Dr Reimond Tollenaere

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
kogelvanger
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 nov 2007, 11:28
Locatie: belgie

Dr Reimond Tollenaere

Bericht door kogelvanger »

Hi ik heb een mooie aanwinst gekregen denk ik , namelijk een geplooide farde daterend van 12 juli 1942 met daarin vele losse aparte bladen voorzien van zeer mooie foto's over de marsch op 12 juli 1942 te brussel, weet iemand de oplage of iets meer daarover te vertellen, deze is in pracht staat geen kreukje of hoekje dat is omgeplooit aan de bladen.
Het gaat hier over de eenheidsbeweging V.N.V van belgie , de zwarte brigade.
Op de kop van de farde staat het ereteken : aanr. tollenaere kopzy jan .1942 "trouw " met daaronder " De dr Reimond Tollenaere Marsch te brussel 12 juli 1942 "
Gebruikersavatar
Nuts44
Lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 25 dec 2006, 15:53

Re: Dr Reimond Tollenaere

Bericht door Nuts44 »

Hoi Kogelmagneet :P
Heb je mischien wat foto's?


Vriendelijke Groetjes,

Roy
den Korrigann
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 dec 2006, 18:28
Locatie: Roeselare

Re: Dr Reimond Tollenaere

Bericht door den Korrigann »

Er is een dergelijke map heruitgegeven geweest door het st.Maartensfonds, méér weet ik ook niet.
Oorlog aan den Oorlog (Bram Vermeulen)
kogelvanger
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 nov 2007, 11:28
Locatie: belgie

Re: Dr Reimond Tollenaere

Bericht door kogelvanger »

foto's geen probleem om te nemen maar hoe ze op deze site zetten dat is wat anders ???? :oops:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door kogelvanger op 19 mar 2008, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Re: Dr Reimond Tollenaere

Bericht door rutger »

stap 1!

surf naar http://www.imageshack.us.

stap 2!

klik op bladeren en zoek het fotobestand op in je computer dat je wilt uploaden.

stap 3!

klik op het pictogrammetje host it!, en wacht tot de volgende pagina is geladen.

stap 4!

nadat de volgende pagina is geladen zie je diverse balkjes met daarin de url van je afbeelding, kies hierbij Thumbnail for forums (1)

stap 5!

zorg nu dat de tekst in het vakje Thumbnail for forums (1) word geselecteerd, druk op ctrl C en vervolgens in het vakje waar je je reactie schrijft op het forum ctrl V

bij het plaatsen van je bericht zie je automatisch de foto!
:wink:
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
kogelvanger
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 nov 2007, 11:28
Locatie: belgie

Re: Dr Reimond Tollenaere

Bericht door kogelvanger »

Bedankt voor de info, zie de genomen foto's hopelijk zijn ze duidelijk en geven ze een goede informatie weer, er zijn er nog meerdere doch ik heb ze niet allemaal gefotografeerd.
groeten en bedankt voor de info
Plaats reactie