Band of brothers herhaald op BBC 2

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

benmaf schreef:ccol! die speciale dingen heb ik niet gezien :(
Maar veel plezier ermee in ieder geval! :)
Sommige dingen zijn wel op tv geweest, zoals de making of. Op de dvd staat ook een videodagboek van een acteur en een stuk over de easy mannen nu. :)
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Sisseltong
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 mar 2003, 19:54
Contacteer:

Bericht door Sisseltong »

Het mooie van Band of Brothers vond ik dat niet alleen de heldendaden werden vertoond. Ook de foute kanten van de Amerikanen kwamen aan bod, zoals het plunderen van huizen en het doodschieten van krijgsgevangenen. Dat maakt het veel realistischer en niet zo geromantiseerd als bijv. Saving private Ryan.

Heeft iemand van jullie het boek ook gelezen? Daar ben ik nu mee bezig; zeer de moeite waard!
Imagine there's no countries, it isnt hard to do.
Nothing to kill or die for, no religion too.
Imagine all the people living life in peace...
Gebruikersavatar
michelle
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2003, 16:09
Locatie: tholen

Bericht door michelle »

band of brothers wil ik ook nog een keertje zien. Nu is dat toch niet op tv? of vergis ik me?
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

http://members.brabant.chello.nl/%7Ep.v ... index2.htm

Een hele mooie website. Die laat het verhaal over BOB en de E-compagnie heel mooi zien.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gebruikersavatar
B'Elanna
Lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 22 feb 2002, 17:03
Locatie: Castricum

Bericht door B'Elanna »

Oh nee, Amerikaanse propaganda!!!!!!!!! Band of brothers is een en al amerikaanse propaganda, net zoals pearl harbor en black hawk down, gesubsidieerd door de amerikaanse overheid die er dan ook heel wat in te zeggen hebben, een en al propaganda! Bah!
Niets bestaat dat niet iets anders aanraakt
-CURRAHEE-
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:13
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door -CURRAHEE- »

Ik weet niet waar jij het over hebt maar Band of Brothers is zeker geen amerikaanse Propaganda, wat jij onder propaganda verstaat is dus wel heel raar maar dat is jou probleem, band of brothers is zeker geen geromantiseerde serie zoals bv. de film pearl Harbor dat zou je eerder propaganda dan kunnen noemen. genoeg hierover ik heb gehoord dat er een tweede serie van stephen spielberg en tom hanks eraan zit te komen ook weer over de 2e wereldoorlog maar dan de Pacific. waarschijnlijk zou die rond herfst/winter 2005 klaar zijn.
grtz CURRAHEE
~*~There Was A Time When The World Asked Ordinary Men To Do Extraordinary Things~*~
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

zoals ik in een ander topic al zei vind ik die BoB fans maar een beetje raar. Ik heb er nix tegen als je fan bent hoor maar niet overdrijven zoals de knapen die ik bedoel.
Het boek heb ik gelezen de serie heb ik niet gezien. Het boek is zeker de moeite waard om te lezen.
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Inderdaad, de serie is goed geacteerd, het boek is goed, maar waarom juist ineens 1 compagnie al de eer van een hele oorlog krijgt toebedeeld? Sommigen argumenteren dat het komt omdat de mannen van die bepaalde compagnie of divisie zo'n doorzettingsvermogen hadden...
Vergeten zij dan niet een klein beetje dat er ook mannen vochten met een immens doorzettingsvermogen in nog slechtere omstandigheden, en soms vrijwillig, om toch maar hun idealen te verwijzelijken? Helaas, als er iets verder dan 2000km ooswaarts van onze gebieden is gebeurd, is het allemaal niet meer belangrijk, is het de moeite niet om er een miniserie aan te wijden...
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Ik denk niet dat één Compagnie de eer voor de hele oorlog krijgt. Easy compagny was interessant voor meneer Ambrose om over te schrijven omdat ze vochten vanaf D-Day en uiteindelijk Berchtesgarten bezetten. Daar tussenin vochten ze in alle grote slagen van de oorlog. Hij kom dus aan de hand van één groep mensen het verloop van de oorlog vanaf D-Day schetsen. Bovendien was het de eerste keer (aan geallieerde zijde) dat er op grote schaal paratroopers werden ingezet.

