laat je Re-enact ment outfit zien

Plaats hier alles met betrekking tot militariareproducties en re-enactment.

Moderator: Kugelblitz

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mr_Flibble
Lid
Berichten: 631
Lid geworden op: 04 nov 2004, 16:24
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Mr_Flibble »

Afbeelding
In Tabulas Argenteas Refero
Gebruikersavatar
pedulla
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 okt 2006, 12:59
Locatie: Over de IJssel

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door pedulla »

Pvt. Mike schreef:Hmmm... Sobel heeft wel gelijk! Als je al "jaren" meedraait in de re-enactment wereld, waarom heb je dan alleen maar een tank jacket, Garand Belt en een broek en een helm?? :?
Dus als mijn kinderen "oorlogje" gaan spelen kan ik dus eigenlijk zeggen dat ze al jaren meedraaien in de re-enactment wereld... :lol:

Zegt het woord "Negeren" jullie iets ?

Wellicht stopt deze, in mijn ogen, onnodige discussie dan en gaat het topic wellicht weer over serieuze (of is het sirieuze _/-\o_ ) zaken
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door viny »

http://easycompagnie.come2me.nl/index.php?showgb=true

OMFG! De een denkt dat ie een originele helm heeft, de ander heeft een jumpsuit van zen 'rijke vader' gekregen(Nicholas Verdonck), en dan is er ook nog iemand die in Bastogne is geweest waar bob is op genomen! Dacht t niet!
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door rutger »

Ik neem aan dat de moderators nu onderhand wel doorhebben dat deze Bastogne101st
een grap is? Lui zoals meneer hier moeten meteen van dit forum getrapt worden.
Maar goed dat dit soort lui niet bij mij in de buurt wonen, want dan kwam ik niet langs voor de koffie
maar wel voor wat anders.....
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Gebruikersavatar
Pvt. Mike
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 08 apr 2008, 18:19
Locatie: LIMBURG!
Contacteer:

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Pvt. Mike »

pedulla schreef:
Pvt. Mike schreef:Hmmm... Sobel heeft wel gelijk! Als je al "jaren" meedraait in de re-enactment wereld, waarom heb je dan alleen maar een tank jacket, Garand Belt en een broek en een helm?? :?
Dus als mijn kinderen "oorlogje" gaan spelen kan ik dus eigenlijk zeggen dat ze al jaren meedraaien in de re-enactment wereld... :lol:

Zegt het woord "Negeren" jullie iets ?

Wellicht stopt deze, in mijn ogen, onnodige discussie dan en gaat het topic wellicht weer over serieuze (of is het sirieuze _/-\o_ ) zaken


Dan draai ik al heeeeeeeeeeeel lang mee in de re enactment wereld :P
Fuck Hitler And The Rest, 35th The Best!
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door iknowdintoo »

viny schreef:http://easycompagnie.come2me.nl/index.php?showgb=true

OMFG! De een denkt dat ie een originele helm heeft, de ander heeft een jumpsuit van zen 'rijke vader' gekregen(Nicholas Verdonck), en dan is er ook nog iemand die in Bastogne is geweest waar bob is op genomen! Dacht t niet!
Als hij die helm echt van z'n opa gekregen heeft lijkt het me wel aannemelijk dat het een echte is, ik maak me meer zorgen over het schilder-gedeelte..
Maar inderdaad, die BoB-ik-ben-duh-506!11!-ventjes zijn zwaar irritant. (en missch. ook slecht voor originele uitrusting, als ik het goed heb van die helm...)
Er zou eigenlijk wel een 506th-for-dummies moeten bestaan.. Minder gezeik, en minder overgeschilderde helmen.
Edit: ik heb dit gepost op die BoB-fansite:
Aan alle BoB-'fans': ga niet zomaar een helm pakken en oververven; misschien vernietig je zo een mooi stukje geschiedenis. Ik moet zeggen dat ik een hekel heb aan alle willekeurige randdebielen die 1 keer (of 10 keer per dag :r ) Band of Brothers kijken en meteen een geweer willen kopen. Nieuwsbericht: DAT IS ILLEGAAL. Als je Band of Brothers na wil doen, en het je niks boeit of je wel historisch correct gekleed bent: Koop voor 20 euro wat jaren '80 Koninklijke Landmacht kleren, zaag een geweer uit wat hout, en schreeuw hysterisch 'poef poef!' bij het zien van andere mensen/eenden/bomen.

met vriendelijke groet (:fu:),
officieuze en gemene vertegenwoordiger van forum.wo2.nl, Iknowdintoo
Joey-Pegasus
Lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 04 mar 2007, 14:44

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Joey-Pegasus »

En dan heeft er niemand door dat al die reacties in dat gastenboek ook fake zijn, alleen maar om te zieken?

