Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Plaats reactie
Gebruikersavatar
magicdutchmen
Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 08 aug 2007, 19:09
Contacteer:

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door magicdutchmen »

En dan te bedenken dat ik een jaar geleden een nette (aan de buitenkant groen overgeschilderd) met helmplaat voor E70,-
Geeft de man nog geen enkele reden om bieders af te gaan zeiken bij een startbod van E50,-
Heb zo'n vermoeden dat de beste man ook op dit forum actief is.
(het blijft een klein wereldje, die van verzamelaars)
http://warhelmets.nl/
Op zoek naar Nederlandse helmen pre 40.
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Veltro »

Het is inderdaad niet netjes om een bieder een uitbrander te geven; maar bekijk het ook van zijn kant. Dacht je reeel deze helm voor 50 euro te kunnen kopen?
In zijn geval had ik jou een mailtje gestuurd dat een acceptabel bod bij xx zou beginnen (waarschijnlijk 90 euro of in die trend)

Wanneer ik eens wat op MP aanbied wordt ik ook vaak moedeloos van lolbieders. 5 euro bieden op iets met een waarde van 50 euro.... Wat denken mensen daarmee te bereiken?

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Robbert A
Lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:00

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Robbert A »

ik denk dat deze helm echt is alleen dat durf ik niet met alle zekerheid te zeggen
http://link.marktplaats.nl/138882074
wie kan me er uit helpen?
''het spijt me dat ik het uniform heb aangetrokken, niet dat ik deelgenomen heb aan de gevechten, maar dat ik het uniform heb aangetrokken. Er zit een onuitwisbare vlek op'' --- Nederlandse oud-SSer

The Pacific, Hell was just an ocean away
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door coco »

die luchtgaten zitten me niet lekker, maar veel verstand ervan heb ik ook niet.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Arachnide
Lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 13 okt 2007, 22:59
Locatie: Hoogerheide

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Arachnide »

Robbert A schreef:ik denk dat deze helm echt is alleen dat durf ik niet met alle zekerheid te zeggen
http://link.marktplaats.nl/138882074
wie kan me er uit helpen?
Foto van het binnenwerk had ik wel gewaardeerd van de verkoper. Maargoed, ik heb er minder verstand van. :)
Men moet de waarheid niet verwarren, met de mening van de meerderheid.
Is op zoek naar Duitse foto's, voor in mijn Duits fotoalbum. Verkoop je foto's? PB aub!
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door viny »

Arachnide schreef: Foto van het binnenwerk had ik wel gewaardeerd van de verkoper. Maargoed, ik heb er minder verstand van. :)
Kijk zijn andere asvertentie.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
Arachnide
Lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 13 okt 2007, 22:59
Locatie: Hoogerheide

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Arachnide »

viny schreef:
Arachnide schreef: Foto van het binnenwerk had ik wel gewaardeerd van de verkoper. Maargoed, ik heb er minder verstand van. :)
Kijk zijn andere asvertentie.
Dankje! :) Ik keek zoals gewoonlijk weer is niet verder dan m'n neus lang is. :mrgreen:
Men moet de waarheid niet verwarren, met de mening van de meerderheid.
Is op zoek naar Duitse foto's, voor in mijn Duits fotoalbum. Verkoop je foto's? PB aub!
Robbert A
Lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:00

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Robbert A »

dus hij is echt.
thanks :)
''het spijt me dat ik het uniform heb aangetrokken, niet dat ik deelgenomen heb aan de gevechten, maar dat ik het uniform heb aangetrokken. Er zit een onuitwisbare vlek op'' --- Nederlandse oud-SSer

The Pacific, Hell was just an ocean away
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Haplo »

Hou er rekening mee dat dit soort items erg veel gefaked worden.
Zorg dat je voor de koop deze4 in handen hebt en dat er iemand mee is die er verstand van heeft.
Beetje jammer als je voor een kleine 4 cijfers voor de komma het schip in gaat niet? :wink:
Mvg/Best regards, Sipke
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Wouter »

