laat je Re-enact ment outfit zien

Plaats hier alles met betrekking tot militariareproducties en re-enactment.

Moderator: Kugelblitz

Plaats reactie
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door racefiets »

Ach een ros of een ijzeren ros. Klein detail. Kniesoor die daarover valt. :mrgreen:
Gebruikersavatar
demian326
Lid
Lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 04 jul 2007, 22:55
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door demian326 »

De foto is gemaakt in Bastogne op het McAullife plein.
De jongen naast mij is nu 15 hij heeft het uiterlijk, qua jong, inderdaad tegen zich.
Oranje Zal Overwinnen!
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Rick de G. »

demian326 schreef:De foto is gemaakt in Bastogne op het McAullife plein.
De jongen naast mij is nu 15 hij heeft het uiterlijk, qua jong, inderdaad tegen zich.
Herkenbaar. ;)
Wat voor evenement?
Grenadier Markus Schenk
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Guido »

Rednas schreef:Nu is dit plek om dingen te leren, maar kom dan eerst met een stel vragen ipv deze onzin uit te kramen.
Hehe hier moest ik dan weer om lachen!

Als ik mijn informatie wil in winnen om het een en ander te leren omtrent re-enactment... Ik denk dat je wellicht van een ENKELING historisch correcte informatie mag verwachten!
Het aantal kinderachtige avatars voor jullie gezamelijke onderwerp van walgen spreekt boekdelen, als wij over het niveau van forumleden spreken. En dan het behandelen van toekomstige/nieuwe leden/verzamelaars/geïnteresseerden/re-enactors is uitermate zorgwekkend! Als forumleiding mag hier welleens op worden ingespeeld! Ook nog de behandeling richting ouders van deze nieuwe/toekomstige leden... Schandalig!

Ik heb al enkele keren als toeschouwer dit onderwerp in de gaten gehouden, en om eerlijk te zijn, al verschillende keren LAPPEN met tekst neer gezet klaar om te posten, maar uit medelijden toch niet gedaan. Maar nu is dit echt de druppel!

Irritaties, onenigheden, naiviteit van mede-forumleden... A la! Maar je kunt anders reageren op deze zaken!

Hoop jullie ooit te spreken op een evenement! Succes

Out
Gebruikersavatar
Nuts44
Lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 25 dec 2006, 15:53

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Nuts44 »

demian326 schreef:Hier een foto van mij (en wat vrienden), ik ben de 2e van links (staand):

Afbeelding
Overgens ben ik hier de 2e van rechts.. :mrgreen:
Bastogne101st
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 mar 2008, 08:43

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Bastogne101st »

fsafds
Laatst gewijzigd door Bastogne101st op 18 mar 2008, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Kijk eens op me site:
http://www.easycompagnie.come2me.nl

Bastogne "the hole in the doughnut

Joe Liebgott mijn idool!
Gebruikersavatar
Imme
Lid
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 17 mar 2005, 10:28
Locatie: Achterin een opel blitz, onder een zletbahn

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Imme »

Haal die ruptured duck eraf man! :)

Mitchell staat er trots bij. :mrgreen:
17th Engineers, We pave the way!
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Rednas »

Bastogne101st schreef: Hallo,

Ik ben marcel de koning, De vader van sander. Mischien dat je het al gelezen hebt.
Ik vindt het een goeie zaak dat mijn zoon zichzelf door middel van reenactment wil gaan verdiepen in de tweede wereldoorlog.
hij zal vast en zeker nog een hoop moeten leren maar daar lijkt mij dit forum uitermate geschikt voor.

400 euro vindt ik trouwens wel heel erg overdreven voor een uniform, bruine schoenen heeft hij al, een uniform kost 60 euro bij ee-armysore en een helm kunnen we zelf wel maken.. ik vindt dit werkelijkwaar een belachelijke opmerking redenas!

ik ga zelf met het gezin naar santa fe, en ik hoop je daar zeker te ontmoeten. , Wij zijn te herkennen aan de dethlef caravan met blauw/wit gestreepte voortent.

Andere bedankt ik hartelijk voor de e-mails met hulp.

Met vriendelijke groet,
Marcel de koning.
U keurt die opmerking dus goed, dat hij "een stel moffen wil afknallen" (zijn woorden) maakt? Naast dat het zo illegaal als wat is om op je 13e een wapen te gebruiken leen ik mij er niet voor om door zo'n snotneus (deze opmerking door zijn instelling) gebruikt te worden voor zijn pleziertjes (lees: zodat hij band of brothers na kan spelen). Hoewel het hartstikke goed is om je dmv reenactment te gaan verdiepen in de 2e WO bereik je met die instelling niks!
400 euro is nog klein bedrag als je bekijkt wat de meesten erin steken. Met een helm, schoenen en uniform ben je er nog niet. Daarnaast kloppen de schoenen, helm en uniform waarschijnlijk niet om er een beetje representatief uit te zien.

