komt inderdaad van flits) Van het weekend zal ik een paar daglicht foto's maken zonder flits. Misschien biedt bijgevoegd detailfoto al uitsluitsel.

Bij voorbaat dank.

Afbeelding
Die aanhechting ziet er wel heel 'nieuw' danwel 'modern' uit, vind ik.
Maargoed, zoveel verstand van zaken heb ik (nog) niet.
Men moet de waarheid niet verwarren, met de mening van de meerderheid.
Is op zoek naar Duitse foto's, voor in mijn Duits fotoalbum. Verkoop je foto's? PB aub!
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Re: waardebepaling drie Duitse items

Bericht door LDO »

Der Jaap hat recht...
Het begint toch op een originele Wiedmann te lijken.
Dan ben je er voor € 120 niet helemaal ingezeept.
Heavy Fuel

Re: waardebepaling drie Duitse items

Bericht door Heavy Fuel »

LDO schreef:Der Jaap hat recht...
Het begint toch op een originele Wiedmann te lijken.
Dan ben je er voor € 120 niet helemaal ingezeept.
Bent u daar wel zeker van,zie toch details wat er niet hoort.
Mvg
Willem
warmedal
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 jul 2007, 02:07

Re: waardebepaling drie Duitse items

Bericht door warmedal »

Hierbij wat detailfoto's genomen zonder flitser bij gewoon daglicht. Hoop dat we nu meer duidelijkheid kunnen krijgen. De kleur van het abzeichen is zoals op de eerste twee foto's met de lichte achtergrond.Bij voorbaat dank.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Heavy Fuel

Re: waardebepaling drie Duitse items

Bericht door Heavy Fuel »

Bedankt voor het plaatsen van vele foto,s,maar het blijft helaas niet goed,het is en blijft een kopie.
Mvg
Willem
warmedal
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 jul 2007, 02:07

Re: waardebepaling drie Duitse items

Bericht door warmedal »

Heb hem ook op een duitse site (http://www.wehrmacht-awards.com) gezet en daar geeft men aan dat hij origineel is (wiedmann). Ik weet het nu echt niet meer of hij origineel of namaak is.
Heavy Fuel

Re: waardebepaling drie Duitse items

Bericht door Heavy Fuel »

Bied de badge daar dan eens te koop aan.
Mvg
Willem
warmedal
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 jul 2007, 02:07

Re: waardebepaling drie Duitse items

Bericht door warmedal »

Gaat mij niet om de verkoop maar voor mijn eigen verzameling. Het blijkt dus gewoon heel moeilijk om bepaalde medailles / abzeichen te beoordelen. Ben daarom blij met elke vorm van commentaar omdat ik daar veel van kan leren.
Fahnenjunker
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 aug 2005, 20:55

Re: waardebepaling drie Duitse items

Bericht door Fahnenjunker »

Bent u daar wel zeker van,zie toch details wat er niet hoort.
Mvg
Willem
Wat mankeert er dan precies aan?
Der Sammler wohnt nur ein Stockwerk hoher als der Wahnsinn...
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4862
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: waardebepaling drie Duitse items

Bericht door asjemenou »

Hoewel ik geen Duits WOII verzamelaar/kenner ben heb ik dit topic toch met interesse gevolgd. Ik doe dan ook geen uitspraak over de eventuele originaliteit van de 3 items die door warmedal zijn aangekocht.
Wel vind ik de openingszin van deze topic weer heel typisch; ‘Via een bevriende antiquair uit Duitsland heb ik deze drie zaken gekocht die uit een inboedel van een overleden bejaarde Duitser kwam.’ Het is al zo vaak gemeld op dit forum; koop het voorwerp, niet het verkoperverhaal.’
Dat de 3 items bij een overleden bejaarde Duitser vandaan komen geeft namelijk geen garantie dat de items ook origineel zijn.

