Aanwinsten uit Tsjechie.

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

asjemenou schreef:
n2 schreef:Wat is dat eigenlijk voor een stof die erin zit?
Wat er precies in de ampullen zit weet ik niet maar er zit in ieder geval cafeïne in. Deze stof zit o.a. in koffie, cola, Red Bull enz. Op zich een onschuldige stof zou je zeggen maar niets is minder waar. Nu zit er bijvoorbeeld in een blikje cola een zeer kleine dosis cafeïne maar een hoge dosis is wel degelijk dodelijk. Veel over deze stof kan ik niet vinden maar op een Duitse website wordt de stof Coffeïnum Natrium salicylicum een vergif genoemd.
Of deze ampullen bedoelt zijn om in de mond kapot te worden gebeten weet ik niet het is ook mogelijk dat de stof behoort toegediend te worden met een injectiespuit. Of ongemerkt in iemand zijn of haar drankje te doen!

Misschien vindt je mij een ouwe zeur Jeroen wo2 maar vind je het verantwoord om dergelijk spul te ruilen of door te verkopen als je zelf niet eens weet of wat het is? Misschien is de werking van de stof na 60 jaar welliswaar wat afgenomen maar als het werkelijk een zwaar vergif is dan heeft je vriend waarschijnlijk genoeg om een hele straat uit te moorden! Lijkt me logisch dat je dergelijk spul niet zomaar mag hebben zonder vergunning.
Ah bedankt, Ik vind je helemaal geen ouwe zeur :P
Ik snap dat je probeert te helpen en ik zal het tegen hem zeggen.
Never Back Down
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Bericht door michiel01 »

het is een soort pijnstiller, word gebruikt bij mensen die niet tegen morfine kunnen.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Verdovende middelen dus. Zal een twijfelgeval zijn of je deze wel of niet mag hebben. Mofine is in ieder geval illegaal om zomaar voor handen te hebben.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Aanwinsten uit Tsjechie.

Bericht door JimK »

Ik weet dat ik reageer op een oud verhaal maar toch,

Van die ampullen zou ik me niet druk over maken, in elk sanitäterpark bevinden zich dergelijke dingen, net als morfine wat ook verboden is. Toch kom je het veel tegen. Dit wordt verzameld en zal niet snel voor dodelijke doeleinden gebruikt worden, dan zijn er nog genoeg andere dingen. (een baksteen helpt ook)

En over de verhalen van de oude productiemachines, dit is bullschit. Ik kom al tien jaar regelmatig in Tsjechië, Polen en Slowakije. Tuurlijk is daar meer van dat soort materiaal blijven staan door de KO. Maar in het Westen wordt net zo goed gefaked. In het Oostblok kan het omdat de uurlonen heel laag zijn, klopt ja. Maar dat het precies hetzelfde is is onzin. Ik heb er ook helmen en koppelsloten etc gezien die super goed nagemaakt waren. Maar je moet gewoon op de hoogte zijn, kennis en referentie hebben, goede boeken en opletten. Want je wordt hier net zo goed opgelicht waar je bij staat.

Je zult ook echt je best moeten doen om spullen te vinden, want er zijn daar denk ik nog wel meer verzamelaars als hier. Het barst er van, en over re-enactment maar niet te praten. De prijzen zijn zeker niet laag. Alleen als ze in een antiekwinkel niet op de hoogte zijn, maar zodra ze enige kennis hebben kost het al gauw anderhalve keer onze beursprijzen. Vergis je daar niet in.
Een vriend zag dat wij een auto vol militaria vonden binnen twee dagen, en hij ging er ook heen. Een week later had hij niks fatsoenlijks en een kut vakantie gehad.

Ik wil niemand ontmoedigen, en ga er allemaal gerust heen, maar je moet je niet de grootste illusies maken.
Wou ik gewoon even gezegd hebben :P

Jim
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Re: Aanwinsten uit Tsjechie.

Bericht door jeroen wo2 »

Klopt helemaal wat je zegt, het is gewoon goed zoeken en geluk hebben.
Dit spul vonden bart en ik ook niet in de eerste de beste antiek winkel. :)
Never Back Down
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Aanwinsten uit Tsjechie.