Maargoed, we gaan weer eens ver te off-topic dus maar eens een foto van mij.

Afbeelding
Each year on September 17th they will be patrolling places in the dark with grimy, dirty faces, but grinning to each other, for it is theirs, all theirs - forever Arnhem.

Albert Blockwell, 7th King's Own Scottish Borderers
Gebruikersavatar
Pvt. Mike
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 08 apr 2008, 18:19
Locatie: LIMBURG!
Contacteer:

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Pvt. Mike »

Van Engelse uniformen heb ik niet zo veel verstand maar is dat niet het verkeerde embleem op je baret?
Fuck Hitler And The Rest, 35th The Best!
Gebruikersavatar
Jumposaurus
Lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 27 jun 2007, 18:47

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Jumposaurus »

Tja blijkt wel,
niet alle airbornes droegen de zilverkleurige parachute rgt capbadge, er waren ook royal signals, royal engineers, royal artillery enz allemaal met eigen cap badge en heel weinig, mar ze waren er wel ook Intelligence corps mensen en daarvan heeft Joey, net als ik doe als ik spring op de Ginkel, de capbadge van op......Well done mate
"All the way; par St Michel; Gluck ab; Whoa mahomet" http://www.paragroupholland.nl
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Haplo »

Uniform ziet er tot in de puntjes correct uit.
Zo hoort het te wezen.
Intelligence corps zie je inderdaad niet zo veel.
Dat is wel eens leuk om dat te zien.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
To Tall
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 18 feb 2007, 20:43
Locatie: Nijmegen, Netherlands
Contacteer:

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door To Tall »

To Tall schreef:Tja en die Russische snipers die zag je zo veel in de bossen van Fr, B en NL.
Toch nog even over die Russen. We waren vanmiddag even op het oorlogs kerkhof Jonkerbos en daar kwamen we het graf tegen van U. Ponenko, Russian Army, 14 november 1944...........Verder geen unit of rang vermelding

gr.,
Too Tall
Laatst gewijzigd door To Tall op 21 apr 2008, 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
Gebruikersavatar
Pvt. Mike
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 08 apr 2008, 18:19
Locatie: LIMBURG!
Contacteer:

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Pvt. Mike »

Jumposaurus schreef:Tja blijkt wel,
niet alle airbornes droegen de zilverkleurige parachute rgt capbadge, er waren ook royal signals, royal engineers, royal artillery enz allemaal met eigen cap badge en heel weinig, mar ze waren er wel ook Intelligence corps mensen en daarvan heeft Joey, net als ik doe als ik spring op de Ginkel, de capbadge van op......Well done mate
Weer wat geleerd, maar Amerikaans is toch meer iets mijn kant :P
Fuck Hitler And The Rest, 35th The Best!
Joey-Pegasus
Lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 04 mar 2007, 14:44

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Joey-Pegasus »

To Tall schreef:
To Tall schreef:Tja en die Russische snipers die zag je zo veel in de bossen van Fr, B en NL.
Toch nog even over die Russen. We waren vanmiddag even op het oorlogs kerkhof Jonkerbos en daar kwamen we het graf tegen van U. Ponenko, Russian Army, 14 november 1944...........Verder geen unit of rang vermelding

gr.,
Too Tall
Zijn wel meer "verdwaalde" russen in Nederland geweest., waarvan er ook één heeft deelgenomen aan de evacuatieoperatie "Pegasus". Ik weet zo uit mijn hoofd niet of dat dit bij de geslaagde Operatie I was of de minder geslaagde Operatie II was.

@ Haplo en Jumposaurus: Dank voor de reacties! Intelligence Corps zie je inderdaad niet vaak (ik ken slechts één andere groep in Europa) en dat levert dus vaak een boel leuke opmerkingen op.
Each year on September 17th they will be patrolling places in the dark with grimy, dirty faces, but grinning to each other, for it is theirs, all theirs - forever Arnhem.

Albert Blockwell, 7th King's Own Scottish Borderers
Gebruikersavatar
To Tall
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 18 feb 2007, 20:43
Locatie: Nijmegen, Netherlands
Contacteer:

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door To Tall »

Joey-Pegasus,

Weet jij misschien in welke hoedanigheid deze hier waren verzeild geraakt? Voor mij was dit nieuw.

Gr.
Too Tall
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
Gebruikersavatar
Pvt. Mike
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 08 apr 2008, 18:19
Locatie: LIMBURG!
Contacteer:

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Pvt. Mike »

Sorry, door mijn opmerking over de baret ben ik vergeten te zeggen dan je een mooi uniform hebt :P ik vind para namelijk bij de britten mooier dan gewone infanterie :D
Fuck Hitler And The Rest, 35th The Best!
Plaats reactie