Beginnende Verzameling EvilAxis

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
rood
Lid
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 jul 2006, 15:50
Locatie: Dirksland

Re: Beginnende Verzameling EvilAxis

Bericht door rood »

wo2-freak schreef:Er komen veel Hakenkreuzen in voor..
Heel veel.. Waarom krijgen die eigenlijk een speciaal plekje?

Werk je toevallig bij marktplaats? Daar kun je ook alles afplakken waar een swastika op zit...

Mooie items hoor Luc!
EvilAxis
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 jan 2008, 19:17

Re: Beginnende Verzameling EvilAxis

Bericht door EvilAxis »

Telemark schreef:
wo2-freak schreef:Er komen veel Hakenkreuzen in voor..
Heel veel.. Waarom krijgen die eigenlijk een speciaal plekje?
Nou jah iedereen is hier eigenlijk nazi.
Iedereen ontkent het maar ze weten dondersgoed dat ze nazi zijn daarom verzamelen ze ook duits spul snap je?
Aaah nee! Betrapt! :x :P
Haha sorry maar beetje domme vraag Wo2-freak, op elk Duits object vind je een hakenkruis terug, ook al is het maar een stempel.
Ze zitten er toch.

@: Bedankt Ivo en Rood!, zullen binnenkort weer nieuwe aanwinsten komen.
Gebruikersavatar
Von Brand
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:35
Locatie: Rhenen

Re: Beginnende Verzameling EvilAxis

Bericht door Von Brand »

Wat is dat nou weer voor opmerking "er komen veel hakenkruizen in voor" wat had je dan verwacht in een duitse verzameling,teletubbies ofzo? :roll:

Ziet er mooi uit Luc ga zo door :wink:
Ein Wiedersehen war seine und unsere Hoffnung........
Gebruikersavatar
Arachnide
Lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 13 okt 2007, 22:59
Locatie: Hoogerheide

Re: Beginnende Verzameling EvilAxis

Bericht door Arachnide »

Nette verzameling, kerel. :)
Men moet de waarheid niet verwarren, met de mening van de meerderheid.
Is op zoek naar Duitse foto's, voor in mijn Duits fotoalbum. Verkoop je foto's? PB aub!
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Re: Beginnende Verzameling EvilAxis

Bericht door viny »

Ik begrijp het wel, heb mijn verzameling eens laten zien aan een vriendin van me, en die snapte er ook niets van. Zach mij meteen als een Nazi, en had meteen een heel ander beeld over me, na de uiytleg wou ze het wel proberen te snappen. Voor de normaal opgevoede jongere is het tamboe, het swatsika is wreed, en is slecht, ja vloeken is ook slecht, maar het swatsika is het symbool van onderdrukking, van nog niet eens zo heel erg lang geleden. Als je er niets mee hebt begijpt ik dat je het HK ziet als een abnormaal symbool. Maarja, in een Duitse verzameling kom je er nou niet zo simpel tussen uit.

Je bent goed bezig jonge! Succes.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
Arachnide
Lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 13 okt 2007, 22:59
Locatie: Hoogerheide

Re: Beginnende Verzameling EvilAxis

Bericht door Arachnide »

viny schreef:Ik begrijp het wel, heb mijn verzameling eens laten zien aan een vriendin van me, en die snapte er ook niets van. Zach mij meteen als een Nazi, en had meteen een heel ander beeld over me, na de uiytleg wou ze het wel proberen te snappen. Voor de normaal opgevoede jongere is het tamboe, het swatsika is wreed, en is slecht, ja vloeken is ook slecht, maar het swatsika is het symbool van onderdrukking, van nog niet eens zo heel erg lang geleden. Als je er niets mee hebt begijpt ik dat je het HK ziet als een abnormaal symbool. Maarja, in een Duitse verzameling kom je er nou niet zo simpel tussen uit.
Daar ga ik voor een deel in mee, omdat er over de Swastika zelf ook nog de nodige discussie bestaat.
De Swastika, zoals we die in haar Europese vorm (lees: vlag) kenden stond inderdaad voor onderdrukking en vernietiging.
Echter, in India staat de Swastika voor hele andere dingen en in sommige gevallen zelfs het tegenover gestelde.
Maargoed, daar bestaat al een draad over in het 'Algemene vragen' deel van dit forum.

Ik noem het onwetendheid van de medemens, als ze zich een dergelijk beeld over je vormen na het zien van je verzameling. Er zit namelijk een verschil tussen verzamelen van nazistische militaria/parafanalia uit historisch oogpunt of het verzamelen van nazistische militaria/parafanalia wegens ideologisch gedachtegoed.
Zoals al vermeldt: Bij een Duitse verzameling is het praktisch onmogelijk om aan hakenkruizen te ontkomen.
Men moet de waarheid niet verwarren, met de mening van de meerderheid.
Is op zoek naar Duitse foto's, voor in mijn Duits fotoalbum. Verkoop je foto's? PB aub!
Gebruikersavatar
Samuel.
Lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 17 nov 2007, 21:06

Re: Beginnende Verzameling EvilAxis

Bericht door Samuel. »