Denk eens na... Duitse helmen kwamen niet wit uit de fabriek. Alle sneeuwcamouflage die je misschien tegenkomt op een helm, is door de soldaat zelf gedaan. Waarom zou een soldaat de BINNENKANT van zijn helm ook camoufleren? Het bevel om het nationale schild van de helm te verwijderen, na de invallen in Polen en Frankrijk, had als reden dat het te zichtbaar was voor de vijand. Stel je nu eens zo'n Duitser voor, die zijn helm aan het camoufleren is, omdat 'ie niet gezien wilt worden. Hij weet dat het nationale schild goed zichtbaar is, toch schildert hij er netjes omheen, en schildert hij ook de binnenkant nog eens... trek je eigen conclusie maar. :+
Deas Gu Cath
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door rutger »

Wouter schreef:Denk eens na... Duitse helmen kwamen niet wit uit de fabriek. Alle sneeuwcamouflage die je misschien tegenkomt op een helm, is door de soldaat zelf gedaan. Waarom zou een soldaat de BINNENKANT van zijn helm ook camoufleren? Het bevel om het nationale schild van de helm te verwijderen, na de invallen in Polen en Frankrijk, had als reden dat het te zichtbaar was voor de vijand. Stel je nu eens zo'n Duitser voor, die zijn helm aan het camoufleren is, omdat 'ie niet gezien wilt worden. Hij weet dat het nationale schild goed zichtbaar is, toch schildert hij er netjes omheen, en schildert hij ook de binnenkant nog eens... trek je eigen conclusie maar. :+
Tevens was het beschilderen van Duitse helmen ten strengste verboden. Er werd veelal kalk (en ander materiaal?) gebruikt om helmen te camoufleren.
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Robbert A
Lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:00

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Robbert A »

hmm nu ik dit hoor begin ik toch opeens erg te twijfelen...
dus deze is fake
''het spijt me dat ik het uniform heb aangetrokken, niet dat ik deelgenomen heb aan de gevechten, maar dat ik het uniform heb aangetrokken. Er zit een onuitwisbare vlek op'' --- Nederlandse oud-SSer

The Pacific, Hell was just an ocean away
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Auke »

Veltro schreef:Wanneer ik eens wat op MP aanbied wordt ik ook vaak moedeloos van lolbieders. 5 euro bieden op iets met een waarde van 50 euro.... Wat denken mensen daarmee te bereiken?
Heel herkenbaar. Ik bied de laatste tijd ook nog weleens wat aan op MP en word ook gek van de zinloze reacties. Ik kreeg per e-mail een bod van 25 euro op een aantal items ter waarde van ongeveer 125 euro. Dit was ook de vraagprijs die ik op MP had staan. Ik laat dat de bieder weten, en vervolgens krijg ik als reactie "neen dank u,"t moet wel leuk blijven.v rgr".
Of een bod van 10 euro op een item dat 30 euro waard is. Ik twijfelde nog of ik überhaupt zou reageren, maar heb het toch maar gedaan. Krijg ik als reactie "ik heb hem ma 1 keer nodig eigenlijk zou hem nog liever van je huren haha"...

Het zal mij een zorg zijn dat je het geld er niet voor over hebt of het item maar één keer nodig hebt, dat maakt het item niet minder waard. Moedeloos word je ervan.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Haplo »

rutger schreef:
Tevens was het beschilderen van Duitse helmen ten strengste verboden. Er werd veelal kalk (en ander materiaal?) gebruikt om helmen te camoufleren.
Reken er maar op dat aan het einde men daar lak aan had.
Alles werd gebruikt om te camoufleren.
Als er geen kalk is en wel verf?
Dan maar met verf.
Kwestie van zien te overleven.
Leuk al die boeken waar in staat hoe het moest en wat de regels waren, maar op het eind keek men echt niet zo nauw meer.
Pakken wat je pakken kan en gebruiken wat er voorhanden is.
Mvg/Best regards, Sipke
Robbert A
Lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:00

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Robbert A »

hey ik heb nog eens nagekeken op internet, voor die decals en op wikipedia stond een precies de zelfde helm, ook met decals
http://nl.wikipedia.org/wiki/Afbeelding:Stahlhelm_2.jpg
''het spijt me dat ik het uniform heb aangetrokken, niet dat ik deelgenomen heb aan de gevechten, maar dat ik het uniform heb aangetrokken. Er zit een onuitwisbare vlek op'' --- Nederlandse oud-SSer

The Pacific, Hell was just an ocean away
Plaats reactie