Reizen naar D-day-reunie ivm 60-jarige jublieum

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

Het was zeker wel heel erg druk alles zat vol de hotels enzo volgens mijn pa
Starting up again
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

Ik ben juist terug.Kijk maar in het babbelbox forum :)

greetz
gilles
Marcfire
Lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 dec 2003, 12:49

Bericht door Marcfire »

De drukte viel heel erg mee moet ik zeggen.

Vrijdag kon je zowiezo overal komen waar je wilde zonder enige file. Zaterdag was dat in principe ook zo, behalve in de buurt waar de droppings waren, daar werden de wegen door agenten afgezet en moest je de laatste kilometers lopen. Dat was het allemaal wel waard trouwens.

Zondag waren ook veel plekken afgezet door 17.000 agenten en dat maakte dat je simpelweg niet overal heen kon. Lopend hebben wij uiteindelijk wel de strandlanding door de Britse Marine kunnen zien.

Al met al is de drukte me heel erg meegevallen.

Wat wel leuk was, was dat door heel Normandie oude Jeeps en trucks enzo reden met mensen die verkleed waren in originele uniformen. Dat maakte de sfeer net effe wat echter.

Het hotel heb ik eigenlijk pas in april geboekt en ging zonder problemen, gewoon effe wat belletjes gepleegd en je land in het hotel waar Tom Hank en Spielberg komen, wel geinig.

Ik had achteraf nog wel naar Ste Mere Eglise gewild, maar daar was zaterdag geen doorkomen aan toen ik in de buurt was. De kustbatterijen bij Azzeville heb ik nog wel effe meegepikt en dat was wederom indrukwekkend, zoals zoveel van de dingen die ik heb bekeken.

Ik heb tijdens de ceremonie van de 82nd en101st bij LA FIere nog kort met een aantal veteranen gesproken. Ze waren stuk voor stuk meer dan 10km te ver gedropt destijds en kregen dus andere doelen dan waar ze voor geoefend hadden.

Gilles, ik ben benieuwd naar je verslag van jouw tour de Normandy

Marc
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Klinkt leuk Marc! Iets leuks gehoord van de heren producenten?
Marcfire
Lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 dec 2003, 12:49

Bericht door Marcfire »

Het enige was dat Hanks tegen ons zei 'hey, a football team', dit omdat we beiden een soort rugbyshirt aanhadden.

Ik ben niet de persoon die gelijk zijn camera trekt en handtekeningen vraagt, dus verder heb ik me niet opgedrongen.

Maar het blijft een leuke ontmoeting om de heren te ontmoeten, die D-day echt op de kaart gezet hebben via BoB en natuurlijk Private Ryan.

Marc
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Ik denk dat peter die nieuw wo2 productie bedoelt van beide heren
Marcfire
Lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 dec 2003, 12:49

Bericht door Marcfire »

Dat had ik begrepen, maar ik gaf alleen aan dat ik dus niets aan ze gevraagd heb verder.

Ik heb gedurende het weekend ook niets vernomen over evt een Pacific Band of Brothers serie, waar wel geruchten over zijn.
Plaats reactie