Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Plaats reactie
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen (2WO) Fake... orginal...ect

Bericht door custom »

@Destruction Wellicht begrijp je mij even verkeert :)

Het gaat mij er enkel om de kennis die je hebt opgedaan betreffende het verzamelen om deze dan te delen met andere verzamelaars vooral de beginnende verzamelaars hebben dat zo hard nodig wand die worden op div verkoopsites ect met regelmaat beetgenomen en daar gaat dan je zure geld van de krantenwijk omdat je kennis onbrak.Het is natuurlijk zeker altijd meegenomen dat ik info van een verzamelaar krijg over een zaklamp bv waar ik geen nog weet van had, wand ik kan immers ook niet alles weten en je bent nooit te oud om nog bij te leren samen sta je sterker :idea: toch!!
Elke oorlog is er een teveel !
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: Zaklampen (2WO) Fake... orginal...ect

Bericht door Erik S. »

Ik heb hier een lamp, 414 DAIMON made in germany, nog even geen foto, maar ik vermoed na-oorlogs. Klopt dit?

Lamp heeft 2 schuifknoppen aan de voorszijde om het rode en het groene plastic glaasje voor het lampje te schuiven. De lamp heeft ook een verduiteringskap.

Mvg Erik
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: Zaklampen (2WO) Fake... orginal...ect

Bericht door Schijnwerper »

Ja oké dan heb ik het toch goed begrepen :wink:
Is een beetje dubbel, leuk die kennis deling onder elkaar zeker wel mee eens, maar zorgt aan de andere kant er voor dat er geen leuke koopjes meer te halen is op veilig site's bv hehe, al is het wel weer goede reclame ook voor je zelf, als jij ze weer tekoop zet op mp.
Dat er mensen genept worden zal altijd wel zo blijven, bemoei me daar niet zo meer mee.
Is niet altijd te kwade trouw, kennis en onbreekt soms bij koper en verkoper.
Als je een beetje serieuze verzamelaar bent en ook als je pas beggint, vindt ik zelf dat je ook zelf wel verantwoordelijk bent,
om je er een beetje in te verdiepen in wat je zoal koopt en verzameld.
Ga zelf op zoek na info op het wereld net, duik in de boeken vraag het niet even makelijk meteen op een forum.
Zelf onderzoek en zelf nadenken en beoordelen, is ook erg leerzaam.
En soms maakje een fout nah leer je alleen van!
Idd opgelicht worden is wat anders ja! :x gelukkig komt dat niet zo veel voor, zeker ook mede door jou topic, met de kennis
foto's en met zorg omschreven.
Kijk je kan opgelicht worden.
Je kan je ook laten oplichten.
Ja nou zelf verzamel ik ze nog niet zo lang jammer genoeg, gelukkig heb ik een Maat die zelf fanatiek antiek verzameld.
En veel rommel markten afstruind, die komt nog wel eens wat leuks tegen voor me, voor prijzen waarje nog enig sinds je verzameling mee kan uitbrijden.
Want die prijzen die ze tegenwoordig vragen zoal, ja dat schiet niet op, ben maar een eenvoudige arbeider,met een normaal werkloon.
En heb er zelf ook wel wat, zo wat op mp gekocht, voor dat jij er te vinden was. :wink:
En de kennis nog niet zo wijdverbreid was door gedrongen. :wink:
Zie ze zelf niet zo vaak op rommel markten, aangezien ik zelf in Noordholland woon.
En niet aan de Duitse grens.
Ja zal er wel wat plaatsen eerdaags beloofd gooi ze wel in jouw topic, vind het niet de moeite om zelf een heel appart
topic te gaan aan maken, zo veel heb ik er niet, en die ik heb, heb jij ook laten zien.
Maar toch heb wel een paar leuke dus, en wat vragen er over zo.
Groets
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen (2WO) Fake... orginal...ect

Bericht door custom »

Ok Destruction mooi zo en goed begrepen dan verzamel ze :)

Erik S, zoals je zelf al vermoede is de Daimon nr 414 idd een naoorlogse zaklamp en was in gebruik bij de Deutsche (BW) :wink:
Laatst gewijzigd door custom op 24 feb 2008, 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Elke oorlog is er een teveel !
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: Zaklampen (2WO) Fake... orginal...ect

Bericht door Erik S. »

Ok, Geen probleem, dan gaat deze als achterlicht op mijn truppenfahrrad :) .
Zal binnekort een foto trachten te plaatsen.
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: Zaklampen (2WO) Fake... orginal...ect

Bericht door Schijnwerper »

Ja Oké vond deze foto nog tijd geleden bij toeval tijdens het zoeken op het Net :o
Leuk om even te delen laten zien.

