Ostfront Collectie

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Sturmkreuz
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 nov 2007, 20:12

Re: Ostfront Collectie

Bericht door Sturmkreuz »

mgschutze schreef:
Sturmkreuz schreef:Die zijn origineel. Stofbrillen vind je overal, je kunt ze kopen voor kleine spotprijzen van (gratis) tot 3EUR.
Er zijn ook net naoorlogse Bundeswehr stofbrillen, die exact hetzelfde zijn als deze. Je kunt het verschil zien en voelen aan de stof wat net een tikkeltje anders is. Die bund brilletjes worden aangeboden in Duitsland voor € 0,50.
Inderdaad, maar heb deze in betrouwbare bron gekocht. Eentje voor €5,-, €3,- de andere rond €4,- dacht ik.
Gebruikersavatar
Sturmkreuz
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 nov 2007, 20:12

Re: Ostfront Collectie

Bericht door Sturmkreuz »

Heb ook wat Engels. De sidecap is normaal van een US Postbode of melkboer van voor-tijdens-na de oorlog.



De Battledres onder de Leather ... (vergeten :o ) was van een Belgische Vrijwilliger geweest in het Britse Leger.
Zal weldra laten zien waarom.

ORIGINELE BRITSE VLAG! Weet niet hoeveel het waard is, iemand? En dan nog een onbekende broek van de Britten (Stempel) maar zou niet weten van wat, misschien kunnen jullie helpen? Ik zal betere fotos van de broek maken.

Ik verzamel geen Brits, heb het geluk gehad om al het Brits te krijgen het meeste van mijn grootvader.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Sturmkreuz
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 nov 2007, 20:12

Re: Ostfront Collectie

Bericht door Sturmkreuz »

Canadeze Jump Boots (Wrslijk zolen veranderd) komen van mijn moeder (Vroeger zat ze bij een jeugdbeweging en gingen ze op uitstappen, grote wandeling etc..) ! Mijn grootmoeder heeft deze na de oorlog op een marktje gekocht zodat mijn moeder deze kon aandoen.

De botten ernaast zijn van 1935 en zijn van een Britse Dispatch Rider.

Afbeelding
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Ostfront Collectie

Bericht door ammo »

De Canadezen hadden zelf geen jumpboots, Maar de canadese para,s die hun opleiding in de US gehad hebben,kregen amerikaanse,
jumpboots, En dit zijn geen jumpboots , maar nl schoenen eind jaren 50 tot en met de jaren 70, ik ze zelf oook nog gehad , toen ik in dienst zat.
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
Sturmkreuz
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 nov 2007, 20:12

Re: Ostfront Collectie

Bericht door Sturmkreuz »

ammo schreef:De Canadezen hadden zelf geen jumpboots, Maar de canadese para,s die hun opleiding in de US gehad hebben,kregen amerikaanse,
jumpboots, En dit zijn geen jumpboots , maar nl schoenen eind jaren 50 tot en met de jaren 70, ik ze zelf oook nog gehad , toen ik in dienst zat.
Bedankt! Ik zou dringend eens meer moeten leren over US, Brittish... Maak er me geen zorgen om heb het niet moeten betalen dus vind ik het niet zo erg blijkt het iets anders te zijn.

Maar deze lijken verdomd goed op:

Afbeelding
Plaats reactie