Collectie van Cas UPDATE

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Re: Collectie van Cas

Bericht door jeroen wo2 »

Cas vroeg inderdaad alleen wat de waarde ervan is en wat op het moment het gemiddelde is van wat iemand er voor zou geven.
Dit soort foto's gaan wel degelijk voor 70 euro op de Amerikaanse ebay, sturmkreuz kijk maar is op ebay.com.
Ik denk dat de waarde van de foto vooral hoog ligt wegens het feit dat het de 101st airborne is, de foto is scherp, de patch is goed te zien en nog een belangrijke is de luftwaffe koppel.
Of het uit Eindhoven komt weet ik niet of het zou achterop moeten geschreven staan en over straattegels ga ik niet discuseren want daarvoor moet je maar bij de gamma maar zoeken.
Iniedergeval vind ik dit een prachtige foto en als je hem ooit wegdoet (Zal waarschijnlijk niet de enige zijn) heb ik interesse dus pb me dan.
Maargoed uiteindelijk ieder zijn ding, de een wil 5 euro voor deze foto geven en de ander wat meer.
Ook wou ik er nog aan toevoegen dat er niet veel orginele US Airborne 101st foto's tekoop staan en dus welliswaar toch zeldzaam zijn, lijkt me.
Mooie foto cas!
Never Back Down
Gebruikersavatar
Bram.T.
Lid
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 jun 2007, 11:26
Locatie: Lokeren O-VL Belgie

Re: Collectie van Cas

Bericht door Bram.T. »

wat heb je er eigenlijk voor betaald?
"You can manufacture weapons and you can purchase ammunition, but you can't buy valor and you can't pull heroes off an assembley line"
http://www.35thinfantrydivisionbelgium.be/
Cas
Lid
Berichten: 975
Lid geworden op: 31 aug 2005, 13:09
Locatie: Margraten

Re: Collectie van Cas

Bericht door Cas »

€ 3 p st. ik moet alleen nog verifiëren laten of deze foto's geen kopie's zijn van. Ik heb hem gekocht als origineel. Aan de prijs heb ik mij in elk geval geen buil gevallen.
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Doornewaard
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 08 mei 2007, 17:17
Locatie: Oosterwolde

Re: Collectie van Cas

Bericht door Doornewaard »

Cas schreef:€ 3 p st. ik moet alleen nog verifiëren laten of deze foto's geen kopie's zijn van. Ik heb hem gekocht als origineel. Aan de prijs heb ik mij in elk geval geen buil gevallen.
Heb je hem van een verzamelaar gekocht of handelaar? vanwege je garantie. Als die man er verstand van had zou hij hem niet weg doen voor 3 euro. Hoe kan hij er anders garantie op geven.
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Re: Collectie van Cas

Bericht door rutger »

Doornewaard schreef:
Cas schreef:€ 3 p st. ik moet alleen nog verifiëren laten of deze foto's geen kopie's zijn van. Ik heb hem gekocht als origineel. Aan de prijs heb ik mij in elk geval geen buil gevallen.
Heb je hem van een verzamelaar gekocht of handelaar? vanwege je garantie. Als die man er verstand van had zou hij hem niet weg doen voor 3 euro. Hoe kan hij er anders garantie op geven.
Volgens mij staat er nergens dat er garantie op de foto zit.
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Collectie van Cas

Bericht door sobel »

2e foto lijkt me trouwens niet origineel, waarom? Omdat de persoon op deze foto Joseph Liebgott van de E Comp. 101st airborne division is, deze foto kwam me al bekend voor en nu weet ik waarom, deze foto zie je regelmatig op internet (http://images.google.com/images?q=josep ... lz=1I7DANL)

Over de eerste foto durf ik op dit moment dan ook geen uitspraak te doen, ik zal proberen nog het een en ander op te zoeken voor je.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Sturmkreuz
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 nov 2007, 20:12