Bericht door coco »

jeroen wo2 schreef:Klopt helemaal wat je zegt, het is gewoon goed zoeken en geluk hebben.
Dit spul vonden bart en ik ook niet in de eerste de beste antiek winkel. :)
Heb zelf ook al leuke spullekes uit Tjechië gehaald, is erg goedkoop daar.
Aangezien de collega van men pa daar in het leger heeft gezeten krijg ik af en toe ook nog weleens wat door de deur (aangezien ik ook tjechies tot '89 spaar)

MAAR LET OP MET NAMAAK, in Tjechië kunnen ze verdomd goed repro's maken.
Tis maar een tip.

Mooie aanwinsten wel!!

mvg,
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
sturm tiger
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 apr 2008, 20:37

Re: Aanwinsten uit Tsjechie.

Bericht door sturm tiger »

ik ga deze zomer naar tsjechie weet al wat ik ga doen :evil: :bonk: :P
tja kan aleen bedenken dat de SS leuk spul heeft en dat ik het niet betalen kan duitse spullen onder 10 euro incl verzendsing geef ik koopgarantie russisch geef ik ook koopgarantie US en UK afhankelijk van object
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Re: Aanwinsten uit Tsjechie.

Bericht door viny »

Jeroen is op dit moment weer in Tsjechie.
'War is delightful for those who have not experienced it'
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Aanwinsten uit Tsjechie.

Bericht door coco »

viny schreef:Jeroen is op dit moment weer in Tsjechie.
25 april ging hij er heen toch?
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Re: Aanwinsten uit Tsjechie.

Bericht door jeroen wo2 »

Ja 25ste ben ik vertrokken.
Ik zit nu op de computer in een hotel maar de toetsenborden in Tsjechie zijn erg vaag kan ik je zeggen.
Vandaag ging ik weer dezelfde stad in waar ik vorig jaar allerlei spul vandaan haalde wat o.a. in dit topic te zien is.
Heb nog een set Duitse officierslaarzen in goede staat gekocht en een filter van een luftschutzgasmasker.
Het is gelukkig lekker weer en heb het naar me zin.
Ik zag o.a. nog in een winkel een luftwaffe cap van bont en wat andere bayonetten enz
Misschien plaats in van de week nog wel een berichtje als het kan. :)
Never Back Down
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Re: Aanwinsten uit Tsjechie.

Bericht door jeroen wo2 »

Zo vandaag weer een leuke dag gehad, lekker zonnig en aantal antiekwinkels bezocht.
De opbrengst was een Duitse mijnenvlaggen tas met 15 vlaggen erin, Duitse affe rugzak met riemen, Duitse filt winter laarzen, 2 duitse veldtelefoons in topstaat helemaal compleet, een Tsjechisch Arbeitsbuch, Leren koker voor een duitse sluipschuttersscope.
Never Back Down
Gebruikersavatar
Sturmkreuz
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 nov 2007, 20:12

Re: Aanwinsten uit Tsjechie.

Bericht door Sturmkreuz »

Verdomd. Neem me eens me naar Tjeschië _/-\o_
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: Aanwinsten uit Tsjechie.

Bericht door iknowdintoo »

Volgend jaar ga ik zeuren of we naar Tsjechië mogen op vakantie :evil: .
Gebruikersavatar
sturm tiger
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 apr 2008, 20:37

Re: Aanwinsten uit Tsjechie.

Bericht door sturm tiger »

jammer dat ik en buget van 5.00 per week heb kan maar 1 keer in de paar maanden wat kopen maar heb al enkele hulzen bljikbaar stond er een FLAK 20mm op de dijk bij mij in de buurt vond er 7 flak hulzen 2 cm kopen kan ik zelden
tja kan aleen bedenken dat de SS leuk spul heeft en dat ik het niet betalen kan duitse spullen onder 10 euro incl verzendsing geef ik koopgarantie russisch geef ik ook koopgarantie US en UK afhankelijk van object
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: Aanwinsten uit Tsjechie.

Bericht door iknowdintoo »

Ik heb ook €5.00 per week, maar toch een verzameling van zeker een paar honderd euro, dat komt omdat ik veel gekregen heb en veel koopjes zie op rommelmarkten (ik ga meer naar rommelmarkten dan naar beurzen). Vragen aan kennissen/familie dus of zij ook nog wat hebben, daar heb ik het leukste (persoonlijke) spul weg, en ook interessante verhalen. En rommelmarkten afstruinen. Natuurlijk is Tsjechië iets anders.. Daar vind je denk ik nog veel meer op rommelmarkten en antiekwinkeltjes ed.
Plaats reactie