Krant: Oud-SS'er Malloth verliest beroep

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Krant: Oud-SS'er Malloth verliest beroep

Bericht door Proos »

Krantenknipsel: Metro, 22 feb 2002

BERLIJN - De voormalige SS'er Anton Malloth heeft gisteren de beroepszaak tegen zijn veroordeling wegens moord en poging tot moord op joden verloren. De 90-jarige Malloth werd in mei vorig jaar tot levenslang veroordeeld voor de misdaden die hij in de Tweede Wereldoorlog heeft begaan in een Gestapo-gevangenis in Theresienstadt.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
tombo
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 feb 2003, 19:30

Bericht door tombo »

en terecht
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Mooi. :) Wel jammer dat het zo lang heeft moeten duren en dat zovelen nog steeds niet berecht zijn.
monmax
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 26 nov 2002, 22:10

Bericht door monmax »

Voor zoiets is het nooit te laat. Je mag hopen dat hij dik 100 wordt, is er nog enige gerechtigheid. Levenslang is niet genoeg.
Gebruikersavatar
LKP
Lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 apr 2003, 20:34
Contacteer:

Bericht door LKP »

Jah het is leuk dat hij eindelijk achter de tralies zit. Alleen vind ik het jammer dat hij pas na zo'n lange tijd achter de tralies wordt gezet. Ik heb het proces verder niet gevolgd, dus ik weet niet hoe lang hij al in voorarrest zit bijvoorbeeld. Maar ik heb zoiets van; misschien is hij morgen dood door ouderdom en dan is er zoveel geld, tijd en energie ingestoken terwijl er niks meer te verdienen valt.

Ik vind het alleen goed voor de slachtoffers in deze samenleving, dat zij zien, dat er ook na zo'n lange tijd na de oorlog nog aan hun gedacht wordt. Het leed kan niet meer voorkomen worden, maar het gevoel dat er weer zo'n figuur berecht is zal toch een min of meer goed gevoel geven.
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Ik vind het dom.

Dat hadden ze in Neurenberg toendertijd ook wel kunnen bedenken.
Die man is nu zo oud,die motten ze met rust laten vind ik.

Ach ja...
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Geen amnestie voor die misdadigers en zekers niet vanwege hun oude leeftijd.
schuldig betekent gevangenisstraf of in zo'n geval mag dat gerust de doodstraf zijn.

adrian
Gebruikersavatar
Michael
Lid
Berichten: 867
Lid geworden op: 19 feb 2004, 20:00
Contacteer:

Bericht door Michael »

Ik hoop dat hij vlug dement word!
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

Precies Adrian, helemaal mee eens! Behalve de doodstraf, laat ze maar lekker de rest van hun leven tegen de tralies aankijken!
Hoe zouden de mede-gedetineerden met zo'n vent omgaan, velen zijn toch gekleurd....
Yorick
Lid
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jan 2004, 18:49
Locatie: Doorwerth, vlakbij Arnhem

Bericht door Yorick »

hehe... denk als ze eenmaal weten waarom hij daar zit dat ze hem OF vergeven en in hun kring opnemen (ligt aan hun geloof, ed.) of dat ze het hem juist heel moeilijk gaan maken..

duz hoop ik voor hem dat ie in een soort van groep ter bescherming word opgenomen....

toch is het jammer dat ze zo veel jaren verder nog weer mensen gaan opzoeken en berechten.. (of is dat gedurende de 60 jaar continu doorgegaan?)
* er zijn nu 2 of zelfs niet meerdere (?) discussies over ongever hetzelfde onderwerp aan de gang, beetje irritant :P*
"Arnhem bridge. And hold it!"
Waarheidwo2
Lid
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 25 apr 2004, 19:16
Locatie: België

Bericht door Waarheidwo2 »

[quote="BjornSpiN"]Ik vind het dom.

Dat hadden ze in Neurenberg toendertijd ook wel kunnen bedenken.
Die man is nu zo oud,die motten ze met rust laten vind ik.

Ach ja...[/quote]

Volledig mee eens, laat die mensen die zich hebben laten meeslepen toch gewoon met rust.
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

Waarheidwo2 schreef:
BjornSpiN schreef:Ik vind het dom.

Dat hadden ze in Neurenberg toendertijd ook wel kunnen bedenken.
Die man is nu zo oud,die motten ze met rust laten vind ik.

Ach ja...
Volledig mee eens, laat die mensen die zich hebben laten meeslepen toch gewoon met rust.
ik vind het dus zeker wel terecht! Hadden ze maar beter moeten nadenken over de gevolgen ervan!
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

Wat had die man juist uitgespookt? :roll: :?

greetz
gilles
Plaats reactie