Ik zal te herkennen zijn aan het "moffenuniform" in een of ander schuttersputje.

mvg,
Sander
Laatst gewijzigd door Rednas op 17 mar 2008, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Wouter »

Afbeelding

Dan nog de rest van de uitrusting (zonder wapen) en je bent er... kost dus wel degelijk meer dan 400 Euro om een representatief en compleet (!) uniform te hebben.
Deas Gu Cath
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door racefiets »

Marcel, vergis je niet in alle kleine assersoires die er naast een broek, jas en schoenen nog nodig zijn om een compleet en correct persoon neer te zetten. Een heel klein voorbeeldje. Je zoon zal ook een andere bril nodig hebben. Dit model bestond nog niet tijdens de oorlogs dagen.
Gebruikersavatar
Imme
Lid
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 17 mar 2005, 10:28
Locatie: Achterin een opel blitz, onder een zletbahn

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Imme »

Bastogne101st schreef:
Rednas schreef:
Bastogne101st schreef:Nouw ik denk dat ik Band of brothers na wil doen als Major Winters maar in band of brothers droeg hij ook geen tank jas dus zal ik tog een m42 parajumpsuit moeten kopen. Ik denk dat het wel lukt want ik ben binnekort jarig en mijn ouders geven mij dan 20 euro en een set kisten. En ik wil ook nog Hitler Jugend doen maar aangezien iemand zei dat het niet mocht ofzo dan doe ik dat wel niet meer. Dus ga ik helemaal Band of brothers nadoen maar weet iemand of ik dan ook zo'n blad op mijn helm moet plakken of dat je die er dan op kan laten drukken
:cry: :lol: :cry: :lol: :cry: :lol: :cry: :lol:
Ik weet niet of ik nu moet lachen of janken. Ik denk beiden. Naast je ongelovelijk beroerde Nederlands heb je totaal geen weet van wat dan ook. Nu is dit dé plek om dingen te leren, maar kom dan eerst met een stel vragen ipv deze onzin uit te kramen. Daarnaast denk ik bijna dat HJ beter voor je is, je bent immers nog maar 13! Dit is geen verkleedpartijtje waarbij je op een stel moffen mag knallen (het is dat je maar 13 bent, want dit soort opmerkingen gaan er bij mij niet echt in). Je zal nergens toe worden gelaten als je met zo'n idiote reden aan komt als "ik wil band of brothers nadoen en op moffen knallen". Ga dan in een film spelen als je band of brothers na wilt doen, want band of brothers is een filmserie (/boek, maar dat kennen de meesten al niet). Ook vind ik het "ik haal mijn pappie erbij..." een nogal lage actie (hoewel dat via internet kant noch wal raakt). Zoek eerst gewoon maar eens op (bij wikipedia bijvoorbeeld) wat reenactment is.
Om toch nog iets constructiefs te zeggen, met 20 euro en een stel kisten red je het bij lange na niet. Ik schat een basis uniform zo op 400 euro.

Hallo,

Ik ben marcel de koning, De vader van sander. Mischien dat je het al gelezen hebt.
Ik vindt het een goeie zaak dat mijn zoon zichzelf door middel van reenactment wil gaan verdiepen in de tweede wereldoorlog.
hij zal vast en zeker nog een hoop moeten leren maar daar lijkt mij dit forum uitermate geschikt voor.



400 euro vindt ik trouwens wel heel erg overdreven voor een uniform, bruine schoenen heeft hij al, een uniform kost 60 euro bij ee-armysore en een helm kunnen we zelf wel maken.. ik vindt dit werkelijkwaar een belachelijke opmerking redenas!

ik ga zelf met het gezin naar santa fe, en ik hoop je daar zeker te ontmoeten. , Wij zijn te herkennen aan de dethlef caravan met blauw/wit gestreepte voortent.

Andere bedankt ik hartelijk voor de e-mails met hulp.

Met vriendelijke groet,
Marcel de koning.
Beste Marcel.

Re-enactment is geen " soldaatje spelen".

Allereerst is het belangrijk dat het historisch correct gebeurt. Aan meer porrahfarbs hebben we niets. Neem zijn winter combat jacket bijvoorbeeld. De kraag is lichter van kleur dan de jas, terwijl dit andersom moet zijn. Dit is misschien in jouw ogen een simpel detail, maar het zijn de simpele details die het 'm doen. Zelfs de manier waarop je een riem draagt of een wapen vasthoudt. Reenactment is een wereld van wapens, en voor iemand van 13 is daar in de rol die hij wil
geen plaats voor.