Een kennis van mij heeft in de oorlog in het Duitse leger gediend. Van die tijd heeft hij niets meer overgehouden, wat uitrusting of overige zaken aangaat. Direct na de oorlog was dit ook maar beter voor hem. Toch wilde hij wel weer wat aandenken aan die tijd hebben. Hij vroeg aan mij of dat ik aan Duitse onderscheidingen e.d. kon komen. Het is zo'n 20 jaar geleden dat hij dit aan mij vroeg. Ik heb ‘m toen eens mee genomen naar een militariabeurs. Hij schrok toen van de prijzen die toen al voor bepaalde zaken gevraagd werden. Als alternatief kocht hij toen een aantal nette kopieën.
De man is inmiddels hoog bejaard maar hij heeft de kopieën nog steeds. Voor een ieder die maar interesse heeft voor zijn verhaal, laat hij de ‘aandenken’ zien en beweerd hij in zijn verhalen dat ze destijds aan hem verleend zijn. De kopieën zijn al talloze malen door handen bekeken en dat zijn de kopieën inmiddels ook wel aan te zien.
Wat gaat er gebeuren als de persoon in kwestie komt te overlijden? Zijn kinderen kennen zijn verleden en zullen denken dat de destijds aangekochte kopieën echt zijn. Hij heeft de ‘onderscheidingen’ immers al jaren in zijn bezit. Zijn kinderen zijn immers geen kenners laat staan verzamelaars. Of ik dan wordt benaderd om de originaliteit vast te stellen weet ik ook niet. Het is immers een bekende van mij en geen familie. De kans is groot dat de kopieën voor echt zullen worden aangezien. De dan overleden eigenaar heeft tenslotte gedurende de oorlog in het Duitse leger gediend. Immers ‘het bewijs’ voor de originaliteit.
Nu is mijn verhaal slechts één verhaal uit duizenden. Ga dus bij het aankopen niet altijd uit van het bijbehorende verhaal. Het is uiteraard nog geen garantie maar koop je spullen bij een verkoper die een goede naam heeft maar aanvaard daarbij wel de prijs.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
warmedal
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 jul 2007, 02:07

Re: waardebepaling drie Duitse items

Bericht door warmedal »

Je hebt natuurlijk gelijk en moet je het item bekijken en niet het verhaal daarachter. Aangezien ik een beginnend verzamelaar ben (op Duits gebied) dacht ik het komt van een antiquair dus zal wel goed zijn. Inmiddels weet ik dus wel beter. Het enige wat zeer waarschijnlijk origineel is (en ook daar zijn de meningen over verdeeld) is het flakabzeichen. Op de Duitse site geeft men aan dat het een Wiedmann is en in deze staat +/- 200 dollar waard is. Hou me hier dan maar aan vast. Heb overigens ook nog een Duits dagboek met Algemeines Sturmabzeichen Hohlpragung bemachtigt (zie foto's). Deze zou 100% zeker origineel zijn.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Re: waardebepaling drie Duitse items

Bericht door LDO »

warmedal schreef:Deze zou 100% zeker origineel zijn.
Daar ehhhh, ben ik 100% zeker nog niet zo zeker van, zeg maar voorzichtig.
Hol gestampte onderscheidingen zijn aan de binnenkant doorgaans perfect gespiegeld.
Tot aan de nagels van de greep van de bajonet aan toe moet je er duidelijk in zien zitten.
Deze ziet er, zachtjes gezegd, beroerd uit aan de binnenkant.
Doorgaans is er dan een copy gemaakt van een origineel en verliest men bij het slaan de details.

Ik vind het vervelend voor je, maar naar mijn mening deugt deze niet.
Fahnenjunker
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 aug 2005, 20:55

Re: waardebepaling drie Duitse items

Bericht door Fahnenjunker »

Deze is idd niet goed, een fake gebaseerd op een origineel Steinhauer & Luck ontwerp. Het materiaal is niet goed, het door LDO aangehaalde scherpe spiegelbeeld wat bij deze uitvoering hoort ontbreekt en kijk naar het tweede eikenblad links van boven. Twee verdikkingen in het eikenblad vallen op, dat zijn na oorlogse reparaties van de originele mal. Dit is een give-away voor al deze fakes.
Der Sammler wohnt nur ein Stockwerk hoher als der Wahnsinn...
Plaats reactie