Re: Collectie van Cas

Bericht door Sturmkreuz »

jeroen wo2 schreef:Cas vroeg inderdaad alleen wat de waarde ervan is en wat op het moment het gemiddelde is van wat iemand er voor zou geven.
Dit soort foto's gaan wel degelijk voor 70 euro op de Amerikaanse ebay, sturmkreuz kijk maar is op ebay.com.
Ik denk dat de waarde van de foto vooral hoog ligt wegens het feit dat het de 101st airborne is, de foto is scherp, de patch is goed te zien en nog een belangrijke is de luftwaffe koppel.
Of het uit Eindhoven komt weet ik niet of het zou achterop moeten geschreven staan en over straattegels ga ik niet discuseren want daarvoor moet je maar bij de gamma maar zoeken.
Iniedergeval vind ik dit een prachtige foto en als je hem ooit wegdoet (Zal waarschijnlijk niet de enige zijn) heb ik interesse dus pb me dan.
Maargoed uiteindelijk ieder zijn ding, de een wil 5 euro voor deze foto geven en de ander wat meer.
Ook wou ik er nog aan toevoegen dat er niet veel orginele US Airborne 101st foto's tekoop staan en dus welliswaar toch zeldzaam zijn, lijkt me.
Mooie foto cas!
Bedankt, Jeroen.
Cas
Lid
Berichten: 975
Lid geworden op: 31 aug 2005, 13:09
Locatie: Margraten

Re: Collectie van Cas

Bericht door Cas »

Doornewaard schreef:Heb je hem van een verzamelaar gekocht of handelaar? vanwege je garantie. Als die man er verstand van had zou hij hem niet weg doen voor 3 euro. Hoe kan hij er anders garantie op geven.
Ik heb deze gekocht via een iemand op qoop.nl (de vroegere viaveiling.nl) ik vermoed inderdaad dat deze man niet wist wat hij in handen of wist dat hij kopiën verkocht.

Maar nogmaals al blijken het kopiën te zijn van, ben ik er nog blij mee, en vind ik persoonlijk dat ik mij niet verkocht heb
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Cas
Lid
Berichten: 975
Lid geworden op: 31 aug 2005, 13:09
Locatie: Margraten

Re: Collectie van Cas UPDATE

Bericht door Cas »

Even een update, ik heb bevestiging gekregen dat dit een originele afdruk van een negatief is rond die tijd, dus origineel (in zekere zin)

Nieuwe aanwinst (wederom Eindhoven)

Afbeelding
Afbeelding

Wederom benieuwd naar jullie reacties
Laatst gewijzigd door Cas op 07 jun 2009, 11:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Gebruikersavatar
ArjenS
Lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 18 nov 2007, 18:10
Gegeven: 1 keer

Re: Collectie van Cas UPDATE

Bericht door ArjenS »

Nette foto Cas! _/-\o_
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: Collectie van Cas UPDATE

Bericht door iknowdintoo »

Echt mooie foto! _/-\o_
Gebruikersavatar
de korte golf
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:36
Locatie: Terherne
Contacteer:

Re: Collectie van Cas UPDATE

Bericht door de korte golf »

echt prachtig :o
I'm not Colorblind, I know the world is just Black and White...
Cas
Lid
Berichten: 975
Lid geworden op: 31 aug 2005, 13:09
Locatie: Margraten

Re: Collectie van Cas UPDATE

Bericht door Cas »

Net binnen gekregen :

Cerfiticaat van Adoptie

Franzman Kurt
Providence Rhode Island

Sgt 28 Rgt 8 US ID

32344160

K.I.A. 13 april 1945

Onderzoeken dus....

I'll keep you informed
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Cas
Lid
Berichten: 975
Lid geworden op: 31 aug 2005, 13:09
Locatie: Margraten

Re: Collectie van Cas UPDATE

Bericht door Cas »

Ik heb bericht gekregen dat mijn IDPF verzoek nog wel even kan duren, nog even wachten, heb wel diverse andere contacten lopen op dit moment
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Plaats reactie