Fritz' verzameling

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Re: Fritz' verzameling

Bericht door viny »

Inderdaad Eric, ken ook een voorbeeld: En maar kopen en maar kopen, iedereen praat em dingen aan, als hij er weer achter is dat iets nep is zweert hij dat hij nooit weer in losse bui gaat kopen! En dat heb ik nu al vele malen gehoort, beste man verzamelt al een jaar of 10, maar leert het niet af om eerst te kijken en dan te kopen.

Kijk Fritz, hij is echt nep. Sorry

http://www.hiscoll.com/shop/viewphoto.p ... 027&phqu=4
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
Arachnide
Lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 13 okt 2007, 22:59
Locatie: Hoogerheide

Re: Fritz' verzameling

Bericht door Arachnide »

Na het zien, en enigszins vergelijken van beide armbanden (met dank aan Viny) ben ik ook tot de conclusie gekomen dat die van Fritz toch wel erg veel verschillen bevat. Open de plaatjes is allebei, en dan is het een pure kwestie van 'zoek de verschillen'.
Fritz' armband lijkt ook inderdaad wel bewerkt met het e.e.a waardoor deze donkerder oogt. Dit komt echt niet door het feit dat de foto's evt. s'avonds zijn gemaakt.
Men moet de waarheid niet verwarren, met de mening van de meerderheid.
Is op zoek naar Duitse foto's, voor in mijn Duits fotoalbum. Verkoop je foto's? PB aub!
Gebruikersavatar
fritz derochebrune
Lid
Berichten: 517
Lid geworden op: 06 okt 2007, 21:33
Locatie: Misj

Re: Fritz' verzameling

Bericht door fritz derochebrune »

Hey

Zoals al gezegd, ik bedoelde 't niet beledigend. Ik trek de kennis van geen enkel van jullie in twijfel. Het is alleen zo dat de verzamelaar 't nooit mis heeft gehad qua originaliteit. Nu moet ik zeggen dat ik nooit een Volkssturm-armband in z'n bezit heb gezien. Maar ik kan 'm eens goed nieuws brengen dan :P
Natuurlijk, met de foto's naast elkaar is 't makkelijk te zien dat er te veel verschillen zijn.

Ochja, zoals ik al zei: ik heb er niet veel voor betaald. Het is niet zo dat ik me voor m'n hoofd sla alleen omdat ik die nepband heb gekocht :P

Omdat jullie duidelijk experts zijn, wil ik graag jullie hulp inroepen bij een deal die ik misschien binnenkort ga doen over een Duitse pet. Ik ga zaterdag voor de eerste keer kijken of 't wat is, dan neem ik gelijk een foto. Natuurlijk heb ik zelf voldoende kennis om te bekijken of 't een repro is gemaakt uit een andere pet (tot een bepaalde graad dan), en zal jullie niet lastig vallen als ik merk dat dat zo is. Hoewel de deals die ik totnogtoe heb gedaan me niet 'doodbloedden' als ze achteraf nep bleken te zijn, is deze pet een ander verhaal. Ik hoef denk ik niet te zeggen waarom :P

maar, in ieder geval iedereen bedankt!

mvg

Fritz
In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus: quibus transactis civitas septicollis diruetur, et Iudex tremendus iudicabit populum. Finis.
dmie3
Lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 mei 2007, 23:40
Locatie: oostakker

Re: Fritz' verzameling

Bericht door dmie3 »

Enkele kleine vraagtekens en/of raadgevingen, zeker niet negatief bedoeld enkel opbouwend:

Elk object dat een verkoper jou verkoopt zal hij aanprijzen als zijnde origineel, KEN DE VERKOPER!
Indien je de mening wilt van medeverzamelaars zal je zo veel mogelijk foto's moeten hebben van het object, de vervalsers gaan steeds verder en verbeteren zichzelf continue, zolang ze er maar extra geld mee kunnen verdienen ...
Indien je op voorhand weet naar welk object je gaat kijken zoek er dan al zoveel mogelijk info over op voorhand.... een pet is een pet ....

Wens je veel succes zaterdag met de aankoop, maar hoop dat als, je enkele zuurverdiende eurootjes op tafel legt, je tenminste een "niet goed geld terug" garantie krijgt.
Laat iets weten, hopend op foto's ....
Gebruikersavatar
fritz derochebrune
Lid
Berichten: 517
Lid geworden op: 06 okt 2007, 21:33
Locatie: Misj

Re: Fritz' verzameling

Bericht door fritz derochebrune »

Hey dmie3

Natuurlijk, iedere hulp die ik krijg is meegenomen! Ik vind 't fijn zulke raad te krijgen. Het is zo: de verkoper is eigelijk altijd te vertrouwen geweest, met uitzondering van de volkssturm-armband. In dat geval zou 't ook best kunnen dat hij in dat geval 't zelf niet wist, maar zoals je aanraadt: ik ben op m'n hoede!

