Ebay oplichter!!

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
laurens
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:02

Ebay oplichter!!

Bericht door laurens »

Graag wil ik jullie waarschuwen voor een oplichter op Ebay.de .
Zijn naam is Thomas Hartmann, en verkoopt onder de naam gpm0_1

Hij heeft mij, en vele andere al wat centen gekost. Meer als 40 negatieve feedbacks afgelopen maand!! Hij heeft ook een website, dus knoop de naam Thomas Hartmann goed in de oren!!

Doe er mee wat je wilt!

Groet,

Laurens
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Laurens.
Is wel je eigen schuld hé.
Het lijkt wel alsof sommigen WILLEN opgelicht worden.
Zo'n slechte feedback en toch met die verkoper in zee willen gaan?
Dat snap ik niet.
Leg me dat eens uit,waarom je toch met zo iemand zaken wilt doen.

Adrian.
laurens
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:02

Bericht door laurens »

Nou dat is heel simpel hé!
Toen ik van 'm kocht, HAD ie nog niet zoveel negatieve feedbacks. Die heeft ie de laatste tijd flink opgebouwd.

Als iemand een paar honderd positieve feedbacks heeft, tegenover een enkele negatieve is dat voor mij niet zo'n punt. Antik-Sammler (bij de meeste wel bekend) had naast een paar duizend positieve ook een tiental negatieve staan! Een risico blijft het altijd, bovendien kan je altijd een negatieve krijgen buiten je schuld. Blijkbaar heeft deze verkoper de smaak te pakken. Maar goed, deze waarschuwing is dus niet voor jou bedoeld, Jij bent niet te vangen!!

Deze topic was vooral bedoeld als waarschuwing! Doe ermee wat je wilt.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

In welke zin is het een oplichter? Repro of gewoon niets sturen of iets anders?
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

laurens schreef:Nou dat is heel simpel hé!
Toen ik van 'm kocht, HAD ie nog niet zoveel negatieve feedbacks. Die heeft ie de laatste tijd flink opgebouwd.
Dat is dus een klassiek trucje.
In begin doet hij het goed,tot hij vertrouwen heeft gewonnen en goede feedback en dan begint het spelletje.
Maar waarom controleer je niet telkens zijn feedback alvorens je bied?
Het is toch niet omdat je één keer een goede deal hebt gedaan,dat het dan altijd zo gaat zijn met die persoon?
Je moet altijd naar de recentste feedback kijken,altijd.
Maar kom,mijn opmerking is misschien een beetje hard,maar op die manier denk ik dat het sommige mensen de ogen opent.
Spijtig dat het voor u zo moest lopen,maar had je naar zijn recentste feedback gekeken en niet zozeer naar je laatste deal met hem,dan was dit misschien niet gebeurt.

Adrian.
laurens
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:02

Bericht door laurens »

Hoi Adrian,

Ok, ik reageerde misschien ook een beetje te heftig, maar ik heb twee maanden geleden een foto gewonnen van hem. Toen had ie misschien pas twee negatieve, tegenover een paar 100 goede commentaren. Ik let altijd op dit soort zaken, maar het is helaas geen garantie.

Zeker is het wel dat jou verhaal klopt. Hij biedt echter zoveel spullen aan dat in een korte tijd een hoop mensen geld verliezen.

Hij is wel zo slim om Duitse klanten gewoon te bedienen. Het is ook dat berlijn te ver rijden is....

Antwerpx- Hij stuurt niets op, en reageert niet meer.


Groet,

Laurens
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

laurens schreef: Hij is wel zo slim om Duitse klanten gewoon te bedienen. Het is ook dat berlijn te ver rijden is....

Antwerpx- Hij stuurt niets op, en reageert niet meer.
Heb je zijn adres nog van de laatste deal?
Afijn,deze topic gaat over exact hetzelfde maar met een andere verkoper.
http://www.wehrmacht-awards.com/forums/ ... hp?t=55032

Zo zie je dat dit meer gebeurt.
laurens
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:02

Bericht door laurens »

Mijn deal betrof één foto, verder heb ik nooit zaken met 'm gedaan. Hij heet dus Thomas Hartmann en hij komt uit Berlijn. Adres moet ik ook nog wel hebben.

Tja zoals je ziet kan het erger. Maar goed een paar honderd uitgeven zal ik dus nooit doen, als ik iemand niet ken. Dat gaat me toch echt te ver.
Maar wat ik al zei het blijft lastig. Maar goed het is gebeurd, en het zal in de toekomst nog wel eens gebeuren(risico van het vak). Maar vervelend blijft het wel :?

De reden dat ik deze topic hier neer heb gezet is, dat er veel mensen zijn hier, die foto's kopen van Ebay. Die mensen wil ik graag waarschuwen.

Laurens
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Heel goed Laurens dat je dit onder de mensen brengt.
Want zaken doen via het internet en vooral op zulke veilingsite's blijft altijd een risico.

Maar wat ik zou doen is hem mailen dat je zijn adres hebt en dat je stappen gaat ondernemen als hij niet uiterlijk binnen een door u gestelde datum het geld heeft teruggestort.
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Zo makkelijk kwam die vent niet van mij af....Berlijn woont hij?..nou adres opzoeken en een lang weekend berlijn maken :)
Er is genoeg te zien daar en tussen de bedrijven door ff die eikel opzoeken
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Ik denk dat het niet echt nodig is om te waarschuwen voor deze man, aangezien hij nu toch al enkele tientallen negatieve feedbacks heeft zal niemand meer bieden bij hem. Het spijtige is dat hij zo weer kan opnieuw beginnen onder een nieuwe nickname ...
laurens
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:02

Bericht door laurens »

Er wordt anders nog zat geboden op zijn veilingen!


Laurens
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Het zou eigenlijk zo moeten zijn tot Ebay.de deze man zijn IP moet blokeren,zodat hij niet meer kan kopen of verkopen.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
laurens
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:02

Bericht door laurens »

Dat zal een goeie stap zijn. Helaas gebeurd dit niet. Ik vind het ook een slechte zaak dat hij zijn 'status' op private heeft kunnen zetten. Daardoor zijn de commentaren niet meer leesbaar.

Ik leg voor mezelf in ieder geval een 'zwarte lijst' aan. Het wereldje is klein genoeg, dus deze oplichters krijgen ooit nog wel d'r trekken thuis.

Laurens
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Hallo Laurens,

Hopelijk gaat het om niet al te veel geld en kan je het als leergeld beschouwen om zo doende voortaan iets voorzichtiger te zijn.
Maar het is natuurlijk zeer betreurenswaardig dat dit soort dingen gebeuren daar de goeden het dan vaak ook door de kwaad willende moeten ontgelden :cry: .
Gesloten