Zoeker Nazi-goud looft 25.000 euro uit

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Zoeker Nazi-goud looft 25.000 euro uit

Bericht door sobel »

ik denk dat de metaaldetectorverkoper juist niet falliet zou zijn...
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Samuel.
Lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 17 nov 2007, 21:06

Re: Zoeker Nazi-goud looft 25.000 euro uit

Bericht door Samuel. »

coco schreef:
Wouter schreef:
sniper snoop schreef:De mens weet bijna alle hoeken van de wereld dus waarom zou het goud nog verstopt liggen? Ik begin meer en meer twijfeks te krijgen of dit wel nog allemaal klopt. Als jij een toerist ben en je zie plots al het goud. Wat zou jij doen? Zeggen en later evt moeten geven of zwijgen en geheim houden? In iedere geval, ik geloof er niet meer in. Een of andere Nazi zou ook al lang het goud hebben opgehaald. Maar ja, we zien wel wat er gebeurd.
Fout! Honderden kunstwerken, scheepswrakken, kastelen, noem het maar op worden nog vermist!! Bijvoorbeeld de Amber kamer, de SS ringen die op order van Himmler verborgen zijn in de bergen rondom Wewelsburg, heel veel goud, kunst, van alles! Schat van de Tempeliers, van Captain Kidd, enorm veel. Genoeg om een schatzoeker de rest van zijn leven bezig te houden :)
Kastelen?
Oke er is idd nog veel vermist neem nou het ark der verbond ding van puur goud dat vergaat nooit, nog niet gevonden.
niet alleen uit wo2 zijn dingen verdwenen maar ook ervoor, er zijn ook nog een stuk of wat schilderijen van; van gogh, rubens, piccaso en alles kwijt na wo2 'verdwenen' liggen gewoon nog in bunker e.d.

mvg,

Coco
Vergeef mij als ik het fout heb, maar waren er aan het eind van de Tweede wereldoorlog niet twee U-boten verdwenen en de Nazi schat kist?

mvg,
Samuel
[Beschikbaar voor advertentie, bij interesse PB]
A lone wolf without a pack is either a survivor or a brute.
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Zoeker Nazi-goud looft 25.000 euro uit

Bericht door sniper snoop »

Wouter schreef:
sniper snoop schreef:De mens weet bijna alle hoeken van de wereld dus waarom zou het goud nog verstopt liggen? Ik begin meer en meer twijfeks te krijgen of dit wel nog allemaal klopt. Als jij een toerist ben en je zie plots al het goud. Wat zou jij doen? Zeggen en later evt moeten geven of zwijgen en geheim houden? In iedere geval, ik geloof er niet meer in. Een of andere Nazi zou ook al lang het goud hebben opgehaald. Maar ja, we zien wel wat er gebeurd.
Fout! Honderden kunstwerken, scheepswrakken, kastelen, noem het maar op worden nog vermist!! Bijvoorbeeld de Amber kamer, de SS ringen die op order van Himmler verborgen zijn in de bergen rondom Wewelsburg, heel veel goud, kunst, van alles! Schat van de Tempeliers, van Captain Kidd, enorm veel. Genoeg om een schatzoeker de rest van zijn leven bezig te houden :)
Toch heb ik mijn twijfels of ze die nog wel vinden. Als je alles nog eens goed leest, dan begrijp je mijn boodschap wel of ze dit wel ooit eens zullen vinden.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: Zoeker Nazi-goud looft 25.000 euro uit

Bericht door iknowdintoo »

sobel schreef:ik denk dat de metaaldetectorverkoper juist niet falliet zou zijn...
Leg uit :) .
Gebruikersavatar
lexiebabe
Lid
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2003, 13:59
Locatie: Alkmaar

Re: Zoeker Nazi-goud looft 25.000 euro uit

Bericht door lexiebabe »

Vergeef mij als ik het fout heb, maar waren er aan het eind van de Tweede wereldoorlog niet twee U-boten verdwenen en de Nazi schat kist?
Volgens mij zijn alle U-boten (inclusief het lot van de bemanningen) bekend. Twee boten meerden in Brazilië aan in juni 1945, dat waren de laatste twee. Bemanning en onderzeeërs gingen in krijgsgevangenschap. Alle andere U-boten die na de oorlog actief waren, zijn net zo waar als de nazi/UFO-basis op Antartica, Hitler's ontsnapping uit Berlijn en de andere broodje aapverhalen.
Foto's van Alkmaar 1939-1946, altijd welkom!
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: Zoeker Nazi-goud looft 25.000 euro uit

Bericht door iknowdintoo »

Die overigens wel amusant zijn om te lezen :P .
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: Zoeker Nazi-goud looft 25.000 euro uit

Bericht door Rick de G. »

iknowdintoo schreef:Die overigens wel amusant zijn om te lezen :P .
Zeker wel.
Een tijd geleden werd een documentaire (herhaling) uitgezonden op Discovery over UFO theorieën (waar ze vandaan komen etc.), en dan met name de absurde verklaringen.

Op nummer 1 stond de bewering dat Hitler nog zou leven, en UFO's zou bouwen om de wereld over te nemen.
Bij de uitleg was een zwaar paranoïde bejaard mannetje met Hitler snor te zien. Hij had een chronische gestrekte arm, en werd een glaasje melk gegeven door een officier, waarbij hij over zijn bolletje werd geaaid.

Zeer komisch, als iemand het stukje ooit nog vind, plaats de link!
Grenadier Markus Schenk
bartdutch
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2008, 00:39

Re: Zoeker Nazi-goud looft 25.000 euro uit

Bericht door bartdutch »

Het boek "Operatie James Bond" door de schrijver Christopher Creighton vermeld het gebruik van muziek als code materiaal. De verhaal-lijn in het boek moet men met een beetje zout nemen maar deze codering heeft echt bestaan
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: Zoeker Nazi-goud looft 25.000 euro uit

Bericht door Rick de G. »

bartdutch schreef:Het boek "Operatie James Bond" door de schrijver Christopher Creighton vermeld het gebruik van muziek als code materiaal. De verhaal-lijn in het boek moet men met een beetje zout nemen maar deze codering heeft echt bestaan
Inderdaad, ik zie geen reden waarom je muziek niet als codering zou gebruiken:
Het gros van de mensen kan geen noten lezen, en als je dit wel kan is het nog maar de vraag of je de code kunt breken.
Grenadier Markus Schenk
Plaats reactie