Jeugd tweede wereld oorlog

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
...

Jeugd tweede wereld oorlog

Bericht door ... »

Op wat voor manier leerde de jeugd op school in de tweede wereldoorlog?
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Re: Jeugd tweede wereld oorlog

Bericht door gamer0004 »

Voor het grootste deel ging de school op de normale manier verder. Soms werden er echter wel dingen verandert om het Duitse rijk beter voor te stellen.
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Jeugd tweede wereld oorlog

Bericht door coco »

gamer0004 schreef:Voor het grootste deel ging de school op de normale manier verder. Soms werden er echter wel dingen verandert om het Duitse rijk beter voor te stellen.
Ja Reken sommen werden aangepast tot dingen als:
Duitsland heeft 25 duizend brandbommen en Londen heeft 20 duizend huizen hoeveel huizen kan je vernietigen als je er vanuit gaat dat een brandbom driekwart huis vernietigd?

Zulke dingen allemaal.

mvg,

coco
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Re: Jeugd tweede wereld oorlog

Bericht door rutger »

coco schreef:
gamer0004 schreef:Voor het grootste deel ging de school op de normale manier verder. Soms werden er echter wel dingen verandert om het Duitse rijk beter voor te stellen.
Ja Reken sommen werden aangepast tot dingen als:
Duitsland heeft 25 duizend brandbommen en Londen heeft 20 duizend huizen hoeveel huizen kan je vernietigen als je er vanuit gaat dat een brandbom driekwart huis vernietigd?

Zulke dingen allemaal.

mvg,

coco
Waar haal je dit weg Coco?
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Jeugd tweede wereld oorlog

Bericht door coco »

Gehoord van mijn Opa, heeft tijdens wo2 op school gezeten (zie mijn collectie voor bewijs(zijn rapport)) hij verteld dit tegen mij, nou was wat ik net zei zomaar een voorbeeldje maar zulke vragen waren er echt!!!
gewoon te ziek voor woorden.

mvg,

coco
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Re: Jeugd tweede wereld oorlog

Bericht door Rednas »

Bijna net zo ziek als zeggen:"Deutches Rotes Kreuz And Luftwaffe Rule!" :)
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Jeugd tweede wereld oorlog

Bericht door coco »

Rednas schreef:Bijna net zo ziek als zeggen:"Deutches Rotes Kreuz And Luftwaffe Rule!" :)
...... No comment
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Sturmkreuz
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 nov 2007, 20:12

Re: Jeugd tweede wereld oorlog

Bericht door Sturmkreuz »

De meesten bleven gewoon naar school gaan. Anders gingen ze in bezette landen naar de Jeugdstorm, Hitlerjeugd enz.

"Duitsland heeft 25 duizend brandbommen en Londen heeft 20 duizend huizen hoeveel huizen kan je vernietigen als je er vanuit gaat dat een brandbom driekwart huis vernietigd?"

Daar zou ik zo nog niet op rekekenen, ik heb veel van vnl. familieleden die op school hebben gezeten zoals schooldocumenten enz... Hier werden niets van deze dingen berekend, men kreeg alles, men leerde tekenen enz.

Ik heb ook gehoord, van toen Duitsland nog de bezette landen beheerde, dat de kinderen naar school moesten gaan, toen de Geallieerde aankwamen mochten ze niet meer naar school gaan.

En dan op die reactie "Duitsland ... vernietigd" wat zouden de Geallieerde kinderen dan gekregen hebben..?
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Re: Jeugd tweede wereld oorlog

Bericht door Rednas »

Over het algemeen ging na de Nederlandse capitulatie het gewone leven weer door. Behalve schaarste in producten die men kon kopen had de gewone man (en kind) niet veel verandering in het leven. Hoe verder de oorlog vorderde, hoe meer het uiteraard veranderde. Vooral als het front dichterbij kwam. Maar in de jaren daartussen was het leven voor schoolkinderen niet veel anders dan daarvoor.
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Jeugd tweede wereld oorlog

Bericht door coco »

alles ging gewoon wel door enzo, maar sommige vakken als rekenen en geschiedenis werden meer naar de ideeën van de nazi's verandert.

mvg,
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Plaats reactie