Aalten verbied feest neo-nazi's

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
To Tall
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 18 feb 2007, 20:43
Locatie: Nijmegen, Netherlands
Contacteer:

Aalten verbied feest neo-nazi's

Bericht door To Tall »

AALTEN - De burgemeester van Aalten heeft zaterdag een feest van neo-nazi's verboden om te voorkomen dat er in de gemeente ongeregeldheden zouden uitbreken.

Een groep neo-nazi's had voor zaterdagavond een zaal in café De Driesprong aan het Plein Zuid afgehuurd voor een feestje met muziek. Toen bleek dat er extreem-rechtse bands zouden optreden en dat op de uitnodiging een afbeelding van Adolf Hitler stond, is de hulp van de gemeente ingeroepen.

De politie heeft tientallen mensen die naar het concert wilden, weggestuurd.

Volgens de burgemeester was het geen optie om het concert beveiligd door te laten gaan. Berghoef wilde met het verbod ook een duidelijk signaal afgeven wegens het verzetsverleden van Aalten.

De baas van het café wist niet welke groep er een zaal had gehuurd, totdat hij erover werd getipt door de extreem-linkse actiegroep AFA.

Bron: http://www.tvgelderland.nl/pagina.php?i ... icht=47737 KIJK HIER OOK VOOR HET OP TV UITGEZONDEN NIEUWSBERICHT
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
Gebruikersavatar
Martijn95
Lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 feb 2008, 18:18

Re: Aalten verbied feest neo-nazi's

Bericht door Martijn95 »

Gelukkig worden ze niet geaccepteerd :cheer: :cheer: :cheer: Want ik heb geen zin dat ze met hun hand omhoog 'Sieg Heil' en dat soort dingen gaan zeggen. Eigenlijk moeten alle Neo-Nazi partijen verboden worden, netzo als Swatiska's.

Greetz,

Martijn
Metal-Arvak
Lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 21 jan 2006, 15:18

Re: Aalten verbied feest neo-nazi's

Bericht door Metal-Arvak »

Gewoon ziek dat het allemaal toegelaten wordt...
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Aalten verbied feest neo-nazi's

Bericht door coco »

COD schreef:Gelukkig worden ze niet geaccepteerd :cheer: :cheer: :cheer: Want ik heb geen zin dat ze met hun hand omhoog 'Sieg Heil' en dat soort dingen gaan zeggen. Eigenlijk moeten alle Neo-Nazi partijen verboden worden, netzo als Swatiska's.
Greetz,

Martijn
Ben ik het niet mee eens, als er geen swastika's meer mogen word het wel erg corrupt hè, ik bedoel je mag toch wel swastika's verzamelen ed. zolang je er maar geen neo ideeën van krijgt....
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: Aalten verbied feest neo-nazi's

Bericht door Rick de G. »

coco schreef:Ben ik het niet mee eens, als er geen swastika's meer mogen word het wel erg corrupt hè, ik bedoel je mag toch wel swastika's verzamelen ed. zolang je er maar geen neo ideeën van krijgt....
Swastika's moeten sowieso niet als problemen worden aangezien.
Grenadier Markus Schenk
Moengoman
Lid
Berichten: 838
Lid geworden op: 21 okt 2006, 05:07
Locatie: Moengo, Suriname

Re: Aalten verbied feest neo-nazi's

Bericht door Moengoman »

COD schreef: netzo als Swastika's.
Zullen de leden van Arya Dewaker niet leuk vinden. Die hebben oudere rechten dan Hitler-idioten.
Gebruikersavatar
To Tall
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 18 feb 2007, 20:43
Locatie: Nijmegen, Netherlands
Contacteer:

Re: Aalten verbied feest neo-nazi's

Bericht door To Tall »

Swastika's bestaan inderdaad al heel lang. Bij de native-americans bijv. is het het teken voor vruchtbaarheid maar ook bij vele andere culturen kom je het tegen, ook in den Oost. Het grote verschil met het gebruik ervan in andere culturen is alleen dat H en Co, destijds al enorme publisiteit genoten en de swastika nog steeds op historisch beeld- en verzamelmateriaal staat. Daarom is het in de westerse en vooral in de Europese wereld onafscheidelijk simbool van de Nazi-onderdrukking geworden.

