laat je Re-enact ment outfit zien

Plaats hier alles met betrekking tot militariareproducties en re-enactment.

Moderator: Kugelblitz

Plaats reactie
Gebruikersavatar
demian326
Lid
Lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 04 jul 2007, 22:55
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door demian326 »

Samuel. schreef:Dat 'blad' is een schoppen aas. :wink:
Easy Company 2/506th (Band of Brothers) had als helm decal een ''Spade'' vertaald naar schoppen zoals te zien is op de geposte foto's.
Een schoppen aas is echter wat anders namelijk een spelkaart:

Afbeelding

Maar laten we deze discussie eindigen het ging hier om de princiepes van Bastogne101st en die graag wou re-enacten,
mischien moet Sjors toch de uitnodiging aannemen zodat een betere, een van de, re-enactors hem kan helpen.
Sjors is namelijk iemand op wie je een basis kan bouwen, iemand die graag vertelt hoe het was. Een kenner!
Oranje Zal Overwinnen!
SJORS-SJORS
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 18 mei 2005, 18:14
Locatie: Oudheusden

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door SJORS-SJORS »

Nou wat een gevlei..
Windhund - Grenadier
Panzergrenadiere,
vorwärts, zum Siege voran!
Bastogne101st
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 mar 2008, 08:43

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Bastogne101st »

dsasda
Laatst gewijzigd door Bastogne101st op 18 mar 2008, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Kijk eens op me site:
http://www.easycompagnie.come2me.nl

Bastogne "the hole in the doughnut

Joe Liebgott mijn idool!
SJORS-SJORS
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 18 mei 2005, 18:14
Locatie: Oudheusden

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door SJORS-SJORS »

Het was nooit mn bedoeling je van streek te maken, maar we krijgen wekelijks harstikke jonge jongens die denken, na BoB gezien te hebben, wel even een Amerikaanse Parachutist neer te kunnen zetten. Als hij de moeite had genomen dit topic en het forum een beetje door te lezen had hij al harstikke veel informatie kunnen vinden over hoe hij het het beste aan kan pakken.

Dus mijn excusses als ik je van streek heb gemaakt, en nog een goede raad: Bezint eer ge begint. Want het is een dure hobby waar veel tijd in gaat zitten. (als je het serieus wilt aanpakken te minste)

En tot Santa Fé, daar zal ik ook zijn.
Windhund - Grenadier
Panzergrenadiere,
vorwärts, zum Siege voran!
Bastogne101st
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 mar 2008, 08:43

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Bastogne101st »

jhg
Laatst gewijzigd door Bastogne101st op 18 mar 2008, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Kijk eens op me site:
http://www.easycompagnie.come2me.nl

Bastogne "the hole in the doughnut

Joe Liebgott mijn idool!
SJORS-SJORS
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 18 mei 2005, 18:14
Locatie: Oudheusden

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door SJORS-SJORS »

Hou alsjeblieft op over Band of Brothers, zeg dan gewoon 101st airborne division ofzo.

Ik Reenact een Duitse soldaat in dienst van de Wehrmacht bij Der Windhund. Als je een paar pagina's terug bladerd vind je een paar foto's van me.
Windhund - Grenadier
Panzergrenadiere,
vorwärts, zum Siege voran!
Gebruikersavatar
Samuel.
Lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 17 nov 2007, 21:06

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Samuel. »

@Demian326

Ben jij dan geen kenner?
Als ik je zo hoor spreken, dan zou ik denken van wel.
Interessant van die Spade om te weten, weer wat geleerd!
[Beschikbaar voor advertentie, bij interesse PB]
A lone wolf without a pack is either a survivor or a brute.
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Rednas »

Bastogne101st schreef:Nouw ik denk dat ik Band of brothers na wil doen als Major Winters maar in band of brothers droeg hij ook geen tank jas dus zal ik tog een m42 parajumpsuit moeten kopen. Ik denk dat het wel lukt want ik ben binnekort jarig en mijn ouders geven mij dan 20 euro en een set kisten. En ik wil ook nog Hitler Jugend doen maar aangezien iemand zei dat het niet mocht ofzo dan doe ik dat wel niet meer. Dus ga ik helemaal Band of brothers nadoen maar weet iemand of ik dan ook zo'n blad op mijn helm moet plakken of dat je die er dan op kan laten drukken
:cry: :lol: :cry: :lol: :cry: :lol: :cry: :lol:
Ik weet niet of ik nu moet lachen of janken. Ik denk beiden. Naast je ongelovelijk beroerde Nederlands heb je totaal geen weet van wat dan ook. Nu is dit dé plek om dingen te leren, maar kom dan eerst met een stel vragen ipv deze onzin uit te kramen. Daarnaast denk ik bijna dat HJ beter voor je is, je bent immers nog maar 13! Dit is geen verkleedpartijtje waarbij je op een stel moffen mag knallen (het is dat je maar 13 bent, want dit soort opmerkingen gaan er bij mij niet echt in). Je zal nergens toe worden gelaten als je met zo'n idiote reden aan komt als "ik wil band of brothers nadoen en op moffen knallen". Ga dan in een film spelen als je band of brothers na wilt doen, want band of brothers is een filmserie (/boek, maar dat kennen de meesten al niet). Ook vind ik het "ik haal mijn pappie erbij..." een nogal lage actie (hoewel dat via internet kant noch wal raakt). Zoek eerst gewoon maar eens op (bij wikipedia bijvoorbeeld) wat reenactment is.
Om toch nog iets constructiefs te zeggen, met 20 euro en een stel kisten red je het bij lange na niet. Ik schat een basis uniform zo op 400 euro.
Thomas V
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 10 nov 2004, 18:49