Omdat ik waarschijnlijk een van z'n beste klanten ben, zal hij 't vast niet erg vinden dat ik eerst een aantal foto's van de pet maak voordat ik 'm ga kopen. Hoewel de prijs 'maar' 150 euro is (wat ook al vragen oproept), is 't toch vrij veel geld om een replica te kopen. Op internet is een replica van een normale Schrimmutze al te vinden voor 60 euro...

Daarom, ik laat jullie morgen wel iets zien ;)

mvg en erg bedankt,

Fritz
In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus: quibus transactis civitas septicollis diruetur, et Iudex tremendus iudicabit populum. Finis.
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Re: Fritz' verzameling

Bericht door Telemark »

fritz derochebrune schreef:

Huls FlaK 20 mm
Afbeelding
Volgens mij van een FlaK 38, maar weet 't niet zeker.
De FlaK38 is de 20mm variant van de FlaK.
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Fritz' verzameling

Bericht door ammo »

Telemark schreef:
fritz derochebrune schreef:

Huls FlaK 20 mm
Afbeelding
Volgens mij van een FlaK 38, maar weet 't niet zeker.
De FlaK38 is de 20mm variant van de FlaK.
En wat bedoel je daar mee?
Nemo Me Impune Lacessit
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Re: Fritz' verzameling

Bericht door Telemark »

ammo schreef:
Telemark schreef:
fritz derochebrune schreef:

Huls FlaK 20 mm
Afbeelding
Volgens mij van een FlaK 38, maar weet 't niet zeker.
De FlaK38 is de 20mm variant van de FlaK.
En wat bedoel je daar mee?
Hij heeft een huls van de 20mm FlaK.
De 20mm FlaK heeft als naam FlaK38 en bijv. de 88mm variant heeft als naam FlaK41.
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Fritz' verzameling

Bericht door ammo »

Oja , De huls idd van een Flak 30, 38 Solothurn, je had ook Flak 28 Oerlikon
En 8,8 cm FLAK 18 , 36 ,37
Nemo Me Impune Lacessit
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: Fritz' verzameling

Bericht door Erik S. »

Duitse kalibers gaan in centimeters en niet in millimeters, het is dus 2 cm ipv 20 mm.
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Fritz' verzameling

Bericht door ammo »

Erik S. schreef:Duitse kalibers gaan in centimeters en niet in millimeters, het is dus 2 cm ipv 20 mm.
idd Erik, behalve alles onder 2 cm.
Nemo Me Impune Lacessit
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: Fritz' verzameling

Bericht door Erik S. »

Jup Han :)
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
fritz derochebrune
Lid
Berichten: 517
Lid geworden op: 06 okt 2007, 21:33
Locatie: Misj

Re: Fritz' verzameling

Bericht door fritz derochebrune »

hahaha, ja, omdat de FlaK 30 ook een 20mm/2cm granaat gebruikte (als ik 't tenminste goed heb gehoord) weet ik 't niet zeker van welke variant hij nu is ;-)
De 18, 36, 37 en 41 waren idd 88mm/8,8cm, maar was er ook geen 3.7cm FlaK geschut dat 36 en 37 werd genoemd, samen met een 43?

Oja, ik heb ook eens iets gehoord van een 10.5cm FlaK 38 en een 12.8cm FlaK 40, klopt dat?

Fritz
In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus: quibus transactis civitas septicollis diruetur, et Iudex tremendus iudicabit populum. Finis.
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Fritz' verzameling

Bericht door ammo »

fritz derochebrune schreef:hahaha, ja, omdat de FlaK 30 ook een 20mm/2cm granaat gebruikte (als ik 't tenminste goed heb gehoord) weet ik 't niet zeker van welke variant hij nu is ;-)
De 18, 36, 37 en 41 waren idd 88mm/8,8cm, maar was er ook geen 3.7cm FlaK geschut dat 36 en 37 werd genoemd, samen met een 43?

Oja, ik heb ook eens iets gehoord van een 10.5cm FlaK 38 en een 12.8cm FlaK 40, klopt dat?

Fritz
Er was ook een 3,7 cm FLAK 18, 36 , 37En ook een FLAK 43 ,maar was volgens mij experimenteel.
En de onderste regel klopt, De duitsers hadden nog veel meer FLAK , de zgn Beute munition
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
fritz derochebrune
Lid
Berichten: 517
Lid geworden op: 06 okt 2007, 21:33
Locatie: Misj

Re: Fritz' verzameling

Bericht door fritz derochebrune »

Nieuwe foto's op de eerste pagina geplaatst :wink:
In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus: quibus transactis civitas septicollis diruetur, et Iudex tremendus iudicabit populum. Finis.
Gesloten