Viny's verzameling - 19-04-'08

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Re: Viny's verzameling - 15-11-'07

Bericht door Nico Roelofs »

Benen kun je prima maken van pvc en hout. Onder benen van pvc met een diameter van 80mm en bovenbenen met een diameter van 110mm. Soms passen de onderbenen niet in laarzen dus dan eerst een stukje van 10 cm met een diameter van 63mm. En met houten plaatjes, door die mooi op maat te maken en die haaks op de pvc buis te monteren kun je een de pop een kont geven.
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Re: Viny's verzameling - 15-11-'07

Bericht door Veltro »

Ik heb voor piepschuim gekozen vanwege drie redenen: aan piepschuim kan je veelal gratis komen, piepschuim is heel makkelijk te bewerken en piepschuim is te vervormen in menselijke vormen.
Het is inderdaad zo dat piepschuim niet goed is in direct contact met je uniformen. Daarom heb ik het piepschuim eerst omsloten met een panty van mijn vrouw en hierna een oude zogeheten joggingbroek.
Je kan natuurlijk ook het piepschuim omsluiten met plasticzakken.

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Viny's verzameling - 15-11-'07

Bericht door sobel »

Ik heb de discussie over het EK1 verplaatst naar het AS/mogendheden onderdeel, om zo er voor te zorgen dat er niet teveel duscussie in het topic van Viny komt en het daardoor geen rommeltje word.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
gerard
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 mar 2008, 19:17

Re: Viny's verzameling - 15-11-'07

Bericht door gerard »

mooie spullen vincent!
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Re: Viny's verzameling - 15-11-'07

Bericht door viny »

Bedankt, deze graaf je ook even op uit het niets!
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Viny's verzameling - 04-03-'08

Bericht door viny »

Nu dit topic toch uit het nix is op gegraven. Laat ik een paar nieuwe dingetjes van me zien, een hele hoop heb ik uit men verzameling geknikkerd, omdat ik het nu allemaal toch wat serieuzer aan pak, en meer tijd, geld en interesse heb voor militaria.

Ook ben ik tegenwoordig op zoek naar veteranen bij ons in de omgeving, omdat ze er nu nog zijn. En nu nog dingen kunnen vertellen en hebben. Een gelukje heb ik al gehad, een Nederlander die voor de oorlog naar Duitsland verhuisde (als kind samen met zijn ouders), diende bij de HJ, later bij de WH, geen actie tot weinig actie heeft hij gezien. na de oorlog werd hij als krijgsgevangene gedwongen te helpen bij het her opbouwen en opruimen van de stad Groningen. Hij is tegen woordig nog goed te been en helder van geest, en verdoet zijn tijd in zijn curiosa winkeltje in de binnen stad van Dokkum, waar hij kwam te wonen na de oorlog. Ik vroeg hem of hij nog wat had uit de oorlog, hij wist zeker van niet. Maar het kon geen kwaad om eens bij hem op zolder te kijken. Daar vond ik, hij wist zelfs niet eens dat hij het had of waar het weg kwam, een paar winter splittarn mittens. In licht gebruikte staat.

Afbeelding

Afbeelding

En dan nog dit leuke m42 helmpje. Er heeft ooit een decal opgezeten, binnenwerk is er nooit uit geweest voor hoever ik weet. Denk dat er op het binnenwerk bloed zit. Ook staan er naam en regiment in.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
ArjenS
Lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 18 nov 2007, 18:10
Gegeven: 1 keer

Re: Viny's verzameling - 04-03-'08

Bericht door ArjenS »

Lucky bastard! :P
bull
Lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jun 2007, 02:42
Locatie: blaasveld

Re: Viny's verzameling - 04-03-'08

Bericht door bull »

very lucky indeed

moest je een FJ helm vinden of zo mag je mealtijd contacteren :D

mooi spul
those who fear to lose
are certain of defeat
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Re: Viny's verzameling - 04-03-'08

Bericht door viny »

Haha bedankt. Bull, voor een fj moet je Tinus even vragen.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Viny's verzameling - 04-03-'08

Bericht door Jasper J »

viny schreef:Nu dit topic toch uit het nix is op gegraven. Laat ik een paar nieuwe dingetjes van me zien, een hele hoop heb ik uit men verzameling geknikkerd, omdat ik het nu allemaal toch wat serieuzer aan pak, en meer tijd, geld en interesse heb voor militaria.

Ook ben ik tegenwoordig op zoek naar veteranen bij ons in de omgeving, omdat ze er nu nog zijn. En nu nog dingen kunnen vertellen en hebben. Een gelukje heb ik al gehad, een Nederlander die voor de oorlog naar Duitsland verhuisde (als kind samen met zijn ouders), diende bij de HJ, later bij de WH, geen actie tot weinig actie heeft hij gezien. na de oorlog werd hij als krijgsgevangene gedwongen te helpen bij het her opbouwen en opruimen van de stad Groningen. Hij is tegen woordig nog goed te been en helder van geest, en verdoet zijn tijd in zijn curiosa winkeltje in de binnen stad van Dokkum, waar hij kwam te wonen na de oorlog. Ik vroeg hem of hij nog wat had uit de oorlog, hij wist zeker van niet. Maar het kon geen kwaad om eens bij hem op zolder te kijken. Daar vond ik, hij wist zelfs niet eens dat hij het had of waar het weg kwam, een paar winter splittarn mittens. In licht gebruikte staat.

Afbeelding

Afbeelding

En dan nog dit leuke m42 helmpje. Er heeft ooit een decal opgezeten, binnenwerk is er nooit uit geweest voor hoever ik weet. Denk dat er op het binnenwerk bloed zit. Ook staan er naam en regiment in.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Die helm is een plaatje die wil iedereen wel hebben denk ik zo super :lol:
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Arachnide
Lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 13 okt 2007, 22:59
Locatie: Hoogerheide

Re: Viny's verzameling - 04-03-'08

Bericht door Arachnide »

Dit soort treffers maken de hobby leuk! _/-\o_
Men moet de waarheid niet verwarren, met de mening van de meerderheid.
Is op zoek naar Duitse foto's, voor in mijn Duits fotoalbum. Verkoop je foto's? PB aub!
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Re: Viny's verzameling - 04-03-'08

Bericht door rutger »

Nette vondsten Viny. Zijn mooie stukken.
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Re: Viny's verzameling - 04-03-'08

Bericht door viny »

Bedankt jongens. Morgen misschien alweer een update.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Re: Viny's verzameling - 04-03-'08

Bericht door viny »

Afbeelding

En binnen gekomen is de Y-riem. Met dank aan Willem Duijst.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Doornewaard
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 08 mei 2007, 17:17
Locatie: Oosterwolde

Re: Viny's verzameling - 04-03-'08

Bericht door Doornewaard »

Mooi vincent, ik zou de pop niet altijd in de zon laten staan i.b.m. verkleuring.
Plaats reactie