laat je Re-enact ment outfit zien

Plaats hier alles met betrekking tot militariareproducties en re-enactment.

Moderator: Kugelblitz

Plaats reactie
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Rednas »

Pvt. Mike schreef:Sorry, door mijn opmerking over de baret ben ik vergeten te zeggen dan je een mooi uniform hebt :P ik vind para namelijk bij de britten mooier dan gewone infanterie :D
Je vindt dus die camouflagejassen mooi, want voor de rest zijn ze identiek qua uniform :P
Joey-Pegasus
Lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 04 mar 2007, 14:44

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Joey-Pegasus »

Rednas schreef:
Pvt. Mike schreef:Sorry, door mijn opmerking over de baret ben ik vergeten te zeggen dan je een mooi uniform hebt :P ik vind para namelijk bij de britten mooier dan gewone infanterie :D
Je vindt dus die camouflagejassen mooi, want voor de rest zijn ze identiek qua uniform :P
Die rooie baret is toch ook vrij karakterestiek, net als de para-helm die ik dan wel niet draag op deze foto. Maar verder is er op het gebied van uniform en dergelijke niet zo heel veel verschil inderdaad.

@ Too-tall: Wat ik me kan herinneren is dat in ieder geval de Rus van Op. Pegasus ontsnapt was uit een Duits krijgsgevangenenkamp en via een enorme zwerftocht in Nederland terecht is gekomen en zich daar bij het verzet heeft gevoegd. Ik zal het morgen eens opzoeken in de boeken!
Each year on September 17th they will be patrolling places in the dark with grimy, dirty faces, but grinning to each other, for it is theirs, all theirs - forever Arnhem.

Albert Blockwell, 7th King's Own Scottish Borderers
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door asjemenou »

Joey-Pegasus schreef:
To Tall schreef:
To Tall schreef:Tja en die Russische snipers die zag je zo veel in de bossen van Fr, B en NL.
Toch nog even over die Russen. We waren vanmiddag even op het oorlogs kerkhof Jonkerbos en daar kwamen we het graf tegen van U. Ponenko, Russian Army, 14 november 1944...........Verder geen unit of rang vermelding

gr.,
Too Tall
Zijn wel meer "verdwaalde" russen in Nederland geweest., waarvan er ook één heeft deelgenomen aan de evacuatieoperatie "Pegasus". Ik weet zo uit mijn hoofd niet of dat dit bij de geslaagde Operatie I was of de minder geslaagde Operatie II was.
Met mijn reactie dwaal ik af van het oorspronkelijke onderwerp maar ik wil hier toch wel even op reageren. Volgens de website van de militaire begraafplaats Jonkerbos zou het om een (Sovjet) Russische burger gaan die daar begraven ligt, zie http://www.oorlogsgraven.org/nederlands ... erbos.html . Over de persoon U. Ponenko kan ik niets vinden maar misschien weet iemand anders iets meer over hem.
Wat de “verdwaalde Russen” betreft, de meeste van hen die in Nederland verbleven gedurende de oorlog waren “vrijwilligers” in het Duitse leger. Het 822e Georgische Bataljon welke op Texel gelegerd was is hier wel een bekend voorbeeld van, zie http://home.uni-one.nl/georgica/texel.htm . De Georgiërs die bij deze opstand om het leven kwamen liggen begraven op één van de twee (Sovjet) Russische militaire begraafplaatsen die Nederland telt; http://www.begraafplaats.org/bp/nl/nh/t ... georgiers/ . De andere (Sovjet) Russische begraafplaats bevindt zich in Leusden; http://www.4en5mei.nl/oorlogsmonumenten ... d/kolom2_1 . Ook liggen er nog Russische soldaten begraven op de Duitse begraafplaats in Ysselstein. Zij dienden ook in het Duitse leger.
Het verhaal over de Rus die deel heeft genomen aan één van de twee operaties Pegasus, is nieuw voor mij maar het zou kunnen. Diende deze Rus dan in het Britse of Poolse parachutistenleger of ging het om een overgelopen/ondergedoken “Hilfi”?
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
To Tall
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 18 feb 2007, 20:43
Locatie: Nijmegen, Netherlands
Contacteer:

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door To Tall »

Het graf waar ik aan refereer wordt toch echt als Russian Army aangeduid, met ster en al. Daarmee krijg ik toch stellig de indruk dat dit hier geen burger betreft.