Zoals het woord discriminatie een nare nasmaak heeft gekregen, doet de swastika ons zeer in de ogen door de recente historie. Het openlijk dragen ervan is dan ook niet wenselijk, omdat hier in he westen de assosiatie overwegend negatief is door toedoen van H en Co.

gr.
Too Tall
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
Gebruikersavatar
Martijn95
Lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 feb 2008, 18:18

Re: Aalten verbied feest neo-nazi's

Bericht door Martijn95 »

Verzamelen wel, maar niet op feesten Met een Zwarte Swatiska met een rode vlag eromheen.... Dat bedoelde ik. Maar ik heb niks tegen verzamelen.. Maar als je het verzamelt moet je er niet met zo'n Swatiska speldje op straat gaan lopen......


Greetz,

Martijn
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: Aalten verbied feest neo-nazi's

Bericht door Rick de G. »

To Tall schreef:Swastika's bestaan inderdaad al heel lang. Bij de native-americans bijv. is het het teken voor vruchtbaarheid maar ook bij vele andere culturen kom je het tegen, ook in den Oost. Het grote verschil met het gebruik ervan in andere culturen is alleen dat H en Co, destijds al enorme publisiteit genoten en de swastika nog steeds op historisch beeld- en verzamelmateriaal staat. Daarom is het in de westerse en vooral in de Europese wereld onafscheidelijk simbool van de Nazi-onderdrukking geworden.

Zoals het woord discriminatie een nare nasmaak heeft gekregen, doet de swastika ons zeer in de ogen door de recente historie. Het openlijk dragen ervan is dan ook niet wenselijk, omdat hier in he westen de assosiatie overwegend negatief is door toedoen van H en Co.

gr.
Too Tall
Inderdaad, ik kan me nog een topic herinneren, waarbij de discussie ook afdwaalde naar swastika's.
Daar werd bijvoorbeeld een foto geplaatst van Jackie Kennedy, gekleed in een indianenpakje mét swastika alsmede een foto van een vrouwenhockeyteam, allen met swastika's op hun uniform. (Let wel: de foto van het hockeyteam is genomen ruim vóór de oorlog.)
Grenadier Markus Schenk
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Aalten verbied feest neo-nazi's

Bericht door JimK »

COD schreef:Verzamelen wel, maar niet op feesten Met een Zwarte Swatiska met een rode vlag eromheen.... Dat bedoelde ik. Maar ik heb niks tegen verzamelen.. Maar als je het verzamelt moet je er niet met zo'n Swatiska speldje op straat gaan lopen......
Ik denk dat dat voor de meeste verzamelaars ook helemaal niet aan de orde is.
Het swastika wordt door neo's misbruikt, en daarmee verpesten ze het voor ons verzamelaars., Een slechte zaak.
Het ergste is dat die Neo's meestal niet eens weten waar ze het over hebben.
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: Aalten verbied feest neo-nazi's

Bericht door iknowdintoo »

Ja, ze vinden het gewoon 'stoer'...
Gebruikersavatar
To Tall
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 18 feb 2007, 20:43
Locatie: Nijmegen, Netherlands
Contacteer:

Re: Aalten verbied feest neo-nazi's

Bericht door To Tall »

Er is ook niets op tegen om dergelijke zaken te verzamelen, ze zijn immers historisch erfgoed die bij een bepaalde era behoren. Ze horen dan ook bij de weergave van uitingen van het regiem dat deze era van vernietiging inluide. Het verzamelen ervan is dan ook niets mis mee en ik geloof ook niet dat iemand daar problemen mee heeft.

Gr.,
Too Tall
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
Plaats reactie