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Thomas V »

Ik stel voor deze discussie eventjes te eindigen. Dit leidt toch tot niets.
Ik zal Bastogne101st eens een PB'tje sturen met een uitleg. Ik denk dat hij daar meer aan zal hebben dan hetgeen we nu aan het doen zijn, hem uitmaken, terwijl hij duidelijk niet beter weet.

@Bastogne101st: Normaal gezien zal je vanavond nog een PB'tje ontvangen met uitleg. Lees dit eens grondig door en toon hem ook aan je vader!!
SJORS-SJORS
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 18 mei 2005, 18:14
Locatie: Oudheusden

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door SJORS-SJORS »

Thomas, krijg ik m ook?
Windhund - Grenadier
Panzergrenadiere,
vorwärts, zum Siege voran!
Thomas V
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 10 nov 2004, 18:49

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Thomas V »

SJORS-SJORS schreef:Thomas, krijg ik m ook?
Geen probleem :wink:
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Wouter »

Bastogne101st schreef:waar is de rest van mijn tekst heen ik had nog meer geschreven

maarja ik heb vandaag een paar spullen gekocht een helm en een jas die ze in bastogne droegen. die patch moet ik nog even veranderen er staat een 3 op wie weet wat dit betekend?
mijn foto
:
Afbeelding
De patch met '3', wat eigenlijk een 2 is, is van de 2nd Armored Division, een pantserdivisie in het Amerikaanse leger. Zoals eerder al vermeld, met 20 euro en een stel kisten kom je er niet! Wat denk je van je uitrusting? Of was je van plan zonder uitrusting rond te gaan lopen? Zijn die 'kisten' wel jumpboots, zoals de paratroopers droegen?
Deas Gu Cath
Gebruikersavatar
demian326
Lid
Lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 04 jul 2007, 22:55
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door demian326 »

Samuel. schreef:@Demian326

Ben jij dan geen kenner?
Als ik je zo hoor spreken, dan zou ik denken van wel.
Interessant van die Spade om te weten, weer wat geleerd!
Kenner wil ik het niet noemen, ik ben ook pas 16 en maak vaak fouten over historische gebeurtenissen:
Afbeelding


Maarja daar leer je van, ik vind het ook belangrijk om te weten waar je over praat; lezen dus :wink:
En alles wat je hoort meenemen, of het waar is hoor/lees je later wel. Of je zoekt het uit door de plekken te bezoeken.
Oranje Zal Overwinnen!
Gebruikersavatar
demian326
Lid
Lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 04 jul 2007, 22:55
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door demian326 »

Hier een foto van mij (en wat vrienden), ik ben de 2e van links (staand):

Afbeelding

En heel belangrijk voor Bastogne101st; De reden waarom de meeste het doen, omdat dit niet vergeten mag worden:

Afbeelding



Verder wil ik Bastogne101st best helpen, laat hem een pbtje sturen.
Oranje Zal Overwinnen!
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Rick de G. »

SJORS-SJORS schreef:Leuke uitrusting, alleen zul je zelden of nooit een Duitser tegen komen die zo poseert. Met alleen een leuke uitrusting zet je geen uitbeelding neer. Je moet je ook gedragen als een soldaat uit die tijd. Voor de rest ziet het er leuk uit.
Zeker, maar een keertje uit de band springen mag wel voor een foto. ;)
demian326 schreef:Hier een foto van mij (en wat vrienden), ik ben de 2e van links (staand):Afbeelding
Mooie foto, waar ergens is 'ie genomen?
Die kerel rechts naast je is nogal jong, niet?
demian326 schreef:Kenner wil ik het niet noemen, ik ben ook pas 16 en maak vaak fouten over historische gebeurtenissen:
Afbeelding
Haha, die opmerking heeft mijn dag weer goed gemaakt! :D
Grenadier Markus Schenk
Plaats reactie