Keynes

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Remcovr

Keynes

Bericht door Remcovr »

Hallo,

Ik heb een vraag die niet specifiek over wo2 zelf gaat, maar meer over nazi-duitsland.
voor mijn profielwerkstuk van school moet ik namelijk onderzoeken of er een verband is tussen de theorie van keynes en de economische opbloei, eind jaren dertig in duitsland.

keynes gaf zijn boek in 1936 uit en rond die tijd begon de duitse economie ook op te bloeien. Beiden hadden het idee, de economie te laten bloeien door veel geld te investeren. (Hitler investeerde in oorlogsmateriaal). mijn vraag is of de Duitse Economen uit die tijd, hun economie weer hebben laten bloeien naar aanleiding van het boek van Keynes, of dat zij zelf tot de conclusie zijn gekomen om geld te investeren.

alvast bedankt.
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Re: Keynes

Bericht door PPL »

Vergeet niet dat de opbloeiende economie voor een gedeelte kunstmatig was.
De Joden werden namenlijk niet meer gerekend tot de beroepsbevolking waardoor de werklossheid op papier lager was dan in de werkelijkheid.

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Moengoman
Lid
Berichten: 838
Lid geworden op: 21 okt 2006, 05:07
Locatie: Moengo, Suriname

Re: Keynes

Bericht door Moengoman »

Geen enkele analyse over dit onderwerp is volledig zonder een onderzoek naar de persoon van Hjalmar Schacht, de Minister van Economische Zaken vanaf 1933.
Plaats reactie