Gr.,
Too Tall
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
Joey-Pegasus
Lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 04 mar 2007, 14:44

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Joey-Pegasus »

Even op internet en in boeken wat opgezocht. Tijdens Operatie Pegasus I zijn er twee russen succesvol de rijn over gebracht. Operatie Pegasus II liep dus minder succesvol af, en in het boek "Zes dorpen in oorlog en verzet" (met allerlei verhalen uit eerste hand van burgers en verzetsleden) kom ik de volgende passage tegen:
"Door een nootlottige onhandigheid ging plotseling een stengun af met het nodige lawaai op de weg uiteraard. Een Duitse schildwacht sloeg alarm en toen begon t spul! De stootgroep van Bram raakte in gevecht, een andere groep, waartoe ik behoorde, verdween het bos in. Daar werden we "onthaald" op mitrailleurvuur. De kogels vlogen ons om de uren. Een Russische soldaat in ons gezelschap, als krijgsgevange in Arnhem ontsnapt, slaagde erin de mitrailleur tot zijgen te brengen. "
Operatie Pegasus II vond echter plaats in de nacht van 16 - 17 November, dus 2 dagen na de sneuveldatum die op het graf op Jonkersbos staat vermeld, dus het betreft in ieder geval niet deze militair ;)
Each year on September 17th they will be patrolling places in the dark with grimy, dirty faces, but grinning to each other, for it is theirs, all theirs - forever Arnhem.

Albert Blockwell, 7th King's Own Scottish Borderers
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Sovjet militaire begraafplaatsen

Bericht door asjemenou »

Om dit topic verder niet te vervuilen, heb ik over de (Sovjet) Russische militaire begraafplaatsen een nieuwe topic aangemaakt, zie; http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?f=18&t=20278 .
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Pvt. Mike
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 08 apr 2008, 18:19
Locatie: LIMBURG!
Contacteer:

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Pvt. Mike »

Rednas schreef:
Pvt. Mike schreef:Sorry, door mijn opmerking over de baret ben ik vergeten te zeggen dan je een mooi uniform hebt :P ik vind para namelijk bij de britten mooier dan gewone infanterie :D
Je vindt dus die camouflagejassen mooi, want voor de rest zijn ze identiek qua uniform :P
Ja opzich de Britse infanterie soldaten hebben geen verkeerd unirofm maar para is gewoon mooier en ik denk inderdaad dat dit door de camouflage komt :P
Fuck Hitler And The Rest, 35th The Best!
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Guido »

En de Britse Windproof uniformen....
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Nico Roelofs »

Guido schreef:En de Britse Windproof uniformen....

Inderdaad Guido!

Van de Windproofs kennen we de:
Drab (khaki kleur)
Camouflaged
Snow (heel verrassend wit)
Labrador type

Dan had je ook nog de Ghillie Smocks voor snipers.

En niet te vergeten de Denison Smocks, ook gedragen door bepaalde infanterie eenheden, dus niet alleen para.

En er zijn zelfs Camouflaged Jerkins. Zelf ook 1 van in mijn bezit.


Maar om niet te veel af te wijken van het huidige onderwerp. Nog een foto van mij in een windproof snow suit als infanterie in de sneeuw bij Bastogne.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pvt. Mike
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 08 apr 2008, 18:19
Locatie: LIMBURG!
Contacteer:

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Pvt. Mike »

Mooi! Ik heb nog bijna nooit heb gezien!
Fuck Hitler And The Rest, 35th The Best!
Gebruikersavatar
Pvt. Mike
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 08 apr 2008, 18:19
Locatie: LIMBURG!
Contacteer:

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Pvt. Mike »

Ik kijk veel op re-enactment sites voor mijn uniformen enzo maar ik zie bijna nergens brits para ofzo... wie kent er sites?? Alvast bedankt!
Fuck Hitler And The Rest, 35th The Best!
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Rick de G. »

Pvt. Mike schreef:Ik kijk veel op re-enactment sites voor mijn uniformen enzo maar ik zie bijna nergens brits para ofzo... wie kent er sites?? Alvast bedankt!
In het Airborne museum/Hotel Hartenstein heb je sowieso al de maroon baretten.
Grenadier Markus Schenk
Gebruikersavatar
Pvt. Mike
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 08 apr 2008, 18:19
Locatie: LIMBURG!
Contacteer:

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Pvt. Mike »

ja die heb ik op 5 mei al gekocht :P ze keken ons daar wel aan met ons uniform aan vol bewondering :P
Fuck Hitler And The Rest, 35th The Best!
Thomas V
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 10 nov 2004, 18:49

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Thomas V »

Pvt. Mike schreef:Ik kijk veel op re-enactment sites voor mijn uniformen enzo maar ik zie bijna nergens brits para ofzo... wie kent er sites?? Alvast bedankt!
http://www.frontleven.be --> Klik op werkgroepen --> Britse werkgroep (dat is 6th Airborne)
Gebruikersavatar
Pvt. Mike
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 08 apr 2008, 18:19
Locatie: LIMBURG!
Contacteer:

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Pvt. Mike »

ah.. oke :P bedankt!
Fuck Hitler And The Rest, 35th The Best!
Plaats reactie