Afbeelding

Een Baketiete Zeiler. Buitgemaakt door de Russen. :yes:

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen (2WO) Fake... orginal...ect

Bericht door custom »

@Destruction mooie plaatjes heb je daar gevonden bedankt. :) Dat is info waar je iets aan hebt en erg overtuigend is voor de verzamelaars..Idd de Russen hebben een bakeliete Zeiler Nr (M) 4848 op de stafkaarten liggen de andere lampen die op op de Duitse uniformen hangen zijn allen van het merk Daimon deze heb ik hier allenmaal al eens afgebeeld en besproken.
Elke oorlog is er een teveel !
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: Zaklampen (2WO) Fake... orginal...ect

Bericht door Schijnwerper »

Ja thank's :wink: Foto had ik bij gevoegd van m,n Zeiler's.
Heb er nog een paar leuke.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bied mij eerlijk te zeggen dat ik er nog een paar hele mooie grote scherpe foto's er van deze type foto's heb liggen.
Maar ja die hou ik even voor me zelf nog.
Staan gewoon op Internet site's maar zit wel uren werk in om ze te zoeken, en tegen te komen zo.
Vaker op buitenlandse Forum's Poolse Russische Roemeense enz.
Is leuk was ik er maar eerder mee begonnen met verzamelen zaklampen :/
Is jammer dat je vaker handelaars tegen komt, in deze tak van verzamelen ook, die kopen alles op om weer voor het dubbelen of meer te verkopen :| Is niet verboden maar jammer voor de echte verzamelaars die ze kopen puur voor de verzamel.
Nu ook weer ene (will) op marktplaats koopt alles op :roll: hehe
Oké zo ver even mvg
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen (2WO) Fake... orginal...ect

Bericht door custom »

Hi Destruction ..Ja wederom bedankt voor de plaatjes :) Het is zeker even zoeken om zulks mooie te vinden het is enkel jammer dat de foto's doorgaans te slecht zijn om goed te kunnen beoordelen om welke militaire zaklampen het nu gaat,ik heb er een foto uitgepikt waarvan ik denk dat deze Duitse soldaat op motor een de Zeiler Nr 4640 en of de Pertrix Nr 641/H37 op zijn uniform heeft hangen zie de deze lampen in werkelijkheid in zeer mooie staat uit mij verzameling deze zijn geheel gelijk van constructie er is toen immer op grote schaal al reeds afgekeken bij elkaar deze militaire lampen zijn gemaakt vanaf 1936.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door custom op 08 mar 2009, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Elke oorlog is er een teveel !
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen (2WO) Fake... orginal...ect

Bericht door custom »

Deze luftwaffe sodaat heeft een Daimon 1934 op zijn uniform hangen met de grote 55 mm domlens pracht lamp hier in nieuwstaat afgebeeld uit mij verzameling Duitse miltaire zaklampen.
[/img]Afbeelding
Laatst gewijzigd door custom op 08 mar 2009, 14:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Elke oorlog is er een teveel !
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen (2WO) Fake... orginal...ect

Bericht door custom »

Deze twee Duitse militaire lampen zijn veel te mooi om enkel hier maar in de vitrine te laten staan de Pertrix Nr 647 en de Nirona Nr 696 /1934 deze lampe zijn geheel gelijk aan elkaar enkel de Nirona heeft een blauw luftschutz filter ipv geel zoals bij de Pertrix het geval is lampen zijn gemaakt door twee verschillende fabrikanten,die wellicht flink bij elkaar afgekeken hebben in 1934.beiden lampen zijn met D.R.G.M gestempeld.Deze waren bedoelt voor de SS - HJ - SA Super mooie verzamelwaardige Duitse lampen ik sta dan ook telkens weer te kijken van de mooie technieken van 70 j terug..als ik deze ter hand neem...ik zou zeggen kijk er met plezier na en als er nog vragen zijn hoor ik dat graag.

Pertrix Nr 647 Nirona Nr 696 / 1934
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Elke oorlog is er een teveel !
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Re: Zaklampen (2WO) Fake... orginal...ect

Bericht door viny »

Mijn complimenten voor jullie geweldige foto's.

Hier heb ik ook 2 mooie foto's.

Afbeelding

SS panzer.

Afbeelding

SS artillerie
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen (2WO) Fake... orginal...ect

Bericht door custom »

Bedankt viny :) ..mooie plaatjes van deze SS soldaten op deze foto's is hierbij goed de Daimon (3) sein te herkennen deze foto's zijn goud waard voor ons verzamelaars. Bijgaand een gelijke Daimon uit mij verzameling meestal zijn deze in felgrauw maar waren er ook in zwart - Gelbbraun en zelfs in Wit voor het oostfront maar die zijn zeldzaam. De bovenstaande foto met SS panzer daarvan kan ik de zaklamp niet zomaar van identificeren het kan van alles zijn deze foto is ook van een iets mindere kwaliteit.
Laatst gewijzigd door custom op 08 mar 2009, 14:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Elke oorlog is er een teveel !
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Re: Zaklampen (2WO) Fake... orginal...ect

Bericht door rutger »

Die Pertrix Nr 647 Nirona Nr 696 / 1934 zijn schitterend om te zien custom. Mooi ontwerp ook.
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen (2WO) Fake... orginal...ect

Bericht door custom »

Ja dank je :) en het klopt idd deze lampen zijn fraai om te verzamelen veel verzamelaars vooral degenen die nog niet zo lang bezig zijn kennen deze lampen dan ook niet zo goed.Zo ook het komende type de Perlux 1914 /1918 Duitse lamp die ik hier wil gaan bespreken is een fraaie militaire lamp die je niet zo veel ziet op beursen.En zeker nogal aan de prijs kan zijn als deze kompleet is en in een mooie staat verkeert, deze Perlux heeft ook mooie ronde vormen maar is een stukje groter en bezit een fraaie 100mm parabool spiegel..je ziet hem vast wel een dezer dagen hier verschijnen dus gewoon blijven kijken!
Elke oorlog is er een teveel !
Plaats reactie