Arachnide schreef:
viny schreef:Ik begrijp het wel, heb mijn verzameling eens laten zien aan een vriendin van me, en die snapte er ook niets van. Zach mij meteen als een Nazi, en had meteen een heel ander beeld over me, na de uiytleg wou ze het wel proberen te snappen. Voor de normaal opgevoede jongere is het tamboe, het swatsika is wreed, en is slecht, ja vloeken is ook slecht, maar het swatsika is het symbool van onderdrukking, van nog niet eens zo heel erg lang geleden. Als je er niets mee hebt begijpt ik dat je het HK ziet als een abnormaal symbool. Maarja, in een Duitse verzameling kom je er nou niet zo simpel tussen uit.
Daar ga ik voor een deel in mee, omdat er over de Swastika zelf ook nog de nodige discussie bestaat.
De Swastika, zoals we die in haar Europese vorm (lees: vlag) kenden stond inderdaad voor onderdrukking en vernietiging.
Echter, in India staat de Swastika voor hele andere dingen en in sommige gevallen zelfs het tegenover gestelde.
Maargoed, daar bestaat al een draad over in het 'Algemene vragen' deel van dit forum.

Ik noem het onwetendheid van de medemens, als ze zich een dergelijk beeld over je vormen na het zien van je verzameling. Er zit namelijk een verschil tussen verzamelen van nazistische militaria/parafanalia uit historisch oogpunt of het verzamelen van nazistische militaria/parafanalia wegens ideologisch gedachtegoed.
Zoals al vermeldt: Bij een Duitse verzameling is het praktisch onmogelijk om aan hakenkruizen te ontkomen.

Dat is bij het bhoedisme (als ik het goed heb) een teken voor voorspoed en geluk. Hitler keerde dit om en maakte er zijn eigen teken van. Over die hakenkruizen, je kan ze er moeilijk afhalen zoals ze deden na de oorlog.
Want je verzamelt het immers vanuit historisch oogpunt.
[Beschikbaar voor advertentie, bij interesse PB]
A lone wolf without a pack is either a survivor or a brute.
EvilAxis
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 jan 2008, 19:17

Re: Beginnende Verzameling EvilAxis

Bericht door EvilAxis »

Samuel. schreef:
Arachnide schreef:
viny schreef:Ik begrijp het wel, heb mijn verzameling eens laten zien aan een vriendin van me, en die snapte er ook niets van. Zach mij meteen als een Nazi, en had meteen een heel ander beeld over me, na de uiytleg wou ze het wel proberen te snappen. Voor de normaal opgevoede jongere is het tamboe, het swatsika is wreed, en is slecht, ja vloeken is ook slecht, maar het swatsika is het symbool van onderdrukking, van nog niet eens zo heel erg lang geleden. Als je er niets mee hebt begijpt ik dat je het HK ziet als een abnormaal symbool. Maarja, in een Duitse verzameling kom je er nou niet zo simpel tussen uit.
Daar ga ik voor een deel in mee, omdat er over de Swastika zelf ook nog de nodige discussie bestaat.
De Swastika, zoals we die in haar Europese vorm (lees: vlag) kenden stond inderdaad voor onderdrukking en vernietiging.
Echter, in India staat de Swastika voor hele andere dingen en in sommige gevallen zelfs het tegenover gestelde.
Maargoed, daar bestaat al een draad over in het 'Algemene vragen' deel van dit forum.

Ik noem het onwetendheid van de medemens, als ze zich een dergelijk beeld over je vormen na het zien van je verzameling. Er zit namelijk een verschil tussen verzamelen van nazistische militaria/parafanalia uit historisch oogpunt of het verzamelen van nazistische militaria/parafanalia wegens ideologisch gedachtegoed.
Zoals al vermeldt: Bij een Duitse verzameling is het praktisch onmogelijk om aan hakenkruizen te ontkomen.

Dat is bij het bhoedisme (als ik het goed heb) een teken voor voorspoed en geluk. Hitler keerde dit om en maakte er zijn eigen teken van. Over die hakenkruizen, je kan ze er moeilijk afhalen zoals ze deden na de oorlog.
Want je verzamelt het immers vanuit historisch oogpunt.
Precies, historisch oogpunt en als je met een andere gedachte verzamelt ben je in mijn ogen wel fout bezig.
EvilAxis
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 jan 2008, 19:17

Re: Beginnende Verzameling EvilAxis

Bericht door EvilAxis »

Heel erg blij vandaag!
Heb zojuist een Luftwaffe monteurs jasje gekregen, helemaal gratis en daar ben ik zeer blij mee.

Foto's zullen volgen!
rood
Lid
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 jul 2006, 15:50
Locatie: Dirksland

Re: Beginnende Verzameling EvilAxis

Bericht door rood »

EvilAxis schreef: Foto's zullen volgen!
Dat is je geraden. Ben benieuwd...
EvilAxis
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 jan 2008, 19:17

Re: Beginnende Verzameling EvilAxis

Bericht door EvilAxis »

Zoals beloofd even een foto ervan gemaakt, hij is in gebruikte staat maar dat maakt niet uit.
Knoopjes zijn er helaas wel uit.


Afbeelding
Plaats reactie