Het is inderdaad jammer dat er niet zulke goede serie's zijn over de strijd aan het Oostfront gezien door de ogen van de Duitsers. Als je dat een beetje realistisch aanpakt denk ik dat dat bij veel mensen de ogen zal openen. Dan wordt misschien eindelijk eens duidelijk dat het merendeel van de Duitsers ook alleen maar vocht vanwege een 'Band of Brothers' in plaats van een blind fanatisme voor Hitler.

Als Steven Spielberg ECHT pofessioneel is maakt hij, ondanks zijn Joodse afkomst, net zo'n goede serie als BoB, maar dan bij een Duitse Compagnie. (Maar das mijn mening)
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Als Steven Spielberg ECHT pofessioneel is maakt hij, ondanks zijn Joodse afkomst, net zo'n goede serie als BoB, maar dan bij een Duitse Compagnie. (Maar das mijn mening)
Heeft iemand zijn adres? Kunnen we hem zo'n verzoek sturen of hij een BOB met een Duits comagnie wil maken. Moeten ze wel echt Duits praten en geen Engels.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

[quote="Sjoerd"]Ik denk niet dat één Compagnie de eer voor de hele oorlog krijgt. Easy compagny was interessant voor meneer Ambrose om over te schrijven omdat ze vochten vanaf D-Day en uiteindelijk Berchtesgarten bezetten. Daar tussenin vochten ze in alle grote slagen van de oorlog. Hij kom dus aan de hand van één groep mensen het verloop van de oorlog vanaf D-Day schetsen. Bovendien was het de eerste keer (aan geallieerde zijde) dat er op grote schaal paratroopers werden ingezet.
quote]

Ik bedoel niet dat Ambrose ze alle eer geeft maar juist de fans van BoB. Waarom denk je anders dat Amerikaans airborne militaria zo duur is geworden en al die fans Dick Winters willen schrijven?
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

-CURRAHEE- schreef:Ik weet niet waar jij het over hebt maar Band of Brothers is zeker geen amerikaanse Propaganda, wat jij onder propaganda verstaat is dus wel heel raar maar dat is jou probleem, band of brothers is zeker geen geromantiseerde serie zoals bv. de film pearl Harbor dat zou je eerder propaganda dan kunnen noemen. genoeg hierover ik heb gehoord dat er een tweede serie van stephen spielberg en tom hanks eraan zit te komen ook weer over de 2e wereldoorlog maar dan de Pacific. waarschijnlijk zou die rond herfst/winter 2005 klaar zijn.
grtz CURRAHEE
het is dus wel propanda, gemaakt in samenwerking met het pentagon
Gebruikersavatar
Teije
Lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 01 okt 2003, 20:19
Contacteer:

Bericht door Teije »

Willem ter Haar schreef:
Als Steven Spielberg ECHT pofessioneel is maakt hij, ondanks zijn Joodse afkomst, net zo'n goede serie als BoB, maar dan bij een Duitse Compagnie. (Maar das mijn mening)
Heeft iemand zijn adres? Kunnen we hem zo'n verzoek sturen of hij een BOB met een Duits comagnie wil maken. Moeten ze wel echt Duits praten en geen Engels.
Als je het naar HBO (http://www.hbo.com) stuurt, komt het denk ik ook wel aan. Maar dan moeten we die vraag wel met zijn allen gaan stellen en namens de hele website. Bijvoorbeeld alle namen van de leden die het hiermee eens zijn (kan het nog vager? :lol: ) eronder.
Groeten,
Teije
Gebruikersavatar
Tessa85
Lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 07 jan 2004, 19:41
Locatie: Woudrichem

Bericht door Tessa85 »

Ik vond Band of Brothers een geweldige serie. Door de serie ben ik in contact gekomen met Mark Bando en een aantal veteranen ook heb ik Bill en Babe ontmoet in Bastogne in september 2002. Ik vond ze alletwee echt heel aardig.
zie hier de foto
Afbeelding

Deze foto is genomen bij een duitse begraafplaats die we ook bezocht hebben.

Link: http://www.band-of-brothers.nl/artikel/ ... sp?lan=ned

hier staat een artikel wat ik heb geschreven over die ontmoeting
Mattie
Lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 24 okt 2003, 14:20
Locatie: Zuid Limbabwe

Bericht door Mattie »

Persoonlijk vond ik het boek beter dan de televisieserie. In een boek leef ik me meer in.


Wie is trouwens die meneer daar op de foto naast Tessa? :P

.
.
Mattie. :)
.
.
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
Plaats reactie