"Zwart Gravers"

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Sturmkreuz
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 nov 2007, 20:12

"Zwart Gravers"

Bericht door Sturmkreuz »

Wat vinden jullie van de zogenaamde "Zwart Gravers"?

BTW: Ik zet het hier omdat het toch enige relatie heeft met WOII, en is actualiteit.

Wat zijn "Zwart Gravers"?
Gravers die alles verkopen van uitrusting tot helmen van de helmen tot het skelet.

FOTO:
Deze foto is van een artikel geschreven door een politieman van Noorwegen:

Afbeelding
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Re: "Zwart Gravers"

Bericht door Rednas »

Walgelijk!
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: "Zwart Gravers"

Bericht door iknowdintoo »

:r
Gebruikersavatar
Bram.T.
Lid
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 jun 2007, 11:26
Locatie: Lokeren O-VL Belgie

Re: "Zwart Gravers"

Bericht door Bram.T. »

:r

maar wie koopt dat dan?
"You can manufacture weapons and you can purchase ammunition, but you can't buy valor and you can't pull heroes off an assembley line"
http://www.35thinfantrydivisionbelgium.be/
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: "Zwart Gravers"

Bericht door iknowdintoo »

Zwart Kopers/Verzamelaars?
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: "Zwart Gravers"

Bericht door JimK »

ik heb inderdaad wel eens bij een verzamelaar een schedel zien staan.
Ik moet er niet aan denken, is toch om misselijk van te worden.
Als je een skelet aantreft moet je gewoon de gravendienst bellen vind ik.
De familie heeft nog steeds recht om te weten waar hun familielid destijds is gebleven.
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: "Zwart Gravers"

Bericht door coco »

Ik hoorde vandaag een soort gelijk verhaal, het schijnt dat in rusland (stalingrad) veel mensen gaan zoeken, alles meenemen (ook de schedel) maar de rest van de botten terug gooien omdat die niets waard zijn.
echt gewoon te erg!

mvg,
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Sturmkreuz
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 nov 2007, 20:12

Re: "Zwart Gravers"

Bericht door Sturmkreuz »

coco schreef:Ik hoorde vandaag een soort gelijk verhaal, het schijnt dat in rusland (stalingrad) veel mensen gaan zoeken, alles meenemen (ook de schedel) maar de rest van de botten terug gooien omdat die niets waard zijn.
echt gewoon te erg!

mvg,
Daar staan vuilzakken! echte vuilzakken vol beenderen van de gesneuvelde soldaten. Elk jaar komen DUIZENDE beenderen bloot te liggen.

De gravers/verzamelaars alhoewel ik deze niet echt verzamelaars zoeken tussen de beenderen naar waardevolle spullen.

Langs één kant, wat dan een klein procentje is, ja er liggen zoveel beenderen en elk jaar komen er zovélen bij, je kunt niet elke keer de Deutsche Kriegsgräberstätte of Volksbund bellen. Maar ik vind dat deze toch een laatste rustplaats krijgen en niet in een Vuilniszak worden gestoken of worden gestript.
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: "Zwart Gravers"

Bericht door iknowdintoo »

Was volgens mij ook in In Europa (of en andere docu) over dat soort mensen die bij Stalingrad/Wolgograd zochten. En het werd weergegeven als zijnde een hele normale gebeurtenis :o .
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: "Zwart Gravers"

Bericht door coco »

iknowdintoo schreef:Was volgens mij ook in In Europa (of en andere docu) over dat soort mensen die bij Stalingrad/Wolgograd zochten. En het werd weergegeven als zijnde een hele normale gebeurtenis :o .
klopt ja ook gezien echt te ziek gewoon.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: "Zwart Gravers"

Bericht door Jim »

In oost-Europa zien veel mensen dit als handel (en ook in dit gedeelte van europa gebeurt het). Hier in het westen koopt men al dat spul wat hun opgraven gewoon op. Helmen / emblemen /erkennungsmarken/ uitrusting
Er is een paar jaar geleden is een oproep gedaan om geen erkennungsmarken te kopen want die worden bij de skeletdelen weggehaald om verkocht te worden. Op de website van Volksbund staat een artikel hierover:
http://www.volksbund.de/presse/im_blickpunkt/?id=121
In Nederland gebeurd het ook maar meer op incidentele basis. Zo heb ik het verhaal gehoord dat iemand een mooie gouden ring aanbood naast wat militaire spullen. Bleek afkomstig van een Britse parachutist. Nadat duidelijk was gemaakt dat dit onder grafroof viel heeft de persoon bekend gemaakt waar hij het had gevonden en zo was weer een vermistte persoon gevonden en geidentificeerd. Zo zijn eens de overblijfselen van twee Poolse militairen opgegraven (Nederland) om hun kraagspiegels (restanten) te verwijderen.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Gebruikersavatar
Martijn95
Lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 feb 2008, 18:18

Re: "Zwart Gravers"

Bericht door Martijn95 »

Die zwart Gravers zijn te erg voor woorden. echt walgelijk! :r Die mensen hebben ECHT geen leven. Waarom doe je dat?? Alles jatten(sorry voor mijn schuttingstaal) van de dode. Echt te vreselijk en Walgelijk voor Woorden.


Greetz,

COD
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: "Zwart Gravers"

Bericht door iknowdintoo »

En niet alleen spullen van een dode, maar ook de dode zelf :frownno: .
Gebruikersavatar
Sturmkreuz
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 nov 2007, 20:12

Re: "Zwart Gravers"

Bericht door Sturmkreuz »

iknowdintoo schreef:En niet alleen spullen van een dode, maar ook de dode zelf :frownno: .
Inderdaad. Deze verkopen letterlijk alles van kop tot teen.
Gebruikersavatar
Martijn95
Lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 feb 2008, 18:18

Re: "Zwart Gravers"

Bericht door Martijn95 »

Echt om te :r :r zeg. Zouden hun het leuk vinden dat als ze dood zijn wij hun opgraven en alles verkopen??? Nou.... dat denk ik niet. Ga gewoon geen spullen verkopen en laat het 'Skelet' Een laatste rustplaats hebben op een oorlogsbegraafplaats..... Tenminste, dat is mijn mening.


Greetz,

COD
Plaats reactie