Even uitgaand van de eenheid die hij wil reenacten en de winkel die je aandraagt, EE-Armystore:

ABSOLUTE MINIMUM om mee te gaan:

Normandie 1944:

M42 Jacket Reenforced
€ 50,00

M42 Trousers Reenforced
€ 50,00

Jump boots
€ 99,50

Dat is al 200 euro, en dan is er nog niet eens een hoofddeksel, wat noodzakelijk is:

Afbeelding

Ook weer zo'n 30 euro...

Goedkope oplossing voor een shirt onder de M42 jas bij gebrek aan wollen overhemd is een wit T-shirt.

Dit is een HEEL dure hobby, met het bovenstaande lijstje heb je nog geen helm, geen basiswebbing, ga zo maar door.

Pas vanaf een jaar of 16(minimumleeftijd van de serieuze groepen) kun je instromen, als je een goede motivatie hebt en er serieus mee bezig bent. Het meeste studiemateriaal is Engels, dat is een taal die je (ook voor de uitbeelding!) goed moet beheersen.

Ja, een helm kun je zelf maken. Ik weet het, ik ben er een paar jaar mee bezig geweest om het correct te krijgen en uiteindelijk heb ik gewoon een originele pot gekocht en die door een " professionele" US helmrestaurateur over laten schilderen en bandjes aan laten zetten. Het is moeilijker dan het lijkt voor de juiste tint verf, textuur, emblemen, binnenwerk (als para moet je een parahelm hebben!)

Ik denk dat het beter is om 3-4 jaar goed op reenactment te studeren en op diverse forums mee te draaien, en als bezoeker naar evenementen te gaan. Als hij dan nog steeds gemotiveerd is dan kan hij altijd nog een uniform aantrekken en bij een serieuze groep gaan. Ik ben op m'n 12e begonnen met me te verdiepen in " het wereldje" en toen ik m'n eerste serieuze evenement draaide (met de nodige fouten!) was ik 16. Die jaren heb ik gevuld met lezen, lezen, beurzen, lezen, lezen, over reenactmentfoto's kwijlen, lezen en nog meer lezen.

Reenactment is moeilijk en duur. Als je een pakkie aantrekt betekent het nog niet dat je een reenactor bent. Hard maar waar...

Ik hoop dat dit de zaken iets duidelijker maakt.

U en uw zoon mogen me op Santa Fe altijd benaderen voor meer hulp en verduidelijking. Communicatie via Persoonlijk Bericht kan natuurlijk ook.

Groeten, Imme

ps. Clements is een oplichter, hij verkoopt kwaliteit, maar wel tegen belachelijke prijzen. Wegblijven dus.
17th Engineers, We pave the way!
Gebruikersavatar
Andre1983nl
Lid
Berichten: 415
Lid geworden op: 22 jun 2007, 12:30
Locatie: Hollum Ameland

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Andre1983nl »

SJORS-SJORS schreef:Leuke uitrusting, alleen zul je zelden of nooit een Duitser tegen komen die zo poseert. .
Er zijn wel foto's van een FJ die zo'n met zijn MP40 staat.
stond 1 op marktplaats
Ik verzamel Repro ... omdat ik dan zeker weet dat het echt NEP is!

Regiment Huzaren!
Ik zoek info, foto's en items over Huzaren/Cavalerie.

Soldiers wins the war & Generals gets the the Credits
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Rednas »

Is het een idee om het bovenstaande bericht van Imme even in een appart topic (sticky) te plaatsen als waarschuwing zodat dezelfde discussie niet elke week overnieuw gemaakt moet worden?
Bastogne101st
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 mar 2008, 08:43

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Bastogne101st »

dsasds
Laatst gewijzigd door Bastogne101st op 18 mar 2008, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Kijk eens op me site:
http://www.easycompagnie.come2me.nl

Bastogne "the hole in the doughnut

Joe Liebgott mijn idool!
Gebruikersavatar
Imme
Lid
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 17 mar 2005, 10:28
Locatie: Achterin een opel blitz, onder een zletbahn

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Imme »

Bastogne101st schreef:ik vindt het jammer dat jullie zo erg moeten zeuren om die kleine dingetjes, Laat hem zijn hobby opbouwen. Die kraag is gewoon goed niet zo zeuren die ene tint,hij is pas 13..

hij heeft van mij een jasje gekregen en schoenen de helm is klaar.. ik heb nog wat uitrusting en tassen uit mijn diensttijd.. de rest zal hij zelf bij elkaar moeten sparen.

Marcel ( de vader van Sander )
Ik zou graag foto's willen zien van het hele gebeuren, dan kan ik opbouwende kritiek leveren en helpen waar nodig.

KL-uitrusing is volledig onbruikbaar! Zelfs voor Brits wo2 (wat er sterk op lijkt) is het absoluut niet te gebruiken.
17th Engineers, We pave the way!
Plaats reactie