Weinig reacties op het forum?!?!

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Weinig reacties op het forum?!?!

Bericht door Peter »

Dit is een leuk forum, waar ik al een aantal jaren actief ben. Ik reageer over het algemeen niet vaak, alleen als ik wat zinnigs te zeggen heb óf als ik vlinders in m,n buik krijg van sommige aanwinsten die hier gepresenteerd worden. Wel lees ik de topics en kom ik erg interessante onderwerpen tegen ( om een voorbeeld te noemen: Customs Pertrix-topic is erg leerzaam ) die zeer de moeite waard zijn! Dat er zo nu en dan rare posts tussen zitten neem ik voor lief, immers heb je overal wel mafkezen tussen zitten.... Neemt niet weg dat dit een prima forum is waar ik al een fors aantal uurtjes aan verknald heb! :lol:
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Nekaf
Lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 31 jul 2005, 00:12
Locatie: Rosmalen

Re: Weinig reacties op het forum?!?!

Bericht door Nekaf »

Als ik iets interessants te melden heb voor het forum, post ik het. Voor de rest zou het vervuiling zijn, dan post ik niets. Soms post ik een aantal dagen achter elkaar, soms weken niets. Hangt af van het onderwerp.
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Re: Weinig reacties op het forum?!?!

Bericht door gamer0004 »

Ik moet zeggen dat het me ook is opgevallen dat er minder wordt gepost, of minder intressante onderwerpen zijn.
Punt is alleen dat ik een jaar geleden o.i.d. nog "verwend" werd met allerlei topics over mei 1940, waarin nu (bijna) niet meer gediscussieerd wordt. Daarnaast ben ik zelf ook minder actief aangezien ik op allerlei fora zit en die op het moment even wat intressanter zijn.
De opmerking dat er te weinig activiteit is of dat de kwaliteit afneemt is trouwens niet nieuw; eens in de zoveel tijd komt ie wel weer voorbij.
(ik moet trouwens zeggen dat ik het erg jammer vind dat harro is gebanned, hij had erg veel kennis en was altijd in voor een goede discussie. Zelfs bij onderwerpen die me niet echt aanspraken intresseerde die mij, zoals enkele andere leden die hier nog wel actief zijn trouwens ook kunnen).
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Re: Weinig reacties op het forum?!?!

Bericht door mannerheim »

sobel schreef:Ik snap het punt niet echt? wat is je doel van de post @detopicstarter. Dit forum draait prima, heeft genoeg info en voldoende kennis, er zijn natuurlijk tig tallen gespecificeerde fora maar die kan je niet vergelijken met dit forum..
Je kan natuurlijk je oogkleppen ophouden, maar laat het duidelijk zijn dat er dusdanig miner gepost wordt dan eerst. Ik heb hier al heel erg lang gelezen, en ben in begin 2007 lid geworden. Toen waren er een flink aantal leden die veel posten, van het grootste deel hoor je nu dus helemaal niks meer. Zo ben ik ook weer eens terug en het valt me echt op hoe weinig hier gepost wordt t.o.v. eerst.
Ooit zei een lid (ik geloof Seyfardt of bollebekboerke, maar houd me ten goede):

Dit forum zal nog eens kapot gaan aan al die censuur hier. Dit zullen mensen niet blijven pikken.

En wat zien we nou? Discusiëren is gesloten, veel leden zijn weg en er lopen veel topics niet meer. Zelfs mijn 2 'favoriete' mods zijn niet meer nodig met hun censuurpraktijken.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Re: Weinig reacties op het forum?!?!

Bericht door gamer0004 »

Ik ben het niet eens met je verhaal over "censuur". De mods hier zijn hartstikke redelijk.
Moet wel gezegd dat het forum dat de hoogste standaard van reacties e.d. heeft waarop ik ooit geweest ben al jaren geen mod meer heeft... In feite zijn mods eigenlijk niet nodig. Tuurlijk, er zijn wel af en toe lolbroeken maar die worden gewoon genergeerd.
Wel jammer van harro, vond ik ook niet echt terecht.
Maar de drukte gaat meestal bij vlagen. Weinig intressante topics -> er wordt minder gelezen -> er wordt minder gepost -> minder (intressante) topics -> er wordt minder gelezen enz. Op een gegeven moment wordt er dan toch weer een intressant topic geopent, er komen enkele menen "terug" (dwz ze gaan weer actief posten) er komen weer meer topics, en de mensen komen weer terug. Zo is het tot nu toe altijd gegaan op de fora waar ik op zit.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: Weinig reacties op het forum?!?!

Bericht door asjemenou »

Persoonlijk vind ik dit een leuk forum... alleen de inhoud ervan die maken we zelf!
Uiteraard is een geintje of een slow chat leuk op z'n tijd maar het moet wel binnen de perken blijven. Tenslotte is dit een (serieus) forum voor WOII geïnteresseerden en geen chatroom.
Ik kan mij voorstellen dat een geïnteresseerde van 14 jaar andere vragen stelt dan iemand van bijvoorbeeld 35 jaar. Dit is op zich helemaal niet erg maar denk wel na over wat je wilt vragen of vertellen.
Wat mij persoonlijk nog wel eens stoort is het taalgebruik op dit forum. Sommige reacties zijn regelrechte puzzels. Daarom, omschrijf je vraag of reactie voor iedereen in begrijpelijke taal. Gebruik geen SMS/MSN taal dus. Lees desnoods je vraag/reactie nog eens een keer door voordat je hem uiteindelijk plaatst. Zo komt je vraag/reactie ook veel serieuzer over. Men zal dan ook veel eerder geneigd zijn om je vraag/reactie serieus te beantwoorden.
Nogmaals, de inhoud van dit forum maken we zelf.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Plaats reactie